The Life of Annie

Alla inlägg under maj 2010

Av Annie Johansen - 30 maj 2010 21:52


Jag har aldrig känt ett så stort behov av en sovmorgon i hela mitt liv! Jag är dödstrött!


Helgen i Storstaden var kanon, riktigt kuligt hade vi!

Vi bodde perfekt, nära till allt, i kanten till Gamla Stan.


Vet ni vad? Jag berättar mer när jag har lagt in bilderna. Hehe, juste att hålla er på sträckbänken va?


Godnatt! =D

Av Annie Johansen - 27 maj 2010 20:02


  


Nu har jag packat färdigt, det är bara sminket och...det var något mer...ja just det! MateN! Den får INTE glömmas!

Jo då, packningen har jag typ tagit mig igenom, nu har jag bara ett litet problem...jag tror inte att jag kan stänga resväskan...jag har inte vågat försöka för funkar det inte måste jag hitta en ny väska att packa i och det oooooorkar jag inte. Och jag vet inte vilken väska jag skulle ha heller...

Jag får sätta mig på den helt enkelt, brodern får hjälpa till oxå.


Jao, imorrn åker vi till Sthlm minsann, det ska bli sjukt trevligt, hoppas bara det inte regnar mycket.


Vet ni vad jag ska göra nu? Jag ska gå ner och ta en Loka, sen ska jag nog läsa lite No...men ni vet ju vad som brukar hända när jag skriver att jag ska det...

Det händer inte. Jag struntar i det =D


Vi ses på söndag eller måndag igen!


Av Annie Johansen - 26 maj 2010 20:13


Här kommer bilder från spexen i måndags! Jag tänkte dock inte på att ta någon gruppbild, menmen, ni får nöja er med dessa på clownen, cowboysaren, footballspelaren, trollet och tjyven ;)


                              

  

Av Annie Johansen - 25 maj 2010 20:16


Nu har jag fixat beställningen på spexkatalogen oxå har jag slängt iväg ett mejl till So-lärarinnan. Vi har någon inlämningsuppgift på torsdag och jag hade lite frågor kring det, undrar hur fan jag ska hinna med det...


Nu måste jag packa upp min väska från Kreta, ladda över bilder till datorn och öva mer på tyskan.

Imorron ska jag, H och M skriva på So-arbetet (ett annat arbete) och så ska vi köpa godis till fredag (bussen). Och så är tanken att jag ska hinna med att skriva en So-"uppsats" till torsdag och dessutom jätteplugga på tyskan. Oxå måste jag se Grey's Anatomy för jag missar reprisen på söndag. Fast jag får ju erkänna att det kommer rättså långt ner på viktighetslistan...


Nästa vecka har vi No-prov och inlämning at ett annat So-arbetet (det jag gör med H och M) och så ska vi nog ha ett svenskaprov oxå.


Vem älskar inte nian?


Av Annie Johansen - 24 maj 2010 21:17


Jag var glad innan, men sen gick jag in på glosboken för att öva på glosorna till tyskaprovet jag ska ha på torsdag och någongång i början av dom typ 200 glosorna blev jag sur för att jag inte kunde några och kunde jag några missade jag den stora bokstaven i början av ordet.

Så jävla pissigt!

Så nu har jag gett upp, jag loggade ut med typ 7 stycken felaktiga glosor kvar. Jag orkar inte mer. Jag får plugga järnet imorrn och på onsdag.


Nu när jag inte har någon dans längre har jag sjukt mycket fritid, den kommer i och för sig gå till prov och skit, men just nu är det rättså härligt faktiskt. Men trist oxå såklart.


Vi hade spexfotografering i skolan idag. (Alla i nian klädde ut sig). Jag var en american football-spelare. Det var sjukt kul, H var clown och tog verkligen ut svängarna. Jag ska ladda upp bilder snart. Jag måste ändå tömma kameran på semesterbilder mm. innan vi drar till Stockholm på fredag med klassen.

Så jäkla kul!


Vad ska jag göra nu?


Jag är inte särskilt trött och inte hungrig heller. Och det är inget bra på tv. Jag har lovat mig själv att jag inte ska surfa runt på shoppingsidor nu innan Sthlm så det kan jag inte göra.

Men, jag kan faktiskt surfa runt på skoshoppingsidor för jag ska nämligen hitta ett par jag kan ha på operan på lördag, vi ska kolla på opera med klassen, och eftersom jag inte har tid att ta mig till K-stad och jag hittar inga nere i stan så kan det ju vara bra att surfa runt så jag vet vart jag ska gå i Sthlm sen.


Ja! Det gör jag!

Av Annie Johansen - 23 maj 2010 21:05


Jag har hittat hus i Grekland, eller ja, närmare bestämt på ön Korfu. Husen, det är två stycken, är minst sagt underbara. Det är äkta filmstjärnehus, jag VILL HA DOM! I alla fall ett av dom.

Men priset är ju lite saftigt, inte för att jag inte har råd eller så, men jag menar, man måste ju prioritera och inte slösa bort pengarna. Man måste ju lixom se om det inte finns något annat att lägga pengarna på.


Nu när jag tänker efter tror jag att jag ska köpa båda. Jag menar, vad är 26 500 000 kr? Typ ingenting.


Pappa betalar.


Hus nr.1

Hus nr.2

Av Annie Johansen - 23 maj 2010 20:50


...att inte ha något speciellt för sig när det ligger vid poolen och steker. Tankar som dyker upp i huvudet då kan vara rättså konstiga.

En dag, i typ någon timme, låg jag och studerade molnen på himlen, jag vet dom borde inte vara där, men det gjorde jag i alla fall. Jag kom fram till att moln är rättså fascinerande, det ser lixom ut som om dom ryker och det delar sig genom att små delar lixom flyter bort från molnet och sen skapar "molnpartiklarna" ett nytt moln av dom delar som lämnat det första molnet.


Skit samma, det var inte det jag tänkte berätta om. Men det skulle vara kul att veta om ni fattar vad jag menar ;)


Det jag tänkte skriva om var en annan tanke som mitt huvud tänkte, jag tror det var första dagen, alltså söndagen.

Jag låg nämligen vid poolen och helt plötsligt slog det mig, helt "out-of-nowhere", att av oss typ 25 personer som ligger runt poolen så har typ hälften något emot "utlänningar". Som alltså i detta fallet än "inlänningar".

Hälften av personerna gillar alltså inte utlänningar, men åker till dess länder för att sola och bli bruna, som utlänningarna för det mesta är, och dessutom åker dom till deras land för att vara i närheten av dom. Helt plötsligt har dom fruktade utlänningarna blivit trevliga inlänningar som ger semesterorten den tjusning som gör att man åker dit.

Men fy och fasa om dom skulle komma hit, då skulle dom vara ivägen och inte alls ge någon bra j*vla stämning längre.


Det var inte meningen att avbryta min heta diskution med mig själv, men när jag skrev j*vla så reagerade mitt huvud med en fråga. Varför skriver man inte ä:et i jävlar och a:et i fan när man skriver?

Jag är tacksam för rimliga svar.


Back to the thing I was talking about, hajar ni grejen? Kan någon ge mig en rimlig förklaring till detta tänkesättet?



Av Annie Johansen - 22 maj 2010 18:58


Här åkte jag iväg med förväntningen att Sverige, verkligheten, lixom skulle stanna upp medan jag var borta. Att alla, så fort jag lämnat landet, skulle säga; "Men vänta, vart tog Annie vägen? Jaja, vi får väl vänta på henne då"

Men icke, nej här kommer man hem och märker att det har blivit sommar! Hur chockerande var inte det på en skala?

Jag har faktiskt nästan lite panik över att jag har missat en vecka av verkligheten, jag får nog ringa någon...en vän, "jag väljer att ringa en vän."


På Kreta är det bergigt som f*n, bara så du vet det M. När vi åker dit tillsammans så kan vi vandra där serru, eller ja, du kan vandra...som vi alla vet föredrar jag nog plan mark.

Jag har varit på Kreta tre ggr. innan och aldrig lagt märke till att det faktiskt är då bergigt som det är. Helt sickt.


Ja just det, jag har varit på Kreta i en vecka föresten, för er som lixom inte vetat det. Det var trevligt där, alla kypare på restaurangerna har humor, nästan alla människor som jobbar i affärerna är trevliga och vädret var helt okej. Det sämsta vi har haft på Kreta någon gång, men helt okej. jag blev skitsur när jag fick reda på att ni här hemma inte led någon vidare brist på solsken ni heller, jag hade gärna sett att det regnat litegranna nu när jag var iväg. Jag är en hemsk människa och jag vet om det =)


Jag har även lite panik över att jag inte vet vad jag ska skriva, jag har en massa att skriva men vet lixom inte vart jag ska börja, jag är rädd att glömma något så allt kommer upp i huvudet på en och samma gång och jag hinner lixom inte med mig själv riktigt. Jobbigt läge.

Men en sak hann jag fånga innan det flög iväg igen.

Hela veckan låg jag vid poolen och väntade på att någon svensk artist skulle spelas i poolbaren men inte förns igårkväll fick jag höra det. Agnes, ni vet Idol-Agnes, hon spelades, och efter henne spelades Westlife och Kelly Clarkson m.f stora stars. Coolt tycker jag.

Jag kan meddela att Kreta har hottat upp sig när det gäller musiktrenderna. innan kund eman nästan bara höra en massa grekiskt jaddajalla men denna veckan har jag hört allt från grekisk folkmusik till phantom of the operalåtar. Jajjemensan, dom har kommit ifatt oss rättså bra på senaste tiden.


Jag känner att jag nog måste slita mig nu.

Jag har saknat er.

Ni har saknat mig. I know you have ;)

Nu skills vi åt igen

Men våra vägar ska snart korsas ännu en gång

Jag borde skriva en sång


Shit vad jag är poetisk när jag sätter den sidan till, eller hur?


NOT



Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards