The Life of Annie

Alla inlägg under augusti 2009

Av Annie Johansen - 30 augusti 2009 19:21


Igår vaknade jag av min älskade pappas ljuva stämma. *Host*

Han har en såndär typisk röst som man inte vill vakna till. Den är så mörk och brummande att den väcker hela huset! Han skulle kunna viska för att undvika att väcka någon, men nejnej. För det första, såhär lyder hans motto: "Är jag uppe, ska alla upp!". För det andra så tycker han att efter nio så sover man inte längre. Då slösar man bort en massa viktig tid av dagen som man skulle kunna göra något viktigt på ist. *Suck*


I vilket fall som helst så kom jag upp ur sängen och åt en gemensam frukost tsm med resten av familjen. Mamma och pappa läste tidningen...


Efter den sociala lilla cermonin så satt jag, mamma och pappa oss i bilen till Lions. Jag hittade ingenting där tyvärr, det var inte min dag. Mamma däremot. Hon hittade en snygg stol till kontoret.

Efter Lions stack vi till en annan loppis. Där hittade jag två böcker! Jihoo!

Vi stack hem, pappa och mamma stack och kollade på brodern som spelade fotboll, jag satt vid datorn, mamma och pappa kom hem, vi stack till Eko.

Där köpte jag en ny deo, choklad och en film. P.S I love you. Har ni sett den? Det känns som om jag och mamma är de enda som inte har gjort det!


Nu ska jag kolla färdigt på Privileged. Vet ni om det är något roligt på tv ikväll?


Av Annie Johansen - 27 augusti 2009 18:50


M var inte i skolan idag, hon är nämligen i Stockholm och shoppar, bland annat, det lilla äcklot =)

Det är konstigt hur tomt det känns när det är någon som inte är där som borde vara där. M är aldrig borta från skolan. Från sjuan till nu i nian tror jag att hon har varit borta högst fyra ggr. och då har det varit pga sjukdom. Någon gång har hon varit kvar i skolan även om hon haft feber :)

Men på måndag is she back in business!


Jag messade henne nu för någon timme sen och undrade om hon kunde köpa Sofis mode till mig. Den finns naturligtvis på Ica nere i stan oxå, men när jag skrev det trodde jag att den sista dagen den såldes var igår. Så jag tänkte att av alla kiosker och affärer det finns i Sthlm så måste det ju vara någon som inte har sålt slut eller plockat undan den! Jag var lixom i panikslagen chock när jag skickade messet.

Hon svarade att det kunde hon göra, undrade vilket nummer det var och nu kommer jag på att den sista försäljningsdagen är idag! Jag messade det men har inte fått ngt svar...

Så nu har jag allvarliga planer på att sticka ner till  Ica och köpa den i alla fall.


SMS: "Det är okej, redan fixat, nr. 34" //M


Åh, thank you God!


Ni tycker säkert att jag är urlöjlig som blir helt onödigt till mig över en tidning. Men det är såhär att hela sommaren har de haft en följetong med en av mina favvoförfattare och i detta nummret skulle det vara slutet på den. Jag kan ju lixom inte missa slutet!


Jaja, nog om det. Det är väl lagom roligt att läsa om...


Jag har tappat min mobil idag. Jag tappat aldrig min mobil. Jag slänger den på sängen ibland, men jag tappar den aldrig. Men idag gjorde jag det, någon gång måste ju förtrollningen brytas.

Första gången var när jag var påväg ut för att hämta cykeln, då tappade jag den på golvet i hallen. Ingen stor skada skedd dock, inte något jättehårt fall.

Andra gången var när jag parkerade cykeln nere i stan. Jag glömde att jag hade mobilen i handen när jag låste cykeln så den gled ur mitt grepp. Den flög i stenmarken och detdär locket där bak ramlade väck.

Men inte heller då var någon större skada skedd, det är en liten grop där uppe på den, en liten grop som en liten sten kan orsaka. Men det är ju inte hela världen!

Jag har haft min mobil i över två år nu. Den är fortfarande lika bra som den var när jag köpte den och den första skadan skedde när vi var hos några kompisar i Växjö. Jag var dum nog att låta mamma ta hand om mobilen och när jag fick tillbaka den var det en reva på skärmen. Jag var jättearg först, men vande mig till slut. Det var typ ett år sen.

Jag har faktiskt rättså bra han om min lilla mobil!


Ja, nu har vi pratat om Sofis mode och min mobil. Något roligare skrivämne kan man nog inte ha!



Av Annie Johansen - 26 augusti 2009 21:46


Jag sitter här och känner hur paniken sakta sprider sig genom kroppen. Dessutom är jag hungrig oxå, men jag har verkligen inte tid att äta!

Det är nämligen såhär att jag har tyska glosor tills imorrn. Jag övade på de lite i måndags och lite igår, men inte så jättemycket, jag tänkte att jag skulle göra det idag ist.

Jag sätter mig vid datorn och går in på glosboken där jag övar på glosorna. Trycker in på de tyska glosorna och när jag ska göra de så märker jag att alla siffror 0-9 har smugit sig in i listan med tyska ord och ersatt en del av de!

PANIC!

Fattar ni vad jag menar? Jag har mindre än hälften av orden att öva på för resten har försvunnit och är nu siffror!

Jag hämtade Tyska-lärarens lista på hennes användarsida, men även där hade siffrorna letat sig in.

Till och med i den engelska listan som jag har till på fredag!

Vad ska jag göra? Jag förlitade mig helt på Glosboken och tog inte med mig boken hem!


Jag försöker en gång till. Går det inte så får jag öva med H påväg till skolan... "Suck"


Ps. Glosboken suger, de har lyckats trycka in någon jävla reklam som kommer upp varje gång man ska öva och sen så finns det en ruta där det står "Vill du slippa reklamen? Tryck här". När man trycker där kommer man till en sida där det står att för att slippa reklamen måste man betala!!!

Herregud!!




Av Annie Johansen - 25 augusti 2009 21:40


Efter många om och men så fick jag och mamma på oss träningskläderna och begav oss mot slingan för att springa. Påväg dit blev vi omsprungna av ett helt hockey/fotbollslag Det var bl.a en massa 91:or!

Det visade sig att de skulle springa slingan och vi, eller i alla fall jag, var inte helsugen på att springa där då =)

Vi tog en annan runda ist. Vi hade Molle med oss - hunden - och han drog som in i helsike så jag som höll i honom drogs ju med i hans tempo så vi sprang på i raketfart =)

Tillslut kom vi hem helt uttröttade, som tur väl var så stötte vi inte på laget igen på vägen hem =)


Av Annie Johansen - 22 augusti 2009 21:43


Det var tänkt att jag, mamma och mormor skulle köra till K-stad idag, men det blev ändrade planer.

Igår när jag kom hem från skolan hade mamma nämligen fått reda på att det skulle bli fint väder idag så då tyckte hon det var en bättre idé att åka till K-stad igår =)

Vi gjorde så och det blev lika bra det, även fast det regnade.


Jag köpte två nagellack, en svart kofta på H&M och ett skrivblock på Åhlens. Hade hoppats på att hitta mer, menmen, så kan det vara ibland.

Idag satt jag och nätshoppade här hemma oxå! Jag fyndade en svart bikinibh för typ 30 :- och så köpte jag ett halsband oxå =)


Nu ska jag kolla hur det går på tradera. Sakerna som jag har lagt ut håller på att gå ut nu. =)


Av Annie Johansen - 20 augusti 2009 21:15


Nu börjas det igen.


Det var i alla fall kul att träffa alla igen. Eller ja, nästan alla =)

Det är så synd att jag lovat mig själv att inte hänga ut någon här i bloggen, förrutom pappa, mest för att slippa bråk och inte så trevliga kommentarer.

Men alltså, ibland undrar man vad stackarna tänker med. Om de över huvud taget tänker innan de öppnar käften. =)

Av Annie Johansen - 18 augusti 2009 21:48


The Proposal var sjukt bra! Jag fattar inte vad kritikerna tänker med så som de har sågat denna filmen! Den var skitrolig! Kritikerna kan ta sig i baken =)

Ni måste se den!

Av Annie Johansen - 17 augusti 2009 10:56


Här kommer då en liten sammanfattning av helgens händelser.


I fredags tog jag tåget 14.50 till Malmö. Morbrodern hämtade mig på stationen och så körde vi och hämtade kusinen på dagis. M mötte upp oss där och sen körde vi ner till Västra hamnen och åt italiensk glass.

Därefter handlade vi på Maxi och sen bar det hemåt till lägenheten där vi senare grillade ute på gården.


På lördagen väcktes jag av att byggarbetare borrade och hade sig i skolan mittemot. Vi åt frukost och gjorde oss sen iordning för att gå ut i spöregnet. Som tur väl är så finns det en busshållsplats precis utanför deras port så vi blev inte så blöta, men mitt plattade hår gav såklart vika för fukten så det blev till att sätta upp det.

Vi åkte bussen in till Triangeln där vi gick i affärer och tog en fika. När det slutade regna så gick vi ut och in ur olika affärer påväg till stortorget där vi kollade på Rix FM Festival.

Följande artister deltog: Janet och Kim från "Made in Sweden", Yohanna från "Eurovision Song Contest", Erik Hassle, Sarah Dawn Finer, Alcazar och Mika. Jag tror inte jag glömde någon =)

Bäst var: Kim, Alcazar och Mika. Yohanna och Sarah Dawn Finer var oxå bra men inte så roliga att titta på =)

Snyggast klädda var: Alcazar, jag älskar deras cerisa och åttiotalsinspererade, galna outfittes.

Efter den trevliga tillställningen så gick vi och åt sjukt god hamburgare på en restaurang i närheten. När allt var uppätet så gick vi tillbaka till scenen och kollade på Miss Li. Sjukt bra och ännu bättre med tanke på den snygga röda klänningenn hon bar.


Igår var det nästan samma visa på morgonen, förrutom att det inte regnade och att vi gick till Folkets Park ist för att ta bussen till Triangeln.  =)

Vi tittade på djuren och sådära och sen gick vi bort till stortorget och scenen. Det var någon Nickelodeon-konstert.

Artisterna som deltog var: Alice, EMD, Molly Sanden och Amy Diamond.

Bäst var: EMD och Markoolio som var konferansier.

Bäst klädd var: Alice, med sin sjukt snygga, cerisa blus tillsammans med svarta, taighta shorts med hög midja.


Ja, så har helgen sett ut i korthet. Nu måste jag nog hoppa in i duschen!




Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Skapa flashcards