The Life of Annie

Alla inlägg under november 2009

Av Annie Johansen - 4 november 2009 20:29


Skämt lånat av bloggen En äkta man.

 

Sensmoral på detta, någon?

 

Kundtjänst: Hej och välkommen till kundtjänsten, hur kan jag hjälpa till?

 

Jag: Hej! Jag var inne i en av era butiker i våras och avslutade ett telefonabonnemang. Jag blev informerad om att bindningstiden upphörde den 10 augusti, och att det skulle avslutas då. Jag tackade så mycket och lämnade butiken. Nu sitter jag ändå här med fakturor för september och oktober, samt ett inkassokrav. Kan du förklara det?

 

Kundtjänst: Ja, jag ser här att du har ett abonnemang hos oss. Men det står ingenting om att det har avslutats.

 

Jag: Jag förstår. Skulle du kunna hjälpa mig att lösa det här möjligen?

 

Kundtjänst: Nej, det finns ingenting jag kan göra. Jag har ingen som helst möjlighet att makulera fakturor eller kalla tillbaka inkassokrav. Du måste gå tillbaka till butiken.

 

Jag: Då har vi ju ett litet problem.

 

Kundtjänst: Vadå?

 

Jag: Det tänker jag ju inte göra. Jag tänker fortsätta prata med dig.

 

Kundtjänst: (Med ett tonläge som bäst kan beskrivas som något man kanske inte skulle använda till små barn eller någon man älskar.) Men det finns ingenting jag kan göra!

 

Jag: Ja. Som jag sa. Då har vi ju ett problem.

 

Kundtjänst: Ja.

 

Jag: Hur skulle du beskriva dina känslor inför detta faktum?

 

Kundtjänst: (Djupt andetag) Med att du måste gå tillbaka till butiken!

 

Jag: (Djupt andetag) Men du kan ju se i din dator just nu att jag var i butiken det där datumet i våras och flyttade telefonnumret. Och du kan även se att det där abonnemanget inte har använts sedan jag var i butiken.

 

Kundtjänst: Ja.

 

Jag: Och du kan även se att bindningstiden upphörde den 10 augusti.

 

Kundtjänst: Ja.

 

Jag: Känner du att min historia kan te sig rimlig mot bakgrunden?

 

Kundtjänst: (Djup suck) Jo, det kan jag kanske. Men det finns ändå I-N-G-E-N-T-I-N-G jag kan göra!

 

Jag: Då vill jag gärna prata med en person på din arbetsplats som kan det.

 

Kundtjänst: (Tonläget hos någon som mentalt hugger en rostig gaffel i ögat på mig.) Jag kan lämna ett meddelande till en av mina chefer, så ringer de upp dig om 48 timmar.

 

Jag: Mmm, det är ju onekligen ett lockande erbjudandet, fast jag vill nog ändå gärna prata med dem nu.

 

Kundtjänst: (Tonläget hos någon som mentalt hoppar jämfota på mitt ansikte, iklädd golfskor.) Jaha, men det går inte! Du får gå tillbaka till butiken!

 

(Tystnad)

 

Jag: (Djupt andetag) Okej, men vi gör så här då: Jag har ju varit rätt snäll och trevlig så här långt i det här samtalet va?

 

Kundtjänst: (Inte helt övertygat) Det skulle man kanske kunna säga.

 

Jag: Okej. Och nu berättar jag vänligt och trevligt för dig att om ungefär en halv minut så kommer jag tappa tålamodet och sluta vara så här vänlig och trevlig. Och då kommer jag bli en människa som du verkligen, verkligen inte kommer tycka om. Jag kommer inte gå tillbaka till butiken, jag kommer inte lägga på luren, jag kommer bara stanna kvar här och göra din måndag förbannat jävla pissjobbig. Det finns många saker här i livet jag är rätt kass på, men du kan lita på mig när jag säger att just detta med att göra måndagar pissjobbiga för personer som jobbar i kundtjänst… det är något av mitt kall här i livet förstår du.

 

(Tystnad)

 

Kundtjänst: Kan du vara snäll och läsa upp ditt fakturanummer?

Jag: (Läser upp fakturanumret)

 

Kundtjänst: Vänta ett tag då.

 

(”Ett tag” senare)

 

Kundtjänst: Så, nu har jag makulerat dina fakturor och dragit tillbaka alla inkassokrav.

 

Jag: Men jag tyckte att du sa att du a-b-s-o-l-u-t inte kunde göra det?

 

Kundtjänst: (Med en röst som tydligt berättar att jag eventuellt inte är överst på hennes lista över saker att ta med till en öde ö.) Mmm. Men nu kunde jag det i alla fall. Var det något mer eller?

 

Jag: Nej tack. Det var bra så.

 

Kundtjänst: Hej då. (Lägger på luren.)

 

Jag: (Vänd till god vän som sitter på andra sidan skrivbordet.) Vad är den mobiloperatörsmässiga motsvarigheten till att pissa i en restauranggästs soppa?

 

God vän: Ingen aning. Hur så?

 

Jag: Vad det än är så har jag en känsla av att någon i min mobiloperatörs kundtjänst gör det med min faktura just nu.


Av Annie Johansen - 4 november 2009 16:21


Har ni sett klippet på Youtube med tjejen som bara kan gå baklänges efter att hon tog svininfluensavaxinet?

När hon går rakt fram så rycker hon hela tiden, men hon kan springa helt normalt och när hon springer kan hon även prata normalt, annars pratar hon, ja, konstigt.


Jag är riktigt, riktigt orolig för de människor som tar den videon på allvar. Jag menar, kom igen. Har ni bara sett B-filmer i hela ert liv? Sjukt dåligt skådespeleri är vad det är och det är sjukt pinsamt!

Vad som är ännu mer pinsamt är att Tyra och Pernilla Wahlgren, vars bloggar jag läser, tror på det! Jag menar, hallå? De är ju vuxna människor, de ska väl ändå inte gå på sånt där skit? Det är en sak att människor i skolan tror på det, jag menar, hälften av de är ju lite bakom flötet.


Så, nu har jag fått avreagera mig lite. Tack för visat intresse ;)

Av Annie Johansen - 3 november 2009 20:59

 

Barn om hur barn blir till…


"Dom kommer i ett ägg och sen åker dom ut ur pappans snopp och in i mammans mage. Sen växer dom och kommer ut. Det tar kanske 14 dagar. Dom kommer ut genom rumpan. Jag har sett det på TV."
Robin, 5 år


"Först så har pappa frön i snoppen, så kommer det till mamma. Då har hon ägg i magen. Det blir kapplöpning. Den som vinner blir bebisen."

Malin, 6 år

.

Varför drabbar kärlek två speciella personer?

 

"Jag tror att det är meningen att du ska bli skjuten med en pil eller nåt, men resten ska inte vara så smärtfyllt."
Manuel, 8 år

 -

Spelar det någon roll hur man ser ut?


"Om du vill bli älskad av någon som inte redan finns i din familj, är det inte fel att vara vacker."
Anita, 8 år


"Det hänger inte alltid på hur du ser ut. Se på mig. Jag är stilig som bara den, och jag har inte hittat någon att gifta mig med än."
Brian, 7 år

.

När får man kyssa någon?


"Jag ser på det så här: Att kyssas är kul om du tycker om det, men det är ett fritt land och ingen borde tvingas till det."
Trey, 8 år

.

Hur får man kärleken att vara?


"Glöm inte din frus namn… Det ställer verkligen till det."

Erin, 8 år


"Säg inte att du älskar någon och sedan ändra dig… Kärlek är inte som att välja ut vilken film du vill se."
Natalie, 7 år


Hämtat från tyra.se

Av Annie Johansen - 3 november 2009 17:20


Min tandläkare går på droger.


Jag har haft en och samma tandläkare i några år nu. Varje gång jag har träffat henne så har hon varit riktigt sur. Hon hälsar knappt när man kommer in, ler inte en enda gång, småpratar aldrig och är helt enkelt en allmän surkärring.

Men, ni skulle ha sett henne idag! Jag skulle dit på en årlig koll, ni vet när de kollar så man inte har några hål och sådär. Tandläkarens assistent kom och hämtade mig där jag satt i väntrummet, och hade suttit i tio minuter, de var sena. Hon är alltid glad och trevlig, pratar nästan lite för mycket ibland.

Jag har inte alltid denna tandläkaren på årskollarna, ibland har jag en annan trevlig, och idag hoppades jag på att det var henne jag skulle ha. Men när vi gick i korridorerna så kom vi fram till Suris dörr och gick in.

"Jaha, då får man stå ut med henne idag igen", tänkte jag.

Men hon var inte där när vi kom in, och jag kände en liten gnutta hopp.

Jag satt mig i stolen och assistenten pratade glatt på medan hon tog sådana där hemska bilder som gör så ont och som får mig att klökas. När jag satt där med den sista kvadraten i munnen så dök Suris upp i dörröppningen.

"Hej!" sa hon glatt.

"Haeihcj" svarade jag.

Redan då var jag lite, och blev ännu mer, bekymmrad när hon sen började småprata.

"Jaha, hur gammal har du blivit nu då?" frågade hon.

"15" svarade jag.

"Ja, det är inte klokt. Det är jättesvårt att se på unga tjejer hur gamla de är nuförtiden. Så var det inte när jag var ung. Men det är klart, det har ju mycket med modet och sminket att göra"

Och så pratade hon på och jag kom på mig själv med att stirra konstigt på henne medan jag väntade på att lyckopillerna skulle sluta värka.

Hon pratade och pratade och jag svarade glatt. Hon kollade lite i käften och frågade lite om tandställningen, sen kollade hon på bilderna vi tagit, och sen. Sen.

"Ja, jag måste ju säga att du är väldigt duktig på att hålla rent här. Det är inte alla som klarar det med tandställning"

Jag hade befunnit mig i ett slags chocktillstånd enda sen hon dykt upp i dörröppningen men nu var jag nära på att svimma där jag låg i stolen och kollade upp i Suris ansikte. Inte nog med att hon var glad och käck, nej, hon gav mig beröm.

"Shit, dethär är ju inte klokt" tänkte jag. "Vad har hon ätit idag egentligen?"


Jag fick flor/munskölj, lite vax till tandställningen då jag tappat bort mitt och sen gick jag därifrån. På vägen tillbaka till skolan så funderade jag på det som nyss inträffat och kom fram till några möjliga, kanske mest mindre möjliga, anledningar:

1. Hon tar droger.

2. Någon la droger i hennes kaffe/lunch.

3. Hon har fått ett barnbarn.

4. Hon har skaffat en älskare.

5. Hon har skiljt sig.

6. Hon har börjat med yoga.


Min personliga favorit är det där med älskaren, eller den där med drogerna. Vad tror ni?

Rösta på de olika alternativen i omröstningen till vänster.


Av Annie Johansen - 2 november 2009 22:03


Så, nu har jag slitit mitt hår. Jag gjorde om det tusen gånger innan jag fattade att allt jag behövde göra, utöver allt det jag redan gjort, var att klicka på en OK-knapp. Att det ska vara så kompliserat!

Detta får duga sålänge, nu ska jag sova.


Ock våga inte klaga nu! ;)

Av Annie Johansen - 2 november 2009 21:14


I brist på engagemang från er sida så får jag väl försöka göra en header själv då! Det är ju typiskt att man ska behöva göra exakt allting själv! Vad är ni förnågra egoistiska, bittra människor egentligen?

OBS! Den sista meningen var ett skämt. Jag menar, vi vill ju inte ha några sura miner här.


Idag var det en lugn dag i skolan. Jag, M och H skulle ringa till en bonde, de fick mig till att ringa, men det vilar en förbannelse över mig för varje gång jag ringer till en bonde så svarar de aldrig. Den ena hade bytt nummer och vi hittar honom inte på nätet så jag misstänker att han och hans fru har emigrerat.

Vi får ringa imorgon igen helt enkelt.


Jag kollade nyss på Ullared/Gekås-dokumentären. Mitt nya favvo-program! Jag älskade de två göteborgstanterna. Redigt goa =)


En massa elever sitter i no-salen och lyssnar intensivt på det läraren har att säga. Hand ögon börjar rinna av okänd anledning.

Läraren: *suck* Nu börjar mina ögon rinna. Kort paus. Jag tål inte er!


Dagens Tjyvlyssnat:

Tre killar ~13 kommer gåendes.
Kille 1: Ey, vad är klockan?
Kille 2: Klockan?! Det är lov, jag vet inte ens vilken dag det är!



Av Annie Johansen - 1 november 2009 22:24


Nästan precis hemkommen från hockeymatch i Tingsryd. När vi kom dit så var A-lagsmatchen i full gång och hela hallen var full av folk. Tingsryd vann med 7-2 eller något liknande. Jag var inte så jätteengagerad eftersom att Tingsryd ju faktiskt är rättså känt för sina snygga hockeyspelare. Se här. ;)

Småkillarnas match gick inte riktigt lika bra, de förlorade med 10-9. Lite trist.

Efter det så blev det en liten trip till akuten. Jajjemensan, min bror lyckades skada sig så vi fick köra in till akuten i K-hamn. Men det var inget allvarligt, bara han som var gnällig =)

Sköterskan hade tydligen varit rolig:

"Vad har hänt här då?"

O: " Jag har spelat hockey"

"Jaha, från Sölvesborg?"

O nickar.

"Ja, då är det ju inte konstigt att du fick stryrk".


Och så går det tydligen ett rykte om att spelarna i Sölvesborgs 97-lag är väldigt små och behöver äta upp sig lite. Därför fick brodern en glassbiljett på McDonalds.


Nu ska jag kolla en eller två bloggar, sen ska jag lägga mig och läsa lite hemkunskap innan jag deckar.


Av Annie Johansen - 1 november 2009 22:22


Här kommer en bild på lördagens outfit. =)


  

Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards