The Life of Annie

Alla inlägg under september 2009

Av Annie Johansen - 30 september 2009 23:00


Jag vet att det låter fjortis och tonårigt och "girligt", men jag har faktiskt en liten crush i Erik!

Någonting säger mig att jag inte är ensam...


  


Det var länge sen jag hade en crush i en "stjärna".

Senast tror jag var i femman när jag var kär i både Måns Zelmerlöw och Ola Svensson. Ola är jag faktiskt fortfarande liiite kär i.


Nu måste jag sova, annars kommer jag somna i skolan imorgon!



Av Annie Johansen - 30 september 2009 22:34


Jag var ju som sagt i K-stad igår med två vänner. Vi hade skitkul, jag har nog aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv. Vi skrattade så mycket att jag faktiskt hade träningsverk i skrattmusklerna och magen när jag vaknade imorse.

Jag drar det lite kortfattat. Vi kom dit, gick i några affärer, bl.a Din Sko. Där provade vi skor med två meter höga klackar (minst). Det var kul och vi stannade kvar där ett tag.

Efter några fler affärer blev vi hungriga så vi bestämde oss för att käka någonstans. Vi gick till ett ställe, men naturligtvis var vi hungriga samtidigt som resten av K-stad så det var helt proppfullt.

Vi gick till ett annat ställe, fullt fär oxå. Sen bestämde vi oss för att gå till Grafitti, men påvägen dit såg vi ett annat ställe och där gick vi in.

Efter en hel del velande hit och dit så bestämde vi oss för vad vi ville äta.

Vi beställde och M och H köpte räk/kycklingsallad. Jag köpte en köttfärspaj.

Mina två kära vänner klagade och klagade och klagade på sin mat, men inte blev den godare för det! Äggen såg vattniga ut men var jättetorra, ärtorna var inte ärtor, morötterna var äckliga, de fick för lite sallad osv. Jag var rättså nöjd med min mat faktiskt. Visst, det var ju kanske inte himmelskt, jag tänker inte äta där igen, men det var okej.


Jag tog en bild på de när de stålt visade upp sin mat, men jag lovade att inte "göra något med den" så jag vågar inte lägga upp den här =)


Efter maten blev det fler affärer, vid halv sex bestämde vi oss för att ta tåget hem. Det var försenat en halvtimme. Jag och H hade inga jackor.


Här kommer några bilder på det jag inhandlade + på en väska som jag ångrar att jag inte köpte =)


  

Ett Peace-halsband som jag letat efter i evigheter. Jag vände mig om och där hängde det. Det sista.

 

  

Man kan även vända det. Aaaa.

 

  

Ett armband som jag köpte mest för att pengarna går till Bröstcancerforskning.

 

  

Svarta torgvantar. H trodde att jag sa tågvantar.

 

  

Sportbh.

 

  

Rogue.

 

  

Och så slutligen, väskan som jag inte köpte!

 

Jag köpte även en svart munkjacka, men den gjorde sig inte på bild.

 

Nu ska jag checka idol!

 

 

 

     

Av Annie Johansen - 30 september 2009 22:32


För några dagar sen fick möbelaffären i Bromölla fint besök av mamma och mig.

Vi stötte på den här buren och jag måste erkänna att jag inte är helt säker på att det är en fågel som ska bo där...


  

Av Annie Johansen - 30 september 2009 22:22


Jag har märkt att det, utav någon anledning, ibland blir dubbla inlägg här på bloggen. Jag vet ej varför.


Förlåt.


Det är inte mitt fel.

Av Annie Johansen - 30 september 2009 22:20


Å herre din jäkel! Jag har haft runt 222 läsare/besökare här på bloggen denna månaden!...


Shit, vad ska jag skriva!?!

Av Annie Johansen - 29 september 2009 21:14


Jag skäms nästan för att säga dethär, men jag är så sjukt trött så jag orkar verkligen inte skriva om hela min dag idag! Ni får en liten uppdatering imorrn ist. Om ni har tur har jag tagit mig tid att ta en liten bild på allt som inhandlats. Jag kan säga som såhär att det känns knappt som om jag köpt något, men jag har handlat för

runt 700:-!

Av Annie Johansen - 28 september 2009 19:31


Fyra tjejer ~17 sitter på bussen som avgår från Rådhuset och åker förbi Kronobergshäktet.
Tjej 1: …och där sitter alla fångarna. I det huset!
Tjej 2: Va?
Tjej 1: Ja.
Tjej 3: Asså… Mitt i Stockholm? Även de från… (Hon fortsätter med avsmak i rösten) …landet?

Av Annie Johansen - 28 september 2009 19:30


Vi hade orientering i skolan idag. Jag och M tävlade så vi skulle upp till Ryssberget (de som inte tävlade var i stan). Vi tog oss dit tillsammans med L och när vi kom fram fick vi stå och vänta ett tag innan vi fick sticka iväg.

När vi kom till första kontrollen så märkte vi att två andra par hade "tagit lång tid på sig" och vi förstod att vi troligtvis skulle behöva springa efter de hela tiden. Men vi bestämde oss för att ta en annan väg ist.

Jag sprang med en människa som tycker att vägar och stigar är rättså överskattade. Det betyder att vi sprang mycket i högt gräs, skog osv. Taggiga buskar oxå.

Menmen, jag gnällde bara lite =)

Vi hittade kontroll efter kontroll, en gång hade vi nästan gått vilse, då sa jag: "Jaja, vi får titta oss omkring så kanske vi ser den (kontrollen)" Och jag hann inte ens säga färdigt meningen innan jag såg kontrollen lite längre in i skogen. Kalla det vad ni vill men jag kallar det skicklighet!


Vi sprang på och jag tror att vi hittade typ, 17 elr 18 kontroller. Vi hittade alla vi letade efter =)

Vi märkte att tiden började ta slut så vi började springa tillbaka och tog en kontroll på vägen. När vi kom fram, hade lämnat in pappret, kartan och kompassen och stått och väntat på ingenting i kanske fem minuter märkte vi att vi hade en kvart kvar! På det kvarten hade vi hunnit med, i alla fall två kontroller till! Frustrerande!

Menmen, det är sånt som händer, några andra som kom in lite efter oss hade hittat fem kontroller.Otur? Njaa....


När jag kom hem åt jag, bytte om, tittade lite på tv och sen cyklade jag till dansen. Det var kuligt, även om jag var nära att somna stående!

Efter dansen cyklades det hem, sen la jag mig på soffan och somnade nästan, men mamma tvingade upp mig. Jag åt, läste i någon gymnasieinformationskatalog och nu har jag kollat alla bloggar och duschat.

Nu är det snart Idol och efter det ska jag försöka hålla mig vaken till Svenska Hollywoodfruar.

  

Imorrn ska jag och två vänner till K-stad. Jag har bestämt mig för att inte bestämma vad jag ska leta efter eftersom jag aldrig hittar det jag letar efter, men en sak är ett rosa, flätat armband som tydligen ska finnas på Guldfynd för 69:-. Det är någon Rosa Bandet - grej. Man kan tydligen köpa någon rosa påse med bilar så går pengarna till Bröstcancerfonden oxå.


Nu ska det ätas lite yoghurt med crunshi!

Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Skapa flashcards