The Life of Annie

Direktlänk till inlägg 26 juni 2016

Dag 1 i Cape Coral (fredag)

Av Annie Johansen - 26 juni 2016 05:05

Igår hade vi vår första dag här i huset, på självaste midsommarafton! Vi spenderade hela förmiddagen vid poolen, och eftersom det är så jäääkla varmt så spenderade jag mestadelen av tiden I poolen, det går lixom inte att sola mer än 10 min åt gången. Någon gång vid tidig eftermiddag körde vi iväg på jakt efter en svensk affär som skulle finnas här, då pappa var tvungen att ha sill på midsommarafton ;) Vi hittade inte affären direkt utan irrade runt och fick gå in på McD för att låna wifi och det var så sjukt varmt! Jag hivade upp klänningen till armhålorna så fort vi satt oss i bilen för att jag skulle svalkas ner något! Vi hittade affären tillslut i alla fall och jag lyckades tjata till mig ett par girlanger med svenska flaggan på, ska man fira midsommar så ska man. När pappa hade fått sin sill åkte vi vidare till ett stort Walmart, större än det vi var på dagen innan, för jag och mamma ville kolla kläder och annat sånt kul som finns på större Walmarts. Pappa och Oscar uppskattade inte denna shoppingtur, framförallt inte pappa. Är han lite småhungrig och behöver vistas en längre stund i en affär, eller över huvud taget någonstans där han inte vill vara, så blir han grinig. Det kan ju tyckas ganska uppenbart vart jag fått mitt hungerhumör från ;) Jag utmanade dock ödet, eller ja, pappas irritation, och shoppade på i alla fall. Jag hatar folk som förstör shoppingglädjen! Fyndade finfina saker och när vi kom ut ur affären SPÖregnade det. Himlen hade totalöppnat sig, det vräkte ner och åskade. Det är väldigt vanligt här såhärårs, det åskar och blixtrar och regnar lite varje dag. För det mesta åskar och blixtrar det bara på avstånd, i alla fall här hemma hos oss :) Pappa och Oscar sprang och hämtade bilen och så lastade vi in det vi köpt och åkte hem.


Sen fortsatte vi fira midsommar med sol och bad, jag tränade lite, pappa åt sin sill och tog en snaps och var lycklig. Mot kvällen drog vi ut möblemanget i trädgården, pyntade stolarna med girlangerna och oss själva med blomkransar från Walmart. Pappa grillade hamburgare som blev kanongoda och vi hade det allmänt gött. Förutom lite irriterande flugor, men det är en världslig sak! När det mörknade bar vi in möblerna igen och då såg Oscar en råtta! Vid grillen! Och jodå, mycket riktigt, när vi hade gått in i "uterummet" så sprang råttan runt och letade mat vid spisen! Hela detta drama slutade med att jag, mamma och pappa stod ute, jag med kameran, mamma bra stod och pappa stod med en pinne, redo att döda råttan så fort den vågade sig fram igen. Haha! Vilken cirkus! Pappa missade tyvärr, men skrämde nog livet ur råttan istället ;) 


Ja det där var vår midsommar :)


Idag, på midsommardagen, har vi solat och badat. Det har dock varit molnigare idag än igår, kom en regnskur vid lunch, sen klarnade det upp. Åt supergod tacos till middag, guacamole är min nya last! Tränade lite och avslutade kvällen med en smirnoff ice i kvällssolen och plump-spel.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie Johansen - 27 oktober 2016 16:52

I tisdags satt jag på bussen på väg hem från skolan. Jag, H och N slutade olika tider så jag åkte själv. Satt längst in på ett tvåsäte, tittade ut genom fönstret på, för en gångs skull, ett soldränkt Göteborg med podd i lurarna. Precis när vi lämnar ...

Av Annie Johansen - 22 augusti 2016 12:50

Förra året fick jag den stora äran att som andraårselev på PAS få vara med treorna och dansa på Mary Kay. De fyra dagarna innan skolstart då vi repade var de svettigaste och jobbigaste på hela året! Jag hade sådan sjuk träningsvärk i nacken att jag k...

Av Annie Johansen - 12 augusti 2016 13:20


  Men ni borde testa detta också för jag tror det är freakin halleluja-varning på den här! ...

Av Annie Johansen - 5 augusti 2016 19:04

En solig eftermiddag i sena maj/tidiga juni satt jag och Hilda på altanen och knep de sista solstrålarna innan de försvann bakom de onödigt höga och buskiga träden. Jag tror jag hade fått pengar nyligen och kände mig ganska rik och jag vet inte hur v...

Av Annie Johansen - 27 juli 2016 19:49

Dippen efter USA-resan asså... Antagligen förstärktes mina känslor för att jag var precis innan mens och vi vet ju alla att då går hormonerna bananas. Men även om jag skulle skala bort alla hormoner så mådde jag fortfarande jäkligt dåligt. Jag hade å...

Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Skapa flashcards