The Life of Annie

Direktlänk till inlägg 25 juni 2016

Onsdag i Orlando och resan till huset

Av Annie Johansen - 25 juni 2016 21:26

Hejhej! Jag heter Annie och är ganska dålig på att uppdatera... men bättre sent än aldrig, inte sant?


I onsdags var vi fortfarande kvar i Orlando. Vi låg vid poolen hela dagen. Resten av familjen tittade på fotboll i poolbaren när det var dags, men gav upp en bit in i andra halvlek. Då duschade vi och gjorde oss iordning, sen tog vi en buss till Universal city walk, tror jag att det hette. Det är ett litet kvarter med olika restauranger, barer och affärer som är precis utanför de båda universal-världarna. Vi hade ju bestämt oss för att strunta i världarna då vi inte kände att det var värt pengarna så vi traskade runt där utanför och åt sjukt god hamburgare på BK! California whopper tror jag den hette, med skitgod ost och guacamole! Mums! När vi var nöjda tog vi bussen tillbaka till hotellet och packade och spelade lite kort.


På torsdag morgon gick vi upp ganska tidigt, packade ihop det sista, checkade sedan ut från hotellet och körde iväg till Golden Coral igen där vi åt frukosbuffén. Så vi lyckades äta alla bufféer de hade under våra dagar i Orlando, mission completed! När vi var mätta och belåtna satte vi på Maggan (gps:en, ni kommer ihåg) och började vår färd över Florida mot västkusten. Första och enda stoppet vi gjorde var i Celebration Town, en stad som Disney har byggt upp som är typiskt uramerikansk. Sååååå fint!! Där hade jag velat bo, i alla fall ta en promenad, men det gjorde vi inte, vi stannade bara för att ta lite foton och så behövde Oscar fisa lite, vilket han inte får göra i bilen för då kan vi andra inte andas ;)

Celebration Town var i alla fall fylld med underbart fina trähus som aldrig verkar bli skitiga eller gå sönder, med fina verandor med gungstolar på, amerikanska flaggor i varje hörn och jättefina postlådor.


Sen rattade vi in Maggan på Cape Coral och fortsatte köra. Vi körde igenom lite olika samhällen, medelklass och vi-bor-i-risiga-villavagnar-klass. Kul att få se olika delar av USA lixom. I de delarna av USA som vi har hängt i måste jag säga att det är enormt platt. Marken alltså, landskapet. De som säger att Skåne är platt har fan aldrig varit i Florida asså..


Jag och Maggan var ett skitbra team och guidade oss helt rätt, fram till vårt hus. Vi slängde in väskorna, handlade mat på Walmart och sen badade vi och solade resten av eftermiddagen/kvällen. 


Update om gårdagen och dagen får ni ikväll, nu har solen hittat fram igen efter en regnskur så jag ska förstöra Oscars och pappas fridfulla simning med en bomb. Vi hörs!

 
 
Ingen bild

Ryhed

25 juni 2016 23:51

Haha dehär var ett roligt inlägg!

Annie Johansen

27 juni 2016 04:25

Haha!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie Johansen - 27 oktober 2016 16:52

I tisdags satt jag på bussen på väg hem från skolan. Jag, H och N slutade olika tider så jag åkte själv. Satt längst in på ett tvåsäte, tittade ut genom fönstret på, för en gångs skull, ett soldränkt Göteborg med podd i lurarna. Precis när vi lämnar ...

Av Annie Johansen - 22 augusti 2016 12:50

Förra året fick jag den stora äran att som andraårselev på PAS få vara med treorna och dansa på Mary Kay. De fyra dagarna innan skolstart då vi repade var de svettigaste och jobbigaste på hela året! Jag hade sådan sjuk träningsvärk i nacken att jag k...

Av Annie Johansen - 12 augusti 2016 13:20


  Men ni borde testa detta också för jag tror det är freakin halleluja-varning på den här! ...

Av Annie Johansen - 5 augusti 2016 19:04

En solig eftermiddag i sena maj/tidiga juni satt jag och Hilda på altanen och knep de sista solstrålarna innan de försvann bakom de onödigt höga och buskiga träden. Jag tror jag hade fått pengar nyligen och kände mig ganska rik och jag vet inte hur v...

Av Annie Johansen - 27 juli 2016 19:49

Dippen efter USA-resan asså... Antagligen förstärktes mina känslor för att jag var precis innan mens och vi vet ju alla att då går hormonerna bananas. Men även om jag skulle skala bort alla hormoner så mådde jag fortfarande jäkligt dåligt. Jag hade å...

Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Skapa flashcards