The Life of Annie

Alla inlägg under augusti 2010

Av Annie Johansen - 10 augusti 2010 14:04


Bloggen flyttar mina vänner. Efter några trevliga år här på bloggplatsen drar jag vidare till devote.se


Adressen har inte fått någon stor makeover; www.anniejohansen.devote.se

Väldigt fantasifullt. Dock lätt att komma ihåg ;)


Denna bloggen kommer finnas kvar som gammalt arkiv så dom gamla inläggen försvinner inte, ni kan komma tillbaka och läsa när ni vill.


Nu ska jag fira med en ostmacka!



Av Annie Johansen - 9 augusti 2010 20:03


Nu skriver jag snabbt, i reklampausen till Det okända. Jag hamnade nyss på H&M:s hemsida, kollade runt där samtidigt som jag kollade på tv:n. Varför kan jag inte bara lägga ifrån mig datorn och koncentrera mig på ett elektroniskt föremål? Nejnej, jag måste lixom göra tusen saker på samma gång. Naturligvis hittar jag en massa, men jag tänker inte köpa något.


Idag kom J vid tolv, efter att jag hade plattat det nyduschade håret och gjort mig iordning. Vi drog ut och gick en runda, blev nog lite längre än vad vi båda hade tänkt oss, men vi hade så mycket att snacka om så vi bara gick och gick och visste inte riktigt vart vi tog vägen.

Men när vi kom hem från vår lilla runda åt vi nyttig mat här hemma i form av Billy's panpizza. Senare drog vi ner till stan och J köpte jeans på fem minuter. Rekord! Det var lixom in i affären, hitta byxorna, prova, konstatera att dom var perfekta, dra kortet.

Jag är impad!


På vägen hem gick vi inom Ica och köpte glass, sen bänkade vi oss framför tv:n med O.C-avsnitt och A joinade oss.

Trevligt, trevligt!


Nu börjar det igen!

Vi hörs imorgon!

Av Annie Johansen - 9 augusti 2010 19:57


  

Hopptornet på campingen i Växjö


  





   



   

O2: "Men ofta, hur stor är oddsen att han träffar stenen då?"

M: "Vadå?"

O2: "Ja men, det finns bara en enda sten och så träffar han den när han dyker."


   



   



   



   



   



   


  

Av Annie Johansen - 8 augusti 2010 18:00


   


   

Nu  


Kamerabyte är det som har hänt sen första bilden togs. Kul att se skillnaden.


Av Annie Johansen - 8 augusti 2010 17:55


           




  




  




  




  


Av Annie Johansen - 5 augusti 2010 19:35


Underskatta aldrig Väla. Okej, det blev inte så mycket shopping idag som det brukar bli, men jag kan erkänna att 1. Jag är lite snål för tillfället och 2. Den aktuella snålheten får mig att nästan bara kolla på rean och inte på några höstnyheter, fast det var inte bara snålheten som höll mig därifrån, det är rättså trist att tänka på hösten just nu. Jag vill bara ha tillbaka den tropiska värmen igen. Vart tog den vägen?


Men lite shoppades det i alla fall. Två par mys/dansbyxor på Kapphal(!), hittar aldrig något där i vanliga fall, men de var på rean, mamma hittade dom och jag fick båda för 139:-. Oxå hittade jag ett skärp efter lite rotande i en reahög, 20 :-.

Ett vitt linne inhandlades på Gina, till dansen det oxå, kan naturligtvis användas även till vardags ;) På tal om Gina, deras klänningar är konstiga. När jag väl provar någon (det är inte ofta jag provar något på Gina, måste medges) så sitter det nästan alltid konstigt. Menmen, då sparar jag dom pengarna ;)


Här kommer det roligaste, gör er beredda!

Jag hittade en skiiiitsnygg väska på Accent. Halva reapriset = 124 KR!!

FATTA FYND!


Åt jättegod Thaimat till lunch, underbart, underbart.


Jag nämde något om knä"skydd" till dansen för pappa och sen sprang han runt i alla sportaffärer han kunde hitta och letade. Man kan inte blaima honom för att inte vara engagerad =)

Vi hittade det oxå. Skiitbra.


En sväng inom IKEA hanns med, dom hade utförsäljning, allt skulle bort för dom ska flytta till en riktig IKEA-lokal. Ni vet, lokalen dom håller till i nu är grå och röd på utsidan. Inte riktiga IKEA, kan inte hjälpa det men kan inte låta bli att förakta dom lite för att dom har fel färger. Men den 1:a september ska dom i alla fall flytta in i en lokal som är blå med gula bokstäver. Perfa!


Nu måste jag sluta, kul att snacka med er!


PS. Läste ut "En förtjusande man" av Marian Keyes idag. Rekommenderar verkligen! DS.


Av Annie Johansen - 2 augusti 2010 19:55


Jag satt nyss och irriterade mig på att kvinnan på de lokala nyheterna hade alldeles för glittrigt läppglans, det är ju tur att jag inte är så ytlig...

Av Annie Johansen - 1 augusti 2010 18:23


Sakta men säkert sprider det sig. Jag har varit campare i många år och klarat mig undan men jag har alltid föraktat det. Viruset som sprider sig likt löss i huvudet på tjockhåriga små barn.


Mina vänner, jag har smittats och det finns ingen återvändå.

Jag är som dom andra nu, inget unikt alls med mig kvar. Jag glor på folk. Varenda en som går förbi utsetts för mina blickar, varenda nykomling blir jättegranskad av mina förstulna, blickar.


Det är över, jag kommer aldrig bli botad.

Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Skapa flashcards