The Life of Annie

Alla inlägg under april 2009

Av Annie Johansen - 30 april 2009 18:26


There's nothing to tell. A boring day.


Vi hade slöjd, lyssnade på när de manliga lärarna och killarna i nian sjöng in våren. Sen åt vi, hade lektioner.

På musiken började vi spela på en ny låt och den är jätterolig å spela! Jag spelar piano =)


Jag och mamma har sprungit och nu sitter jag i soffan, nyduschad och tittar på hockey-vm. Sverige vs. Ryssland. 4-4. Nej, det blev nyss 4-5! FAAAN!!!


Av Annie Johansen - 29 april 2009 18:44


Titta in här och titta på Hvítur Lakkrís tävlingsbidrag och rösta om ni gillar det! Det är exakt, på pricken, min stil och jag älskar det och har röstat på varje bidrag hon gjort =)

Vardagsrummet och sovrummet är finast =)


Kolla hennes blogg på denhär länken.

Av Annie Johansen - 29 april 2009 18:34


Idag har det vart fint väder må ni tro! Gudars vad varmt det har varit/är!

Jag är inte så bra på att gissa temperatur, men svarta jeans är i alla fall ingen hit idag :P


Skolan var inte särskilt kul idag. Vi hade soprov och det var en massa ord som vi skulle skriva vad de betydde. Jag kunde alla på första sidan, men på andra sidan så fanns det jättemånga som jag aldrig har hört talas om i hela mitt 15-åriga liv! Jag måste ha missat något som vi skulle ha läst på...fast jag var väldigt uppmärksam på den lektionen när hon berättade vad vi skulle ha till provet...skumt.

Menmen, frågan som jag skrev här hemma är jag i alla fall jättenöjd med så det är bäst för B att hon sätter ett bra betyg på den!


Jag har inte gjort mycket vettigt idag. När jag kom hem åt jag mat och sen satt jag lite vid tradera där jag hittade en jättefin gungstol! Har dock inte kollat var den finns... :P

Menmen, sen så övade jag i alla fall på tyskan och engelskan, solade i tre minuter - det gick inte att sitta där längre - och sen satt jag mig vid mammas laptop och spelade Harpan.


Nu ska jag snart till dansen och om jag hade haft en cykelkorg på min cykel så hade jag haft premiär-cykling på den idag. Men nu är så inte fallet så jag får låna mammas cykel.

Ikväll är det Grey's Anatomy och enligt en rubrik på Kanal5:s hemsida så gifter sig Meredith och Derek. Men undra om man kan lita på det...


Nej, nu ska jag ladda upp med en kaka!


Av Annie Johansen - 28 april 2009 22:02



Nu känner jag mig duktig! Jag har nämligen övat till so-provet som en tok och skrivit klart VG/MVG frågan som ska lämnas in i samband med provet.

Det känns bra. I have a good feeling about this, you know? Det känns som det kan gå bra.


Annars idag så har det inte hänt något spec. Vi hade brännboll på idrotten. Det känns som om vi alltid har det när vi är utomhus, men idrottsläraren kollade hur många gånger vi har haft det i åttan = 2 ggr.

Det känns nog som om vi har det oftare just för att varje gång vi har det så suckar man för att det är så tråkigt och då lägger det sig lixom på minnet :P

Sen bortser man från alla andra gånger som vi gör ngt annat :P


Annars i skolan så fick vi tillbaka vår bokrecention och novell på svenskan idag. Jag hade MVG på båda =) Jihoo!

Efter skolan, så gick jag hem och åt. Sen hängde jag med modern och brodern ner till stan - brodern skulle klippa sig - och då tänkte jag att kan kunde passa på att fixa lite med grejerna jag fick i lördags.

Klockan som jag fick av mamma och pappa var för stor så den fixade vi till, och så köpte jag en halskedja till nycklen som jag fick av farfar.

Jag skulle egentligen byta halskedjan till guldhjärtat jag fick av mormor oxå, men det var något med någonting så mormor måste nog vara närvarande. Eller något :P


Jaja, nu är jag i alla fall klar med so:n. Imorgon har vi prov och sen är det ur världen. Och så har vi långhelg! Det betyder att det bara är två dagar kvar i skolan denna veckan! =)


Nu ska jag sova.


Av Annie Johansen - 27 april 2009 22:05


Åh vad jag är arg! Jag glömde helt bort att en löparjacka på Tradera gick ut kvart över nio! Den gick för bara 51 :-! Så irriterande!!!

Vet ni vad jag gjorde under tiden? Läste so! SO!


Jag tog foton på presenterna idag, men det blev inget bra. Jag måste skaffa en bättre kamera!

Jag berättar i stället.

Av mormor fick jag ett jättefint guldhjärta med mitt namn ingraverat och typ en blomgrej som slingrar sig längs ena sidan.

Av mamma och pappa fick jag en svart klocka.

Av tvillingarna med familj fick jag ett hänge som såg ut som ett "drama-ansikte". Ena halvan sur och andra glad.

Av farfar fick jag ett annat hänge som var en liten nyckel och tvåhundra kronor.

Av farmor fick jag en klocka som hänger i ett halsband och femhundra kronor.

Av morbrodern fick jag... Hmm, svårt att förklara. :P

Typ, en bok som man kan ha en pocketbok i. Fattar ni? Typ som ett skal. Och skalet är rosa och på det står det "Bibel". =) Är inte förvånad att han köpte den :P

Av M fick jag ett halsband och av W fick jag en egengjord pärlplatta =)

Av familjen K fick jag tvåhundra kronor.

Och en massa blommor :P


Det var dans idag och jag börjar fåonda aningar om att det inte är hälsosamt i vår danslokal. Det är nämligen såhär att eftermiddagssolen skiner rakt på fönsterna in i danslokalen så det blir jättevarmt. Man kan inte öppna fönsterna för de ramlar in då...Fattar ni vad varmt det är där inne!? Och så typ 16 pers. som svettas och andas! :P

Usch!


Efter dansen åt jag, duschade gjorde lite so, tittade på 90210 som, by the way, var otroligt bra idag! Efter det läste jag so, det var då jag missade jackan, och nu sitter jag och tittar på någon thriller på nian.

Måste återgå nu, så att jag fattar ngt!



Av Annie Johansen - 26 april 2009 22:03


Jäklar! Nu glömde jag att fota! Jaja, gör det imorgon, ska skriva upp det :P



Av Annie Johansen - 26 april 2009 11:58



Igår konfirmerades man då ja.

Det var kul, jag var inte alls lika nervös som jag brukar vara när jag ska sjunga och det var ju possitivt! =)

Det var skitmycket folk i kyrkan! Så många att det stod människor upp längst bak intill väggen. Trevligt =)


Vi var inne i kyrkan ett tag, typ en och en halv timme eller ngt, och sen gick vi ut på "trädgården" där vi stod ett bra tag så att alla som ville ta bilder kunde göra det.

Hela släkten var där och efter att ha tagit lite bilder så åkte vi hem till oss.


Väl hemma fick jag en massa prsenter som jag har tänkt att jag ska försökte fota och lägga ut här på bloggen. Förhoppningsvis idag :P

By the way, så är min dator på "hoppa-över-vissa-bokstäver"-dag idag å om det fattas några bokstäver lte häroch dä så vet ni vaför :P


Innan jag rusar ner oc äte så måste ja bara berätta att precis innan vi skulle gå ut ur kyrkan så skulle vi säga något tillammans med prästen och jag hae glömt vad det var, så jag vände mig om till T och frågade om hon kom ihåg och fick ett "Fan" till svar :P


Bilder kommer!


Av Annie Johansen - 24 april 2009 15:00


Dag fem av sju avklarad


Nu har jag precis kommit ut ur duschen efter en lååång dusch som var välbehövlig efter Bokelundsloppet.

Satan vad alla har bra kondition! I början bara kutade alla som en flock skrämda får och sen blev det glesare och glesare. Vet inte om det var för att alla sprang så snabbt eller för att jag kom längre och längre bak. :P

Men, det var faktiskt rättså kul. Jag är nöjd med mig själv.

När jag och mamma är ute och springer så springer vi efter ett "program" som ska "bygga upp konditionen successivt". Och då är vi ute en halvtimme, men än så länge så springer vi bara kanske åtta minuter och resten ska man gå i rask takt.

Jag kom in i "mål" på trettio-någonting, 30-35, och då är det ju riktigt bra eller hur! För jag sprang mer än åtta minuter av tiden och detta var ju en halvmil.

Så långt springer inte jag och mamma :P


Jaja, så är det i alla fall. Mitt mål till nästa år är att jag ska springa hela, utan att stanna.

Hade vart trevligt att hamna på listan.

Fast, vi håller på med sannolikhet i matten i skolan och sannolikheten att jag hamnar på listan är lika stor som att min far skulle åka och shoppa, frivilligt.


Nu ska jag i alla fall baka en kaka till och städa.


Vi kanske hörs senare ikväll!


Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards