The Life of Annie

Direktlänk till inlägg 29 juni 2016

Tisdag i Cape Coral

Av Annie Johansen - 29 juni 2016 04:59

Idag fyller farmor år, grattis på födelsedagen farmor! Hoppas du såg vår hälsning som vi skickade till farfar, om inte, säg åt honom att gå in på Facebook :)


Idag fick vi sovmorgon! De dagarna är lätträknade på denna resa kan jag lova, det var väldigt skönt. Vaknade, åt frukost och la mig sen att sola vid poolen. Lyssnade på pod, läste, badade, drack kaffe och spelade yatzi. Till lunch åt jag och Oscar något som jag inte vet namnet på, kan kolla det till imorgon kanske. Det är i alla fall typ som korv i bröd fast på pinne, har ni sett det på film någon gång? Det har jag nämligen så det var därför jag var tvungen att köpa och smaka! Det var ganska äckligt först, eller äckligt var en överdrivt, det smakade annorlunda, men när en vande sig vid smaken så tyckte jag det var ganska gott faktiskt. Det var typ korv inlindad som en fransk hotdog fast inte i vanligt korvbröd utan i något som liknade donutdeg. Och så var det honung på det. Så det smakade typ som korv inlindad i kaka. Spännande!


Någon gång på eftermiddagen blev det mulet så vi bestämde oss för att åka till en outlet. Den var dock inte alls lika bra som den i Orlando, men de hade en Applebutik och jag köpte mig en iPhone 6s minsann! :D Och hag superfyndade en mörkblå stickad tröja på slutrean för typ 40 spänn! Vid outletterna fanns även Target och jag skrev ju igår att jag var lite nyfiken på vad det var för affär så idag gick vi in. Precis som Walmart och Kmart så var det GIGANTISKT! Detta kändes nästan ännu större faktiskt och det kändes som att de hade ännu fler grejer också. De hade verkligen ALLT! Älskar Target ;) 


När vi hade shoppat färdigt åkte vi iväg till The Boathouse, en restaurang vid vattnet här i Cape Coral. Där åt vi middag och gick sedan ut på bryggan som fanns där för att se och fota solnedgången. Sen körde vi hem till huset, pappa och Oscar tog ett kvällsdopp i poolen och sen spelade vi yatzi och kort.


Ja det var den dagen det. Imorgon står klockan på 6.30 för jag ska upp och se om soluppgången är något att se ;) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie Johansen - 27 oktober 2016 16:52

I tisdags satt jag på bussen på väg hem från skolan. Jag, H och N slutade olika tider så jag åkte själv. Satt längst in på ett tvåsäte, tittade ut genom fönstret på, för en gångs skull, ett soldränkt Göteborg med podd i lurarna. Precis när vi lämnar ...

Av Annie Johansen - 22 augusti 2016 12:50

Förra året fick jag den stora äran att som andraårselev på PAS få vara med treorna och dansa på Mary Kay. De fyra dagarna innan skolstart då vi repade var de svettigaste och jobbigaste på hela året! Jag hade sådan sjuk träningsvärk i nacken att jag k...

Av Annie Johansen - 12 augusti 2016 13:20


  Men ni borde testa detta också för jag tror det är freakin halleluja-varning på den här! ...

Av Annie Johansen - 5 augusti 2016 19:04

En solig eftermiddag i sena maj/tidiga juni satt jag och Hilda på altanen och knep de sista solstrålarna innan de försvann bakom de onödigt höga och buskiga träden. Jag tror jag hade fått pengar nyligen och kände mig ganska rik och jag vet inte hur v...

Av Annie Johansen - 27 juli 2016 19:49

Dippen efter USA-resan asså... Antagligen förstärktes mina känslor för att jag var precis innan mens och vi vet ju alla att då går hormonerna bananas. Men även om jag skulle skala bort alla hormoner så mådde jag fortfarande jäkligt dåligt. Jag hade å...

Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards