The Life of Annie

Alla inlägg under oktober 2008

Av Annie Johansen - 31 oktober 2008 18:55


Hallou!


Ja, idag var det egentligen tänkt att jag och mamma skulle dra till Ikea, men igårkväll blev det ändrade planer efter att mamma hade tittat på vädret och sett att det skulle bli "snöstorm" och då ville inte hon köra. Så då körde vi till K-staden ist. ...         


Först körde vi till Elgiganten och köpte färgpatroner. Bläää....

Sen körde vi till skopunkten, hittade ett par stövlar och övervägde nästan att köpa de, tills mamma sa att jag skulle vara tvungen att betala de själv. Då ångrade jag mej tvärt och sa att "Riktigt så snygga va de kanske inte".      

Jag kan inte sluta tänka på de.....snyft.


Anyway, vi tog oss vidare till "kärnan". Jag hittade inte alls mycket. Eller jo, jag hittade jättemycket men jag är så himla snål så jag köper ingenting som börjar på en tvåa. Ni vet, det går bra med 199:- eller 198:- men så fort det står tvåhundra någonting så blir jag snål. Det är inte bra, varken för mej eller för min omgivning. Så jag hittade mycket men jag köpte inte alls mycket. Det jag köpte var det ni ser på bilden längre ner.

   Over Knee H&M 49:-

   Werther's Original EKO 15.95:-

   Rött diadem Glitter 21.90:-      


I finaly got my röda diadem! XD

Av Annie Johansen - 30 oktober 2008 17:49



Heej!


Idag vaknade jag tidigare än vad jag hade tänkt, så jag låg kvar i sängen och läste "Tankar från sängkanten" med Marian Keyes. (Ja, jag läser två böcker av samma författare samtidigt, men hon är ju så sjukt bra!) Tyvärr låg jag och läste för länge så jag missade Top Model och fick sitta och umgås med Oprah i en timme, inte alls lika underhållande som Dr. Phil. Menmen, det dög som ursäkt till att skjuta upp duschningen som var absolut nödvändig.


När jag satt och åt frukost smsade Julia och frågade om jag skulle ha något speciellt för mej idag. Jag svarade att jag skulle duscha. Det låter otroligt dumt, men att duscha är en lång process för mej. Om jag har otur kan det faktiskt ta hela dan. (Otur = benen behöver påminnas om att de faktiskt inte tillhör en gorilla).

Jag tror faktiskt att jag är den enda i världen som behöver planera in när jag ska duscha! Jag duschar, går ut ur duschen, hårinpackning, vänta i två min, in i duschen, ut ur duschen, återfuktande kräm (kroppen). Håret låter jag alltid självtorka om jag nu inte har bråttom isf fönar jag det, skyddande grej, plattång, sprej. Det lät kanske inte som så mycket, det kanske alla gör när de duschar, men det tar lite längre tid när man kollar på gammla Vänner, Beverly Hills, Oc avsnitt.               Hehe...


Jaja, vi bestämde iaf att hon skulle komma vid halv ett så jag duschade, utan att kolla på Vänner samtidigt, och blev klar innan halv ett. Vi kollade på filmen "Because I said so", tror jag den hette. Den var jäkligt roligt, en 5 av 5 möjliga. =) Sen följde lite Sing Star och annat kul. Trevlans XD


För att byta ämne tvärt så har jag beslutsångerst. Det är nämligen såhär att jag är ute efter en svart skinnjacka, en sån där Mc-jacka eller vad det heter. Ja, ni som hänger med i modesvängarna vet vad jag menar. I förgår hade jag inga alternativ what so ever, men igår så dök det helt plötsligt upp tre alternativ på Tradera. Det ena alternativet var från Ellos och den "gick ut" igår 00.31 och den slutade på 620 spänn, lika mycket som i vilken affär som helst så den struntade jag i. Det andra alternativet är från H&M, den går ut imorgon, men den är inte särskilt snygg så den struntar jag i. Men sen så finns det en annan som ligger på 100:- än så länge, det är precis en sån jag vill ha, den ända nackdelen är att jag inte kan prova den. Nu när jag har berättat de tre alternativen så är det väl kanska självklart vilken jag ska "go for".

 What's the big deal? tänker ni. Jo.  

Idag dök det upp ytterligare två alternativ, båda två exakt sådana jag vill ha. Den ena på Ellos där den reas ut för 499:- (halva priset). Den andra på Maries här nere i stan där jag tror, har för mej, att den kostar 650:- men det är 20% rea så då blir det 520:-. Någon som ser mitt problem här? Vilken ska jag ta?!

Jag har två alternativ som jag inte kan prova och ett som jag kan prova. Det ena alternativet (Maries) vet jag inte ens om den finns i S. Den på tradera kan ju komma upp i hiskliga summor om jag har helt sjuk otur. Så egentligen borde jag "go for" den på ellos. ...


Gud vad jag är tråkig, det här är ju inget man vill sitta och läsa om. Alla normala människor som läser det här kommer att sucka och tänka: Ja, det är ju världens ilandsproblem. Som min mamma hade sagt om hon hade sett vad jag satt och skrev just nu.


Men ni andra människor som är lika onormala som jag, som faktiskt tycker att det här stora skinnjackproblemet faktiskt är världens ilandsproblem. Hjälp!                             =)


Laddar upp bilder på två av jackorna, den på Ellos för 499:- och den på Tradera för 100:- ...... än så länge.                 =)



Av Annie Johansen - 29 oktober 2008 16:19


Hejsan!


Dagen började med släpandet från sängen till soffan, en timme med

Dr. Phil/Top Model 6. Gjorde mej iordning och satt mej vid datorn, där jag nu har spenderat ungefär halva min vakna tid åt att leta efter ett rött diadem! Hur svårt kan det va å´ hitta!?  Jag har kollat följande sidor:

H&M, Urban OutfittersTradera, AsosNelly mf. Jag hittar inget!!!


Om du ser något, call mee! =)


ivfsh = i vilket fall som helst    (varför säger man så igentligen? Det låter bra när man säger det men när man checkar stavningen blir det helt tokigt).


ivfsh, så har jag inte gjort någon som helst nytta idag. Jag hade tänkt öva på No-provet som vi har onsdagen efter lovet men jag orkade inte. Började i stället att läsa en bok av Marian Keyes, min favvoförfattare genom alla tider. Den heter Angels, jag har redan läst den två gånger innan men jag tänkte ta mig an en utmaning och läsa den på engelska ist. Jag älskar och kommer alltid att älska inledningsorden, jag citerar: "We will shortly be landing at Los Angeles International Airport. Please ensure your seat is in the upright position, that you weigh less than hundred pounds and that you have excellent teeth".         Hehe =)


Ja, när jag hade suttit och "slösat" värdefull tid åt datorn och boken så kom mamma hem från.....ja, hon kom hem iaf och drog med mej till Secondhand affären i Bromölla, du vet den där vid markislagret.

Jag vet att det låter lite löjligt och att du säkert tycker att jag är skitlöjlig men jag klarar inte av sådana affärer. Jag kan inte röra vid kläderna. Det är hemsk!!!   Jag menar, tänk bara på vilka människor som kan ha rört kläderna, och värst av allt, vilka som har haft de på sej!!! Jag vet att det finns någon regel om att alla kläder måste vara tvättade och sådär, men tänkt om just det plagget jag rör vid, lixom, råkade slinka förbi tvätthögen och INTE BLEV TVÄTTAT!        "Ryser"


Men just idag var jag ute efter en skinnjacka och då behövde jag ju bara titta på kläderna för att se om det var skinn eller ej. =) Jag hittade dock ingen, men jag hittade världens tantkjol, en sån där med rutor, som jag hade tänkt tuffa till och ha på danskompaniets show, när vi ska vara punkare. Hehe, skittufft :P

Den sista bilden tog jag mest för att ni skulle hajja skillnaden mellan det tuffa och hur tanterna har det :P


Men jag måste säga att jag börjar vänja mej vid alla dessa äckliga secondhandaffärer där det lucktar äckligt, mamma släpar nämligen med mej dit så fort hon får chansen och för någon månad sedan hittade jag ett brunt läderskärp som jag haft mycket nytta av. Innan tyckte jag lixom inte bara att det var äckligt att gå in där, jag hittade ju dessutom inget så varför skulle jag plåga mej med att gå in? Men nu när jag börjar hitta saker så är det ju mycket roligare =)




Av Annie Johansen - 28 oktober 2008 16:15


Idag slog jag upp mina små blå klockan 08.47 och släpade mig till soffan där jag spänderade en timme med Dr. Phil. Därefter släpade jag mig ner för trappan och tvingade i mig frukosten. (Yoggin gick ut den 20/10 men mamma insisterade på att den gick att äta).


När jag hade gjort mig iordning skjutsade jag och mamma pappa till jobbet och sen åkte vi in till stan. Där fyndade jag en kofta på rean.

Ordinarie pris: 259.90:-

Rea pris: 149:-               I Looove Rea!!!


Jag fyndade även en senapsgul mössa, dock inte på rean men endock billig (99.95:-)


När jag hittat denna senapsgula skapelse gick jag mot kassan, betalade och gick ut. När jag stod utanför affären, slängde jag en blick på kvittot, du vet sådär som man gör mest för att det ser vuxet ut, och såg till min förfäran att det stod 199.80:- ! Jag tänkte att så fel kunde jag inte ha sett på prislappen så jag gick in igen och "damen bakom kassan" bad om ursäkt typ tio gånger för att hon hade råkat slå in mössan två gånger. Jag fick mina pengar tillbaka och gick nöjd ut ur affären =).



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards