The Life of Annie

Direktlänk till inlägg 27 juni 2016

Utflykt till Sanibel beach, typ (söndag)

Av Annie Johansen - 27 juni 2016 04:26

Idag var vi på utflykt! Klockan var ställd på 07.00, vi åt frukost och packade med oss strandparasoll, matsäck, handdukar mm och gav oss iväg. Körde i ca en timme till en strand som jag troe heter typ Sanibel beach, men den kan lika gärna ha hetat något helt annat... På vägen dit fanns det i alla fall sjukt fina hus! Vi snackar mansions. Vi snackar de där husen en ser i skvallertidningar när de har fotat Brad Pitts hus från ovan, ett sånt där hus med 10 badrum och egen tennisbana. Såna hus fanns det där. Men så fanns det även underbart söta stugor och mindre hus i fina pastellfärger, verkligen konstraster, men allt fint på sitt sätt. Det sjukaste var nog ändå två palats, de hade såna där pelare vid dörrarna ni vet, såg ut som kungen hade kunnat bo där, helt sinnes!


Jo men stranden den var väl lite som vilken strand som helst ;) Sand som blev jääättevarm mitt på dagen när solen gassade, en brände fotsulorna av sig när man gick ner till havet och skulle bada. Havet var kissvarmt, det kändes som att bada i barnpoolen i simhallen, svalkade ingenting över huvud taget. Hade det varit i Sverige hade jag uppskattat det eftersom jag alltid tycker att havet är för kallt där, men här vill man att det ska svalka. Det var gött på stranden, men vår familj är ingen strandfamilj, det fick vi kvitto på idag. Det låter så himla mysigt med stranden, men det är mest bökigt och sandigt och svårt att hitta skugga. Det var så varmt vid, ja typ hela tiden, att vi satt och trängdes under parasollet och slogs för att få skugga. Vid två kände vi att vi var nöjda och körde därifrån. När vi satte oss i bilen droppade det svett från pappas armar och Oscar hade pärlor av svett i ansiktet, så varmt var det ;) Sen körde vi tillbaka mot huset och jag hängde ut genom bilfönstret och försökte fota de vackra husen.


Sen var det molnigt hela eftermiddagen i princip. Låg ute och solade en liten stund, badade lite i poolen, men sen gav solen upp för idag. Jag låg inne och läste lite, vi stack till Walmart och handlade mat och vi spelade lite kort. Nu på kvällen åt vi köpepizza från Walmart och spelade yatzi med skitkonstiga amerikanska regler, jag visste inte att det fanns olika regler på yatzi ;) Imorgon ska vi iväg på en ny utflykt till en annan strand, haha! Skam den som ger sig, när denna resan är över kommer vi älska stränder! 


Eller hata dem ännu mer...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie Johansen - 27 oktober 2016 16:52

I tisdags satt jag på bussen på väg hem från skolan. Jag, H och N slutade olika tider så jag åkte själv. Satt längst in på ett tvåsäte, tittade ut genom fönstret på, för en gångs skull, ett soldränkt Göteborg med podd i lurarna. Precis när vi lämnar ...

Av Annie Johansen - 22 augusti 2016 12:50

Förra året fick jag den stora äran att som andraårselev på PAS få vara med treorna och dansa på Mary Kay. De fyra dagarna innan skolstart då vi repade var de svettigaste och jobbigaste på hela året! Jag hade sådan sjuk träningsvärk i nacken att jag k...

Av Annie Johansen - 12 augusti 2016 13:20


  Men ni borde testa detta också för jag tror det är freakin halleluja-varning på den här! ...

Av Annie Johansen - 5 augusti 2016 19:04

En solig eftermiddag i sena maj/tidiga juni satt jag och Hilda på altanen och knep de sista solstrålarna innan de försvann bakom de onödigt höga och buskiga träden. Jag tror jag hade fått pengar nyligen och kände mig ganska rik och jag vet inte hur v...

Av Annie Johansen - 27 juli 2016 19:49

Dippen efter USA-resan asså... Antagligen förstärktes mina känslor för att jag var precis innan mens och vi vet ju alla att då går hormonerna bananas. Men även om jag skulle skala bort alla hormoner så mådde jag fortfarande jäkligt dåligt. Jag hade å...

Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards