The Life of Annie

Alla inlägg under november 2008

Av Annie Johansen - 29 november 2008 19:27


Det har hänt. Imorse vaknar jag, pigg och glad. Okej, Trötter i Snövit är nog piggare än vad jag var, men ändå. Och då märker jag det.

Jag har ont i halsen!!! Neeeeeeeeeej!!!!!

Det får bara inte hända! Varför kunde jag inte ha blivit förkyld i måndags istället? Jag har ju showvecka denna kommande veckan! Katastroof!


Förskylning är någonting hemskt. Någonting som fräter sönder en inombords. Någonting som är jävligt irriterande. Det är så sjukt irriterande just för att man inte är riktigt sjuk! Om man inte är riktigt sjuk, tycker ingen synd om en. Man missar inga lektioner för man är ju bara förkyld och då får man inte stanna hemma! Förkylning suger!


Så, idag hade jag en förkylningsdag. Jag låg i sängen och kollade på disneychanel till klockan 12. Sedan duschade jag, satt vid datorn och sen såg jag något program på tv som var typ något specialavsnitt av Vänner. Det handlade om hur Vänner kom till, hur det slutade, om stjärnornas privatliv osv. Där slöade jag ungefär en timme. Sedan gjorde jag mig iordning och så bar det av till farmor och farfar där vi åt middag.


Nu är jag hemma och håller på att ladda inför ännu mer tv-tittande!


Förresten! Idol igårkväll! Ja....vi kan väl säga att det var ju för väl att Han åkte ut. Min fader som är känd för att vara en mjukis, fast igårkväll var han en kallhjärtad person och röstade på alla förrutom Honom. Det tyckte jag och mamma var ganska roligt. Men sen när Han åkte ut och pappa skrek:"HA" samtidigt som han triumferande pekade på tv:n så sa vi att han gick över gränsen. Man visar aldrig att man blir glad när någon åker ut. Att man sen lättad andas ut efter att Jihde har dragit ut på avslöjandet i två minuter är en annan sak.                =)


Anledningen till att jag inte nämner Hans namn är för att jag fruktar att Hans fans kommer efter mej med högafflar och brinnande facklor. Nu tänker ni "Är hon dum eller, man fattar ju vem hon menar", men jag ska säga dig att det är inte så självklart för hans fans. De är ju rättså..... interligensbefriade, det såg vi ju bevis på igårkväll......guuud vad pinsamt det var förresten! Det värsta är att hon säkert kommer tycka det är skitcoolt sen när hon ser reprisen!



Av Annie Johansen - 28 november 2008 19:30


Hejsan!


Jag tror att Daniel börjar inse att man inte ska ge fjortonåringar dödstankar så idag fick vi se en film som handlade om två tecknade utomjordingar som kom till jorden och sen så berättade de om fossila bränslen. Och berättarrösten var inte sådär allvarlig som den alltid är på sådana dödstankarfilmer utan han verkade faktiskt rätt så glad =) Trevligt =)


Det har varit en utav de bästa fredagarna i mitt liv. Vi slapp nämligen idrotten idag! =) Vi tittade istället på fyra medelålders damer som spelade blues och trummade på sina magar. Skumt? Ja. Fast rätt så trevligt - om man bortser från magtrummandet.


Efter skolan blev det julavslutningsmusikövning. Vi var tyvärr för få protesterande så det blev inget av det. Men, jag överlevde och när jag kom hem började jag och mamma pynta. =)

Jag sliter mitt hår för att stjärnan i mitt balkongdörrsfönster hänger snett, men jag kan tyvärr inte göra något åt det...


Nej, hördenini, nu ska jag nog göra mej redo inför idol!

Hejsvejs!

Av Annie Johansen - 27 november 2008 16:54


Hejsan Svejsan!


Jag har alldeles nyss lyckats slita mej från städandet. Märk väl ordet slita. Ni förstår att jag har fått den så kallade städsjukan! Jag har inte haft den på ett tag så det var bra att den visade sej idag =)

Jag har dammat hela huset, damsugit mitt rum, städat på mitt rum, bäddat min och mammas och pappas säng. Inte broderns, han har en loftsäng och varje gång jag går upp i den slår jag i huvudet i taket och det värsta är att jag aldrig kommer ihåg att gå upp lite försiktigt så varje gång får jag en stor bula i huvudet!


Nu sitter jag i alla fall här och skriver detta inlägget samtidigt som jag lyssnar på Aerosmith - Dude Looks Like A Lady och ska nu skriva om min dag.


Började med en slöjdlektion utan lärare. Vi hade Bojje (rektor) i kanske tio minuter. Tio minuter senare kom Sia (lärare - dock inte slöjdlärare) och tog hand om oss i kanske en halv timme, sen skulle hon på möte så vi fick klara oss resten av lektionen ensamma.


Sedan följde en mattelektion och mat. Sedan hade vi engelska och jag blev idag anmäld till Daniels (no-lärare) klubb för "Människor som inte kan hantera en whiteboardpenna". Lena (eng-lärare) kom in i klassrummet. Tog upp någon sak, gav till mej och sa: "Du är snäll och byter färg i pennan".

Jag: "Men jag kan inte sånt där".

Lena: "Du fattar hur du ska göra".

Jaha, ja och snäll som jag är så går jag fram och tar pennan och tar väck någon sak på den och PANG så ligger det massa färg på bänken. Hehe...

Jag gick på toa och hämtade papper och när jag kom tillbaka skällde inte Lena på mej alls! Hon var helt cool-lugn! =)


Jaja, sen hade vi tyskalektion med läxförhör som nog gick bra. Sedan skulle vi ha haft musiklektion men Carola var sjuk och David var hemma med sitt barn -orkade inte gå upp imorse- så vi hade inga lärare så då hade vi håltimme istället. Och vet ni! Igår hade vi ingen musiklektion för att Carola och David var tvungna att hjälpa sjuorna med deras musikcafé så då hade vi inte någon lektion heller. Så då ska vi ha julavslutningsövning imorgon klockan 14.00 Vi slutar 13.35 =O Då ska de tvinga oss att stanna kvar där och öva till en sketen avslutning när vi igentligen skulle vara hemma och äta choklad! Nej! Dethär går jag bara inte med på! Jag ska strejka imorgon! Alla mot Carola och David! Ni som är med, vi träffas utanför aulan 13.45



Av Annie Johansen - 26 november 2008 16:59


Hejsan allihopa!


Daniel (no-lärare) attakerade mej idag med ett förhör om vad exakt jag har skrivit om honom här på sidan. Jag sa att jag kanske hade råkat nämna honom någon gång, men värre än så är det lixom inte.... =)

Han letar säkert förtvivlat efter adressen hit. Hehe =)


Jag har alldeles nyss bäddat rent min säng och vikit ihop garderoben som har legat på soffan i någon vecka nu =) Hade tänkt damsuga oxå, men om jag slösar bort lite tid här istället så kan jag skylla på att jag inte hinner. Jag ska nämligen på 7a:s musikcafé idag. Mest för att man får kakor i pausen =)


Nästa fredag ska vi ha dansshow med danskompaniet i skolans aula! =)

Kom och titta! Biljetter köper du på tobaksaffären nere i stan!


Jaha, nej, nu ska jag väl ta och öva på tyskan och engelskan!


Av Annie Johansen - 25 november 2008 17:14


Vi blev inte bönhörda denna gång. Men Gud kanske håller på å' samla en massa snö, så om vi fortsätter att be klockan 11 varje kväll så kanske vi får jättemycket snö en vacker dag!                    =)


Jag har nyss övat på tyskan, ska snart ta en dusch, äta och göra mer tyska.

"suck"...


Alla är sjuka just nu! Överallt i skolan springer det runt små snoriga barn som hostar rakt ut i luften och vill inget hällre än att vi icke-sjuka människor ska bli smittade. Idag var sex stycken i vår klass sjuka och Maja skulle ha varit hemma, men duktig som hon är så gick hon till skolan i alla fall. =)


Vi fick reda på resultatet på so-provet i samhällskunskap idag.

Jag hade MVG!!! :O      Det trodde jag inte.   Fast jag är väldigt stolt =D


Nu ska jag ner och se om jag kan hitta något att äta!



Av Annie Johansen - 24 november 2008 18:23


Vår bön blev hörd!

Jag blev helt stum när jag såg att det snöade idag. Det var helt otroligt!

Men det var inte bra nog. Det kom bara lite snö som nästan har försvunnit redan så om vi gör det idag igen exakt klockan 11 så kanske Gud fördubblar önskningarna så att det kommer dubbelt så mycket snö. Okej?

Bra =)


Idag började Daniel (no-lärare) med en uppiggande film om växthuseffekten.

Åh, medeltemperaturen stiger, om tolv år kommer den ha stigit med två grader, vad ska vi göra?

Ja, det är såklar viktigt, men jag ska inte behöva oroa mej för sådant här! Jag är bara en vanlig fjortonårig tjej, det jag ska oroa mig för är vad jag ska ha för kläder på mej imorgon, vad jag ska göra i helgen och vad jag ska titta på för tv-program (Nya Beverly Hills ikväll kl.20.00 på tv400!).

Dödstankar? Ja.

Och inte blir det bättre av att Daniel varje gång vi pratar om skiten säger: "Ni måste komma på något vi kan göra för att förbättra det."

Skit på dej! Du kan faktiskt inte lägga över allt ansvar på oss fjortonåringar! Du kan gott tänka lite själv oxå!

För att vara lite rättvis ska jag kanske nämna att idag ändrade han sig. Han sa: "Ni, Vi måste komma på något vi kan göra för att förbättra det."

Men om han säger Ni en gång till kommer nog all min kunskap i no pysa ut ur öronen, mina ögon blir röda och det kommer tjuta sådär, du vet som det gör på filmer när de blir arga.

Så det så.                                  =)


Nej, nu måste jag göra tråkläxor och se om jag kan vinna en klänning på tradera.


Dagens Outfit:

Blå kofta Lindex



Av Annie Johansen - 23 november 2008 20:58


Hejsan!


Är det bara jag, eller längtar ni oxå efter snö?

Det är konstigt hur man kan ändra uppfattning om olika saker. Jag menar, förra året var tanken på snö rena döden för mig! Blaskigt och jävligt...Usch!

Men nu, när jag satt här hemma och åt en stillsam och trevlig kvällsmiddag med familjen så tänkte jag på vad som fattades. Jag menar, det är snart jul och idag var jag med modern och fadern på eko och köpte lite julgrejer, vilket ger julstämning. Att det snart är jul är lika med julskylltningar, pynt, lov, julgran och en jäkla massa julklappar. Men ändå fattas det något och det är snön! Jag struntar i att det blir blaskigt och jävligt efter någon vecka! Jag vill ha snöööö!!!!

Kan vi göra en överrenskommelse om att vi, allihopa, ikväll klockan....ska vi säga 11? sätter oss vid ett fönster i våra rum och ber till Herren Gud att han kan ge oss lite snö?

Bra! Och ni som inte vill ha snö, ni är några jävla egoister! Tänk bara på alla barn som inte får åka pulka! Tänk på alla barn som inte får chansen att bli mulade på rasterna! Tänk på alla barn som har sett ett par skitsnygga vinterskor på skopunkten som de så innerligt vill ha, men deras mamma säger att "Nej, det blir ändå ingen snö". Tänk då på de barnen, hur de gråter sig till sömns varje kväll! Och framför allt, tänk på Tomten!!! Tomten bor ju som vi alla vet där det är kallt och snöigt. Nämligen Lappland. Tomten åker som vi alla vet i en snöskoter när han delar ut julklappar. Hur ska han kunna dela ut julklappar till alla barn i Sverige om det inte finns någon snö!? Tänk då, era egoistiska.....kossor hur alla barn gråter för att de inte får några julklappar! Tänk bara!


Det jag vill komma fram till är att allt är mycket mysigare med snö. Vintern är en enormt ful årstid, men den blir mycket finare med snö! Jag begär inte att ni vuxna människor ska ut och bygga snögubbar och göra snöänglar med era barn - även om det är en självklarhet om man vill vara en bra förälder - jag vill bara att ni tänker på mig. Tänk på hur mycket bättre jag kommer att känna mig om det kommer snö! Då kommer lixom allt falla på plats och jag kommer få en underbar jul!


Förhoppningsvis ni oxå =)

Av Annie Johansen - 21 november 2008 14:55


Hejsan Svejsan!


Idag började dagen, eller ja, första lektionen började med att Daniel

(no-lärare) tog sönder whiteboardpennan på något konstigt sätt så all svart "färg" i den stänkte ut över golvet och bänken framför honom. Han var inte så glad.

På lektionen pratade vi om växthuseffekten, olja och kol och sådana saker och ungefär fem minuter innan vi slutar då Daniel ännu inte har gjort oss deprimerade (han brukar göra det genom att säga att världen kan gå under medans vi lever osv.) så säger han att undersökningarna säger att vi inte kommer att ha någon olja kvar år 2050. Först reagerade jag inte, men sen tänkte jag efter, vänta....jag lever ju då! Daniel sa att vi är väldigt beroende av olja så när oljan är slut är typ livet slut.

Tack Daniel, det var en bra start på fredagsmorgonen att börja fantisera om hur alla människor inklusive mej själv dör en plågsam död utan olja. Nästan lika uppiggande som att tänka på att världen går under.


Vi hade vikarie på idrotten idag så jag behövde inte anstränga mej så mycket =) Vi spelade fotboll och basket. På basketen nuddade jag bollen två gånger och fick hålla i den en gång. På fotbollen sparkade jag iväg den tre gånger och passade fyra. =)


På matten hade vi oxå vikarie, Pelle. Trevligt med en lärare som faktiskt skäller på de pratsamma idrottsbögarna!


Dagens Outfit:

Blå tunika Gina Tricot

Blå/vit sjal Broderns



Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards