The Life of Annie

Alla inlägg under november 2009

Av Annie Johansen - 30 november 2009 19:47


Vad mycket fritid man fick när man inte hade dans idag. Fast jag vet inte riktigt vart tiden tog vägen. Den bara flyger ifrån mig hela tiden, hopplöst. Jag får väl ta och jaga ifatt den i helgen...


Det var en helt vanlig måndag i skolan idag. Förutom att Hk-läraren var på pissigt humör. Men alla har vi dåliga dagar, hon gick inte på mig så mycket, hon var mest arg på S. Vi fick i uppgift att baka frallor/bullar tills nästa måndag då vi ska ha någon avslutningsmiddag på hk:n. Jag hatar att baka allt som innehåller deg så därför fick S ta ansvaret för det medan jag hämtade grejer och plockade undan. Det var nog därför S fick ta de värsta smällarna. ;)


Nu ska jag snart kolla på Ullared, men innan dess ska jag öva på engelskan. Imorgon är det dags för genrep! Om ni inte har köpt biljetter till helgen så gör det nu! Passa på innan de tar slut!

Fredag: 19.00

Lördag: 19.00

Barn (15+): 40:- Vuxen: 80:-



Av Annie Johansen - 29 november 2009 21:28


Jag måste erkänna att trots julpynt, julbak och julklappsköp så har julstämningen fortfarande inte infunnit sig i mig. Vad ska man behöva göra för att få lite julkänsla? Jag känner mig trög denna julen ;)

Jag tror snö är problemet. Precis som förra året. Kommer ni ihåg när vi skulle be till Gud klockan elva varje kväll för att få snö? Det funkade sådär dock.

Jag tror faktiskt det var en söndag jag kom på det...

Ivfsh, känner ni för det så kan ni ju prova.


Jag känner mig väldigt snäll idag. Jag har bestämt mig för att vara lite trevligare mot min bror, även om bråken inte bara är mitt fel, inte på långa vägar.

Men någon måste ju vara den mogna att börja sluta fred eller hur? Så det har jag börjat med idag, jag tror faktiskt inte att jag har hånat honom en enda gång, och jag är väldigt försiktig med att vara ironisk för i 90% av fallen så får han ett raseriutbrott.

Igår gjorde jag något annat moget, jag la mig inte i när mamma och brodern bråkade. Annars brukar jag ta mammas parti, vilket egentligen inte behövs då hon klarar det alldeles utmärkt själv, men jag vill lixom göra mig hörd, vet inte riktigt varför... Men det har jag slutat med nu i alla fall, eller ja, börjat försöka sluta med ;)


Jag gjorde ett test på datorn igår. Ett fjortistest, jag fick 8,2%. Hehe. Jag gjorde vuxentestet istället och sidan kom fram till att jag borde vara 22 år.

Men det håller jag inte med om. Är man 22 måste man kunna slå in paket och det kan inte jag. Jag är världens sämsta på att slå in paket.

Till att börja med så klipper jag jättesnett, vi snackar megasnett! En gång när jag var hemma hos farmor, för flera år sen, så skulle jag slå in julklappar och när jag hade klippt i omslagspapperet så frågade farmor mig om jag var full.

Japp, så illa är det.

Och så kan jag inte vika in kanterna heller, mamma försökte lära mig idag, men det går inte. Jag vet inte vad jag gör för fel.

Skit samma, felen syns för det mesta inte, och personerna ska ju ändå riva upp paketen sen så det skulle bara göra ont i mig om jag slog in julklapparna fint ;)


Imorgon är det måndag och det känns inte alls bra. Denna helgen har bara försvunnit och det är inte bra för jag behöver helgerna!

En skön sak är att jag "slipper" dansen imorgon. = Jag slipper stressa från skolan.

På tisdag har vi genrep med dansen, onsdag är reserverad för eventuell läxläsning, på torsdag har vi scenrep, på fredag har vi show. Lördagen är ledig fram tills på kvällen då vi har show och så på söndag så ska vi på hockey i Jönköping om jag minns rätt.

Usch, jag är så trött på hockeyn just nu, varför måste jag vara den bästa filmaren? *Suck* ;)


Nu ska jag pynta lite innan jag går och lägger mig!


???

Av Annie Johansen - 28 november 2009 21:24


Vart tog denhär dagen vägen?

Jag vaknade vid halv elva, åt frukost. Sen kom mormor och vi fikade lite. Sen vet jag inte vart tiden tog vägen...jag sydde saker till dansshowen och så sjöng jag sing star, själv eftersom min bror vägrade. Jag förstår inte vad han har emot det! Han brukar lyckas riktigt bra.


Jag och brodern satt och kollade på en skräckfilm på någon av Canal+-kanalerna. Otis tror jag den hette. Pissdålig, inte ens lite läskig, de sa fuck hela tiden och, nej fy vad dålig den var!

Vi tröttnade och kopplade över till Disneychannel. Nu har vi nyss kolalt på Robinson, ingen höjdare det heller.

Är Eragon sevärd?


Imorgon har jag en massa som ska göras. Lyckligtvis inget skolarbete!

Det ska julpyntas, julbakas, ishockeymatch ska filmas, Eko ska besökas och slapp i soffan måste jag oxå få tid för ;)



Av Annie Johansen - 28 november 2009 12:13


Nu när det är så få och bra kvar så kan jag ju omöjligt bara välja ut två bra låtar. Så jag talar om vilka låtar jag tyckte var bäst men utan begränsning.


Bästa låt 1:

 

  

Erik. Jag är en sucker för publiksång.

 

Bästa låt 2:

 

  

Mariette. Jag säger bara Första refrängen!

 

Bästa låt 3:

 

  

Erik

 

Bästa låt 4:

 

  

Underbara Tove

 

Bäst klädd:

 

    

Erik!

 

Kvällens halleluja-moment:

 

  

Introt! Det där kommer de aldrig slå! Let me-e entertain you, do do do...

 

Wow

Av Annie Johansen - 27 november 2009 21:14


Hörde ni Mariettes andra låt?


Wow!


Vi snackar rysningar

Av Annie Johansen - 26 november 2009 20:43


Just nu sitter jag och väntar på att Glee ska börja. Det är idag klockan 21.00 på tv4. Efter det blir det lite plugg på engelska glosorna tills imorgon.

H gick hem för ett tag sen, vi övade på so-testet/provet imorgon. Fast vi övade inte så mycket för jag kunde det mesta redan och H likaså. Vi pluggade, tog en matpaus, pluggade, snackade skit, tog en fikapaus och sen stack hon hem.


Jag agerade hårmodell på Jennys klipphörna idag. Jag trodde att de skulle göra det ljusare, men icke. De gjorde det mörkare. Jag kan inte beskriva det för då låter det jättefult, men det är faktiskt riktigt snyggt. Nu när jag har gjort detta, låtit någon annan bestämma vad som ska göras så kanske jag kan balla ur lite och exprementera och inte vara så jäkla feg hela tiden! Vi får väl se ;)

Snyggt är det i alla fall och jag behövde inte betala ett öre! Alla frisörskor var helt lyriska över mitt hår, jag fattade inte riktigt varför, men det är klart, de ser ju dem små detaljerna...jag ser kanske mest helheten ;)


Nej, som sagt. Glee. Och engelska.


Av Annie Johansen - 25 november 2009 22:18


Idag fick jag reda på att jag har MVG i slutbetyg i Samhällskunskap. Trevlans =)

Annars var det en rättså händelsefattig dag idag. Inget kul som hände. Maten var äcklig.


När jag kom hem från skolan satt jag mig och gjorde matteläxan. Jag läste igenom tyska glosorna, hade tänkt lägga in de på datorn och öva men jag hann inte. Shit, detta kommer inte gå bra...

Jag satt med so:n enda tills det var dags att åka till dansen. Nu tror jag att jag kan det i alla fall. Och filmrecensionen är oxå klar. Imorrn ska jag skriva ut bokrecensionen och lämna in den. Det känns bra dethär =)


På fredag och lördag nästa vecka är det Dansshow med danskompaniet! Köp biljetter, de hittar ni i Tobaksaffären 80 för vuxna, 40 för barn. Absolut prisvärt, det kan jag garantera =)

Vi fick se dansordningen idag på dansen. Som vanligt blir det stressigt, man har det alltid stressigt någon gång på showerna, men denna gången har jag två danser precis efter varandra. Det är ingen höjdare, spec inte när man ska ha en hel hushållerska-uniform på ena och vara helt vitklädd på andra...

Vi får komma på någon lösning på det.


Nu ska jag banka in tyska glosorna så gott det går. Fasiken, jag som skulle gå och lägga mig nu!


Av Annie Johansen - 24 november 2009 20:44


Nu är jag dödstrött efter en heldag i Malmö! Jag har så ont i fötterna! Och ni ska bara veta vad de stinker! ;)

Jag, H och M tog tåget 07.52 mot Malmö imorse. En och en halv timme senare, ungefär, var vi framme. Jag, som inte ätit så mycket frukost, var vrålhungrig så vi gick till Mc och åt frukost eftersom det var en halvtimme tills affärerna öppnade.

Efter frukosten var vi redo och vi tog oss igenom alla affärer vi ville ta oss igenom. Och det tog sin lilla tid ;) Vi åt fyra gånger, jag tror det är där jag har lagt de flesta av mina pengar, för jag handlade inte så mycket.

Nu när jag kom hem fick jag lite ångest för jag måste ha råd med julklappar till alla förrutom mamma och farmor, de har jag redan köpt till. Mamma köpte jag till idag, fast det är inte helt klart än...


Imorgon är det skola... jag orkar inte


Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards