The Life of Annie

Alla inlägg den 15 mars 2010

Av Annie Johansen - 15 mars 2010 19:01


En klass sitter i ett no-klassrum och pratar om genetik. Just i detta ögonblick diskuteras det om hur växter förökar sig och för över gener. Läraren säger;

- ...tog en fjäder på ståndaren.

Den omogna klassen med sjuk humor börjar fnittra hysteriskt och tårarna rinner nerför flera kinder, läraren suckar, skakar uppgivet på huvudet och säger;

- Det kan inte vara roligt med växters könsdelar!

 

Under samma lektion sitter två elever i ett grupprum vägg i vägg med klassrummet och gör omprov. När ungefär halva lektionen har gått öppnar läraren dörren, sticker in huvudet och säger;

- Fuskar ni?

Varpå eleverna snabbt skakar på huvudet och säger;

-Nej...


 


Av Annie Johansen - 15 mars 2010 18:56


I en scen i musikalen ska jag och två till kidnappa en tjej, en av huvudrollerna. Vi tre stod och diskuterade detta bakom scenen och samtalet låter ungefär såhär;

- Men hur ska vi ta henne?

- Vi tar henne bakifrån.

Den sista meningen var så jäkla rolig för den kom helt spontant utan någon som helst tanke bakom.


Av Annie Johansen - 15 mars 2010 18:43


Jag fryser. Följden av att svettas, följden av att dansa.

Jag är trött oxå, blev det när jag satt mig ner i soffan. Eller nja, egentligen blev jag trött när jag kom till dansen, jag var inte på topp idag, men så kan det vara ibland.


Dagen idag började med att jag gick upp onödigt tidigt, varför vet jag inte, undermedvetet kanske? Jag packade alla grejer, rekvisita till musikalen och sen gav jag mig av till skolan.

Sex- och samlevnadsveckan började idag så första lektionen var en morgonsamling på 20 min. Min gamla skolsköterska som jag hade när jag gick på Möllebacken var där och pratade om när hon och hennes man adopterade deras två söner.

När dom 20 min hade gått var det dags för musikalen. Vårt mål idag var att köra igenom allt och lösa problem osv. Vi hann inte klart med allt idag, men det är inte så konstigt. Det är ju trots allt första gången vi kör igenom det.

Klockan ett hade vi en annan "föreläsning". En lärare från Kristianstad kom och pratade om att vara lebb, homo osv. och hon var en riktigt skön typ! Ascool ;)


Nej usch vad jag är trött.


Men innan jag går och lägger mig, som jag tänker göra tidigt idag så ska jag läsa lite engelska inför nationella imorgon och så ska jag kolla på 90210. Alltså kan jag inte gå och lägga mig förns 21.00 Men det får duga. Grejen är bara att jag kan gå och lägga mig klockan 18.00 inte fan somnar jag tidigare för det. Jag ligger likt förbannat vaken i sängen tills klockan är närmare tolv.

Måste duscha oxå...


Nej usch vad livet blev jobbigt nu! Tänk vad härligt det hade varit om svett hade luktat som jordgubbar. Då hade vi aldrig behövt dusch när vi svettats.


Hejdå!


Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards