The Life of Annie

Alla inlägg under februari 2010

Av Annie Johansen - 28 februari 2010 19:30


Har som sagt var gjort dansen idag, endast en åtta kvar att göra sen är det klart. Hockeyn gick bra, dom vann med 7-3 eller 7-4, tror det var det förstnämnda men är inte säker. Det var säkert inget av dom ;)

Efter hockeyn gick jag hem till H. Vi gjorde pannkakor, skiiiitgoda, och så lärde jag henne dansen. Hon ville vara förberedd så att hon inte gör bort sig sen när alla andra ska lära sig den.


Imorgon börjar det. Helvetet. Det roliga men sjukt stressande helvetet. Jag kom på att v.11 har vi nationella i engelska, precis som att vi inte har nog med saker att göra. Och så ska vi ha So-prov nästnästa vecka. Usch nej, jag vill inte ens tänka på det!


Just nu sitter jag och kollar på Project Runway. Har nyss tryckt i mig en semla med en massa grädde =) När detta är slut ska jag sätta mig och läsa lite hade jag tänkt. Vet ni vad, vi hörs imorrn! Jag blev lite deppig u när jag började tänka på skolan ;)


Av Annie Johansen - 28 februari 2010 13:01


Nu är jag typ klar med dansen! Har bara en åtta kvar att göra och sen är det klart. jag har ett litet problem dock som oroar mig en aning. Tänk om det är för många steg. Tänk om det slår tilt i mina klasskompisars huvuden! Jag tänkte att jag kan upprepa mig lite efter första sticket men sen ska det tillkomma ett till stick och så tycker i alla fall jag att man måste ha nya steg. Nya steg till ett nytt stick.

Men vi får se hur det får bli. Jag får se om jag gör sista åttan idag, annars kan jag göra den imorgon. det är nämligen idétorka som äger rum i mitt huvud just nu.


Vet ni vad? Jag rensade min dator igår på en massa onödiga program och cookies och grejer. Tror ni inte att den blev ännu segare efteråt? Så himla typiskt! Just nu bråkar den med mig  och vägrar göra stora bokstäver när jag vill osv.

Men en cool grej hände igår när jag avinstallerade ett program och allt stod på tyska! Dom gånger det står på svenska, de flesta gånger, så behöver man inte göra något, kanske bara trycka på en knapp och sen sitta och vänta tills allt är klart men denna gången, när det stod på tyska, så var det en massa grejer som skulle fyllas i mm. Och jag fattade allt! Hur coolt är inte det lixom?!


Kl. 2 är det match uppe i ishallen. Brodern och laget mot Hv71. När jag berättade det för en vän igår sa hon;

- Är inte det hästar?

- Nej, det heter V75 ditt ufo!

 

Så nu måste jag get dressed for success!



Av Annie Johansen - 27 februari 2010 19:25


Idag var det kalasdags. Nästan hela tjocka släkten var här, förutom malmöborna som är på skidsemester i Lindvallen. God mat, trevligt folk, god efterrätt och finfina presenter. Av mormor fick jag pengar, av farmor och farfar fick jag pengar, en skiiitcool orange klocka och första säsongen av OC och av faster med familj fick jag pengar. Jag fick även en present av mamma och pappa, lite i förskott och det var dom två första böckerna i Twilight-serien, på engelska!

Jag vet att jag är lite efter, jag har nämligen inte ens läst böckerna på svenska... Tror faktiskt att jag är typ den enda tonårstjejen i världen som inte har gjort det! Eller nej, H oxå.

i vilket fall som helst så blev jag jätteglad för alltihop! Undrar bara när jag ska fixa tid till att kolla på OC...det får nog vänta tills påsklovet.

Jag har så sjukt mycket och göra nu innan påsklovet så jag tror på fullt allvar att jag kommer att få en hjärtattack och bli inlagd på psyket! Vecka 11 och 12 är det som värst.

V.11 börjar vi repa musikalen dagarna i enda, förutom när vi har sex och samlevnadslektioner för det har smartisarna på skolan lyckats trycka in just den veckan av alla veckor. Jag fyller år på onsdagen, jag har dansen på kvällarna, får hoppas att musikalen inte tar tid från det. Och så på söndagen så ska jag på audition i Lund till Lunds dans- och musikalgymnasium.

V.12 har vi premiärvecka. Vi har kvällsföreställningar på mina båda danskvällar. Typiskt. Menmen, sån't är livet.

Sen går veckorna, vi har påsklov och sen är det bara chill. Visst, lärarna kommer såklart trycka in en massa prov och försöka ta livet av oss, men jag har en dansshow och framför allt en Kreta-resa som inträffar i maj att längta efter + en skolresa till Sthlm.

Och så säger det VIPS och så är det dags för avslutningsmiddag och avslutning och sen har vi sommarlov. Och så säger det VIPS igen och jag börjar gymnasiet och så säger det VIPS en tredje gång och så har jag slutat gymnasiet och är vuxen på riktigt.


Japp.


Jag känner att jag är i ett starkt behov av en turkos mobil.


Nu ska jag kolla in på hm.com för att se om dom har fått in jeansjackan. De skrev till mig att jag skulle göra det, så då gör jag det. Och sen är det dags för Melodifestivalen. Pappa sitter här bredvid och tittar på hockey, Brynäs-Frölunda och vägrar flytta sig från soffan. Det betyder att han tycker att vi ska kolla på Melodifestivalen på mitt rum. Jo tjena, det gör vi först när du har köpt surround till mig. Men nu kom mamma upp, hon ska förhoppningsvis banka lite vett i honom.


Suck


Karlar


Av Annie Johansen - 26 februari 2010 22:37


Min broder sa nyss;

- Annie.....har du tandställning?

 

  


- Nej, jag har bara haft det i typ ett år.

 

(Bild från nyår)


Av Annie Johansen - 26 februari 2010 21:23


Sitter i soffan och kollar på Let's Dance. Så synd att Malin snubblade på sin klänning nyss, dom var så himla bra! Claudia är oxå bra, heter hon Claudia?


Idag har jag sytt minsannodar. Först var det till att laga ett hål i ett par strumpbyxor sen var det till att sy upp en klänning. Nu var det kanske mest mamma som sydde, men det är mest för att hon är ett läskigt controlfreak som måste göra allt. Hon kan aldrig förklara utan måste visa och sen slutar det alltid med att hon gör klart allt. Menmen, can't blame her. Jag är likadan, tyvärr?


Jag kom hem från H för ett litet tag sen. Vi var några stycken som övade manus och började skriva på en låttext som så småningom ska bli bra ;) Vi ska sjunga till Phantom of the Opera, alltså opera, med en annan text, mansröster och utländsk brytning. Det blir inge lätt det där.

Dom fick hjälpa mig lite med dansen oxå och vi gjorde lite, lite. I och med att jag mest har dansat jazz så gör ju jag mest jazzsteg, men H tyckte att vi skulle ha mera hiphop-moves så jag får väl se hur jag gör med den saken...

Det ska väl gå vägen, det måste gå vägen för vi ska dansa hela nästa vecka, på musiktimmarna, så då måste dansen vara klar. Fast låten är inte riktigt klar så dansen kan inte bli riktigt klar, hehe, lite rörigt dethär.


Imorgon är det kalasdags och så tänkte jag hinna läsa och dansa lite innan gästerna kommer.

Men nu, glassssss =D


Av Annie Johansen - 26 februari 2010 13:30


För ett tag sen, exakt en vecka sen, så spelade vi teater på No:n. Läraren hade tydligen blivit retad och fått många hånskratt kastade i ansiktet då han berättade om sin überbraiga idé för sina kollegor. Ingen trodde att han skulle lyckas, det diskuterades om detta lilla påhitt skulle bli en hiss eller diss, hopp eller flopp. Det blev en hiss och ett hopp men inte helt utan påtryckning;

Lärare - Vi ska spela teater

Elev - Måste vi?

Lärare - Ja, allt är roligare under tvång

 

Alla elever fick sina egna roller. Men när läraren kom fram till Grabbarna Grus sa han;

- Nej just det, jag har ett speciellt uppdrag till er...

Han gick därifrån och fortsatte ge roller till resten av eleverna medan Grabbarna Grus såg förvånade och en aning nervösa ut.

När allt var klart och alla hade fått sina roller gick läraren återigen fram till Grabbarna Grus. Han hade hunnit ta två steg i deras riktning och skulle precis öppna munnen för att berätta deras roller då en av Grabbarna Grus helt lugnt kollade läraren i ögonen och sa;

- Vi ska vara virus eller?

Den största anledningen till att hela klassen brast ut i ett enat, hysteriskt skrattanfall var inte hans tonfall och ansiktsuttryck utan snarare det faktum att teatern handlade om hur cellerna tillverkar protein. Där spelar lixom inte virus någon speciellt stor roll.



Av Annie Johansen - 26 februari 2010 13:18


Nu har det blivit lite ändring här.

Jag är inte särskilt nöjd, men jag orkar inte just nu så det får faktiskt vänta. Jag har viktigare saker att prioritera ;)

T.ex måste jag sätta mig och sy upp en klänning så att jag kan börja använda den och så måste jag göra den jäkla dansen...Suck.

Eller så tvingar jag H och M att hjälpa mig, inte för att jag tror att de skulle ha mycket att komma med, men det borde ju bli lite roligare att göra dansen tillsammans med några andra. Jo, så får det bli. Vi ska ändå träffas idag för att öva manus så då kan jag passa på att lura dom till att hjälpa mig med dansen. Om inte så kan jag i alla fall få lite medlidande.


Men som sagt, klänningen ska sys upp.


Vad tycker ni om den nya layouten?



Av Annie Johansen - 25 februari 2010 18:39


Men gissa om den svinigt billiga jeansjackan från H&M har sålt ut precis när jag ska trycka på den jävla köp-knappen!

Fan vad sur jag blir!

Om inte H&M fixar dethär så ska jag fan i mig stämma dom jävlarna!


Men min ilska dämpas lite utav min braiga musiklista på Spotify...har ni hört Mayday Parade innan? Hehe, ja, jag tror nog att ni har det och att jag är den sista människan, eller kanske näst sista människan på jorden som har missat dom. Men bra är dom i alla fall.


Nu ska jag äta tårta.


Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards