The Life of Annie

Direktlänk till inlägg 4 juli 2016

Fredagen i Fort Lauderdale

Av Annie Johansen - 4 juli 2016 04:26

Mamma och pappa var nere vid poolen tidigt medan jag och Oscar tog lite sovmorgon. När jag kom ner till poolen var pappa iväg och rekade frukostställe. När han kom tillbaka var han hungrig och hade inte hittat något bra som låg nära. Vi bodde lite "off", fast nej det gjorde vi verkligen inte, vi bodde precis vid stranden, men det var en bit att gå innan man kom till restaurangerna och utbudet av mataffärer var minimalt. Precis när vi hade samlat ihop familjen och skulle gå och äta frukost (vilket innebar typ en halvtimmes gång) så började det regna. Och i detta land regnar det ju aldrig små droppar utan GIGANTISKA! Så vi fick snällt gå upp på rummet igen och vänta tills det drog över. Klockan var väl ungefär 10.45 när vi tillslut satt på en restaurang och väntade på vår frukost, haha! Det var ett under att vi inte var så sura faktiskt! Det var en underbart god frukost: två stekta ägg, två amerikanska pannkakor med sirap och smör på, bacon och stekt potatis. Mums!


Efter frukosten gick vi tillbaka till hotellet och la oss vid poolen. Någon gång på eftermiddagen gick vi till gymmet och tränade lite. Sen på kvällen åt vi middag på en italiens restaurang med väldigt trevlig personal. Och god mat :) Efter middagen gick längs strandkanten tillbaka till hotellet, vilket låter mysigare än det var då pappa stegade på i marschtempo så svetten lackade på våra kroppar. Men när vi gjort narr av honom och fått honom att gå lite långsammare så var det ganska mysigt faktiskt ;)


När vi hade kommit fram till hotellet bytte jag, pappa och Oscar om till badkläder och gick ner till stranden där vi tog en likadan bild som vi tog när vi var i Bulgarien. Bild kommer väl så småningom på Facebook så håll utkik ;) När vi hade fotat klart gick vi upp på rummet och spelade plump i sängen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie Johansen - 27 oktober 2016 16:52

I tisdags satt jag på bussen på väg hem från skolan. Jag, H och N slutade olika tider så jag åkte själv. Satt längst in på ett tvåsäte, tittade ut genom fönstret på, för en gångs skull, ett soldränkt Göteborg med podd i lurarna. Precis när vi lämnar ...

Av Annie Johansen - 22 augusti 2016 12:50

Förra året fick jag den stora äran att som andraårselev på PAS få vara med treorna och dansa på Mary Kay. De fyra dagarna innan skolstart då vi repade var de svettigaste och jobbigaste på hela året! Jag hade sådan sjuk träningsvärk i nacken att jag k...

Av Annie Johansen - 12 augusti 2016 13:20


  Men ni borde testa detta också för jag tror det är freakin halleluja-varning på den här! ...

Av Annie Johansen - 5 augusti 2016 19:04

En solig eftermiddag i sena maj/tidiga juni satt jag och Hilda på altanen och knep de sista solstrålarna innan de försvann bakom de onödigt höga och buskiga träden. Jag tror jag hade fått pengar nyligen och kände mig ganska rik och jag vet inte hur v...

Av Annie Johansen - 27 juli 2016 19:49

Dippen efter USA-resan asså... Antagligen förstärktes mina känslor för att jag var precis innan mens och vi vet ju alla att då går hormonerna bananas. Men även om jag skulle skala bort alla hormoner så mådde jag fortfarande jäkligt dåligt. Jag hade å...

Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards