The Life of Annie

Alla inlägg den 12 november 2009

Av Annie Johansen - 12 november 2009 21:58

  


Den var så dålig att den blev bra. I första avsnittet blir läraren, han som tar hand om klubben, sparkad. Han blir ersatt av huvudrollen i serien, man får reda på att en kollega till honom är kär i honom. Hans fru blir med barn, de får lite kärleksproblem, han funderar på att byta jobb, han ändrar sig igen, han startar om klubben på nytt. Det där var mycket. Och dessutom! En kille i footballteamet går med i klubben, inte helt frivilligt, men i slutet förstår han att de tuffa killarna i laget bara är mesar. Allt som hände i avsnittet är egentligen handlingen på en hel tonårsfilm!


Menmen, det var rättså bra ändå. Jag gillade musikalinslagen, de var bra, förutom att alla mimar i otakt, men säg en tonårsfilm/musikal där de inte mimar i otakt eller sjunger med mikrofonen nere vid naveln!


Av Annie Johansen - 12 november 2009 20:49


Vi åkte skridskor på idrotten idag. Det är de roligaste idrottstimmarna vi har. Förutom att man var tvungen att köra en bana 20 ggr. runt, runt, runt. Man vände i och försig och åkte baklänges, och så kröp man ihop till en köttbulle och så åkte man slalom, men det gick ändå runt. ;)

Efter några varv så var det så uppåkt att man knappt kunde bromsa! ;)

Jag, M, H och L stannade kvar och spelade bandy. Jag gjorde två riktigt snygga mål. Men jag har redan beskrivit de för mamma och brodern och jag orkar inte dra det igen. Men skulle det vara så att ni inte kan somna för att ni så gärna vill veta hur mina sjukt snygga mål såg ut så är det bara att mejla.


Tillslut gick vi oxå därifrån, vi märkte att idrottsläraren började se lite otålig ut så vi packade ihop våra stuffs och gick. Vi gick hem till H. M och L skulle med bussen men det var en liten stund kvar tills den skulle gå så de hängde med hem till H. De gick efter en tio minuter och jag stannade kvar för att plugga no.

Vi började med att äta mackor, såklart, man laddar bäst så. H äter fil med flingor med tesked.

När vi sitter där och äter så knackar det på dörren. H går och öppnar och in kommer...min barndomskompis! (Gud vad löjligt det låter att skriva så när man är 15!)

Men fatta slumpen! Första gången vi ses efter flera år är på gymnasieinfo på skolan. Andra gången är på öppet hus, fast det var inte så slumpigt. Men denna sista gången slår ju allt!


Vi började så småningom att plugga no. Det gick bra, efter fyra timmar hade vi tagit oss igenom hela boken. Det var riktigt roligt faktiskt. Vissa gången låg vi både på stolar och golv och skrattade så vi grät. Man gråter lättare när man skrattar om man ligger ner. Bara så ni vet det.

Om ni är hos H någon gång så drick inte hennes vatten! Det var svart sand i! Jag vet inte om det var svart sand, men det liknade det.


Nu var det lite mer än en timme sen jag kom hem. Jag har käkat mat och pepparkakor och nu ska jag kolla på antingen Ghost Wisperer eller den nya serien på tv4. Jag förstår mig inte på tv400. Man vet aldrig när de visar repriser eller nya avsnitt. Jag är trött på att slå på tv:n och märka att det är en jättegammal repris som man sett 20 ggr innan! Skärpning tv400!


Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards