The Life of Annie

Direktlänk till inlägg 22 juni 2016

Tisdag i Orlando

Av Annie Johansen - 22 juni 2016 01:39

Idag började jag dagen på den dåliga sidan. Är såå trött på att vakna av 1. Pappas jävla alarm på mobilen 2. Av pappa, är han vaken borde världen vara vaken och 3. Det jävla ofoget mamma och pappa har att öppna ytterdörren stup i kvarten för att se hur vädret är vilket leder till superdån från motorvägen. Så idag föll lite sista droppen och jag var fientligt inställd mot alla mina familjemedlemmar. <3 Men någon gång vid lunch blev jag normal igen och resten av dagen har jag varit mitt vanliga charmiga jag ;)


Vi började i alla fall dagen vid poolen. Jag har förlorat min förmåga att fördriva tiden där och har, till min fasa, börjat bli rastlös vid poolen! Jag vet inte om det beror på att jag brukar läsa men inte gör det nu för att jag inte har någon bok med mig, eller om det är för att det är så varmt, eller om det är något annat, jag blir rastlös i alla fall. Försöker lyssna på podd men har en tendens att somna till det om jag inte gör något aktivt samtidigt ;) Vid 13.00 ungefär började jag bli mer otrevlig än jag redan var, så då gick jag upp på rummet och åt lite yoghurt och drack lite juice. När jag var människa igen gick vi iväg till Golden Coral, bufféstället, och åt deras lunchbuffé. Så gott! Mycket mindre folk än sist vilket var skönt men lite sämre servitris vilket var trist.


Efter lunchen gick vi till Titanic Exhibition (det stavas nog typ så ;)). Där kunde man gå en guidad tur, vilket vi gjorde, och se på coola föremål som de fiskat upp från vraket och olika ställen/rum från Titanic som de byggt upp på nytt. Hon som höll i turen var skitbra och rolig och vi var en väldigt liten grupp vilket var skönt. Lärde mig en hel del nytt, visste ni till exempel att det var en man i besättningen som hade bestämt sig för att sjunka med skeppet som överlevde. Han stod vid skorstenen, eftersom att den skulle sjunka sist och när fartyget skönk bildades en explosion av värmen i skorstenen och det kalla vattnet så mannen drogs med ner under vattnet och sköts sen upp igen av explosionen, landade bredvid en livbåt och blev räddad. Helt sjukt!


Efter rundturen gick vi tillbaka till hotellet. Mamma och pappa la sig vid poolen i någon timme till och jag och Oscar spelde kort på rummet. Nu ska vi snart träna lite och kanske gå en runda :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie Johansen - 27 oktober 2016 16:52

I tisdags satt jag på bussen på väg hem från skolan. Jag, H och N slutade olika tider så jag åkte själv. Satt längst in på ett tvåsäte, tittade ut genom fönstret på, för en gångs skull, ett soldränkt Göteborg med podd i lurarna. Precis när vi lämnar ...

Av Annie Johansen - 22 augusti 2016 12:50

Förra året fick jag den stora äran att som andraårselev på PAS få vara med treorna och dansa på Mary Kay. De fyra dagarna innan skolstart då vi repade var de svettigaste och jobbigaste på hela året! Jag hade sådan sjuk träningsvärk i nacken att jag k...

Av Annie Johansen - 12 augusti 2016 13:20


  Men ni borde testa detta också för jag tror det är freakin halleluja-varning på den här! ...

Av Annie Johansen - 5 augusti 2016 19:04

En solig eftermiddag i sena maj/tidiga juni satt jag och Hilda på altanen och knep de sista solstrålarna innan de försvann bakom de onödigt höga och buskiga träden. Jag tror jag hade fått pengar nyligen och kände mig ganska rik och jag vet inte hur v...

Av Annie Johansen - 27 juli 2016 19:49

Dippen efter USA-resan asså... Antagligen förstärktes mina känslor för att jag var precis innan mens och vi vet ju alla att då går hormonerna bananas. Men även om jag skulle skala bort alla hormoner så mådde jag fortfarande jäkligt dåligt. Jag hade å...

Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards