The Life of Annie

Alla inlägg den 16 november 2009

Av Annie Johansen - 16 november 2009 20:33


  


Den påminde mycket om den gamla filmen, man kände igen sig i många scener. Men jag måste säga att denna var bättre, den var inte riktigt lika dyster och slutet var underbart. De dansade, sjöng och spelade och jag blev så danssugen att jag inte kunde sitta still i stolen. Jag vill oxå träna balett och jag vill lära mig steppa!

Jag har faktiskt börjat göra en lista på vad jag vill uppnå innan jag dör. Jag vet, det låter kanske lite dystert, men det är det inte. Än så länge har jag skrivit att jag ska lära mig moonwalk, bo i London och New York och nu har jag även lagt till att jag vill lära mig steppa. Hur coolt är inte det?

Och ja just det! Jag vill lära mig spela munspel oxå. Det är riktigt coolt, någon som känner någon som vet hur man spelar?


Tillbaka till filmen.

Jag kan rekomendera den, men den var inte ett halleluja-moment. Men absolut sevärd.


  




Av Annie Johansen - 16 november 2009 20:14


På no:n idag skulle vi börja med atom- och kärnfysik. Vår lärare är galen i fysik och tycker att det är allra roligast att undervisa i. Jag håller kanske inte med direkt, jag föredrar biologi.

Jag hoppas att det var pga att vi började med fysik idag som han var helt speedad. Eller så tar han oxå droger, precis som min tandläkare. Han pratade i 190 och gestikulerade en massa med armarna samtidigt. Han drog en massa skämt som han drog redan i sjuan. Men det verkade som om det bara var jag som kom ihåg de för alla andra såg fascinerade ut när han berättade alla gamla historier. Eller så smörade de bara. En av de gjorde det i alla fall, hon gör det hela tiden och dte är så tydligt! Undrar om läraren märker det, det måste han göra. Nog för att han kallar Isac Newton för pappa Newton men han kan inte vara  dum att han inte fattar att det bara är fjäsk.


Medan han gick runt i klassrummet och gestikulerade så låg jag på bänken och såg nog rättså uttråkad ut. Fast om han kommer vara såhär speedad hela fysik-tiden så kommer jag nog stå ut.


Han sa något roligt oxå, men jag kan inte komma på vad det var. Jag skrev till och med upp det i no-boken för att komma ihåg att skriva om det här men jag har glömt det, jag får helt enkelt se om jag kan komma ihåg det imorgon ;)


Tjuvlyssnat:

 

En pappa och hans son ~6 sitter på tunnelbanan. När de ska gå av sträcker pappan fram sin högra hand till sonen.
Pappan: Här håll mig i handen.
Sonen: Nej, andra handen.
Sonen tar pappans vänstra hand.
Sonen: Vet du varför jag vill hålla dig i andra handen pappa?
Pappan: Nej?
Sonen: För att du torkar snoppen med andra handen, därför.


Jag förstår honom, jag tjatar alltid på min far och bror att de ska tvätta händerna när de har kissat, men icke sa nicke. Det går inte att få in i huvudet på de. Det är pissäckligt! (haha)


Nej, skämt åsido, nu ska jag kolla på Ullared och sen ska jag plugga till tyskaprovet!


Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards