The Life of Annie

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2016

Mary Kay-dagarna

Av Annie Johansen - 22 augusti 2016 12:50

Förra året fick jag den stora äran att som andraårselev på PAS få vara med treorna och dansa på Mary Kay. De fyra dagarna innan skolstart då vi repade var de svettigaste och jobbigaste på hela året! Jag hade sådan sjuk träningsvärk i nacken att jag kände mig misshandlad, på riktigt. Men det var sjukt kul och att springa in på scenen på Scandinavium och riva av öppningsnumret inför flera tusen Mary Kay-ladies var värt all smärta och svett. Det ruset alltså. Den kicken.


Nu i år var det alltså dags igen eftersom att jag numer är en trea. I torsdags drog det igång och jag kan nästan inte beskriva hur jobbigt och fysiskt krävande det har varit! Jag har svettats så mycket att jag har haft med dubbla ombyten varje dag och jag hade behövt fler. På, ja jag vet inte, en kvar, MAX, har jag varit dyngsur, kläderna genomblöta och en mindre sjö på mina bara kroppsdelar. När vi har gjort steg nere på golvet så har jag halkat runt i min egen svett och nästan trillat omkull när jag kommit upp igen för att svett + dansgolv = superhalt! Nej det har varit helt sjuka dagar då jag har kommit hem och bara dött i soffan på kvällen. I torsdags dansade vi från 16-20, fredag; 11-18, lördag; 10-17 och söndag från 10-16. Och då har det inte varit några chill danslektioner utan vi har i princip dansat järnet nonstop bortsett från en timmes lunch och två femminutersraster. Helt sinnessjukt och ganska omänskligt. Men det gick ta mig fan. Nu sitter jag på ballen, nyduschad och fräsch, med lite träningsvärk överallt (extrem på många ställen) och njuter av tanken på att jag inte ska dansa hela dagen imorgon. Nu är värsta repperioden slut! Snart är det dags för det roliga!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie Johansen - 27 oktober 2016 16:52

I tisdags satt jag på bussen på väg hem från skolan. Jag, H och N slutade olika tider så jag åkte själv. Satt längst in på ett tvåsäte, tittade ut genom fönstret på, för en gångs skull, ett soldränkt Göteborg med podd i lurarna. Precis när vi lämnar ...

Av Annie Johansen - 12 augusti 2016 13:20


  Men ni borde testa detta också för jag tror det är freakin halleluja-varning på den här! ...

Av Annie Johansen - 5 augusti 2016 19:04

En solig eftermiddag i sena maj/tidiga juni satt jag och Hilda på altanen och knep de sista solstrålarna innan de försvann bakom de onödigt höga och buskiga träden. Jag tror jag hade fått pengar nyligen och kände mig ganska rik och jag vet inte hur v...

Av Annie Johansen - 27 juli 2016 19:49

Dippen efter USA-resan asså... Antagligen förstärktes mina känslor för att jag var precis innan mens och vi vet ju alla att då går hormonerna bananas. Men även om jag skulle skala bort alla hormoner så mådde jag fortfarande jäkligt dåligt. Jag hade å...

Av Annie Johansen - 4 juli 2016 18:23

Hej på er! Då har det blivit dags för sista blogginlägget om USA-resan.    Igår gick vi upp ganska tidigt och la oss vid poolen. Jag och pappa ställde återigen klockan på 06.15, men det var återigen mulet så det blev ingen soluppgång. När vi hade...

Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Skapa flashcards