The Life of Annie

Alla inlägg den 24 mars 2010

Av Annie Johansen - 24 mars 2010 22:34


Men gissa om jag kom till skolan klockan sex och fick reda på att en relativt stor biroll oxå är sjuk! Trodde jag skulle tuppa av innan jag förstod att läget var rättså mycket under kontroll. Det var redan bestämt vilken som skulle ersätta rollen.

Synd att två var sjuka idag, inget roligt alls.

Men det gick bra i alla fall. Riktigt bra! Vad fel det känns å' skriva så nu när dom inte var med ;) Men det gick faktiskt riktigt bra idag. Jag och mina kumpaner improviserade mer än vad vi sa våra repliker. Ett tillfälle var när en av dom skulle hämta en sak och inte hittade den. Den låg gömd under en gran. Då fick vi improvisera en massa och jag sa bl.a;

- Äch, vi får bända upp skiten.

Varpå den andra kumpanen sa;

- Nee, vi Bomba!

(Tror inte ni fattar det om ni inte ser musikalen imorgon.) Inte för att vi kommer göra det då igen, eller ja, det vet man ju aldrig, men ni måste ha vår brytning i skallen för att det ska vara riktigt roligt =)


Nej, nog snackat om detta. Jag har sovmorgon till klockan elva imorgon, inte pissigt alls. Nu ska jag gå och sova.


Av Annie Johansen - 24 mars 2010 16:35


Gissa om en av våra huvudroller är sjuk.

Japp, sjukhuset fick finbesök av en av våra huvudroller inatt, hon är riktigt sjuk och får inte göra annat än knarka alvedon och ligga på soffan.
Detta ledde till krismöte imorse efter att vi elever hade plågat oss igenom en NP-uppsats i engelska. Två alternativ;
1. Fixa ersättare

2. Ställa in


Ställa in kommer inte på tal, ikväll väntas det komma fler männsikor än igår och (för tillfället) imorgon. Vi fick skaffa en ersättare vilket inte var det lättaste kan jag tala om, det blev en lång diskution innan vi kom fram till vilken som kunde och framförallt ville ta över huvudrollen och sedan fick vi klippa och klistra lite med personens "riktiga" repliker som andra människor får hoppa in och ta.
Jag tror att det kommer gå bra ikväll i alla fall, men självklart blir det inte samma sak som innan.
Men jag och resten av klassen + våra lärare hoppas att sjuklingen kryar på sig!

Ni som planerar att komma och kolla på musikalen ikväll ska dock inte tro att det kommer gå åt helsike, för det kommer det inte, inhopparen kunde redan flera av replikerna och det kommer gå jättebra ikväll i alla fall! Så även om ni kommer och kollar idag eller imorgon så kan jag försäkra er om att ni inte kastar pengarna i sjön ;)


Nu har jag suttit vid datorn ett tag och nu är det nog dax för mig att gå ner och prova kläderna som har kommit från H&M! Vi ses kanske ikväll! Får se om ni känner igen mig ;)


Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards