The Life of Annie

Alla inlägg den 11 november 2009

Av Annie Johansen - 11 november 2009 23:14


Den där filmen 2012, alla snackar om den, ni kan inte ha missat den. Alla vill se den, förutom jag. Jag mår alltid dåligt av sådana hemska filmer om jordens undergång osv. Jag får världens ångest och kan inte tänka på något annat än döden i flera dagar efteråt. Jag kanske tar det på för stort allvar...eller så tar alla andra det på för litet ;)

Nej, jag dör hällre än tittar på den (haha).


Skämt åsido, här kommer ett annat skämt från Tjyvlyssnat som jag tyckte var värt att klistra in här och visa er. (VARNING! Det kan vara lite kluddigt att läsa, de har gjort något konstigt med mellanrummen.)


Det står några i kö för att komma in och ett sällskap står och röker. En kille, som uppenbarligen tillhör den rökande gruppen, kommer runt hörnet med snabba steg.
Killen: Danne! För fan! Ge mig en cigg, jag måste ha en cigg nu! Det var en kille som försökte råna mig nyss!
Gruppen drar dramatiskt efter andan och Danne fipplar fram en cigarett.
Killen: Ja, jag gick ut för att pissa då det var jättelång kö inne men eftersom jag skulle tillbaka igen så lämnade jag jackan i garderoben. När jag har hittat en avskild plats kommer det fram en kille och börjar vifta med en kniv och ska ha min mobil och plånbok. Vad gör jag då? Jo, jag slår ut med armarna och halvskriker:
"Vafan! Det här är helt otroligt. Jag blev precis rånad för tio minuter sen. Killen tog allt, mobil, plånbok, busskort och till och med min jacka! Ser du inte det, jag har ju bara t-shirt på mig? Och nu kommer EN TILL och ska ha mina grejer. Jag orkar inte mer!".
Han blev så paff att han bara vände på klacken och gick därifrån.
Alla som står utomhus, till och med dörrvakten, ger killen en applåd.

 

Snabb sumering av dagen:

So i 80 min. Läraren inledde med orden: "Ja, nu ska jag prata lite i sådär...ett tag". Och det gjorde hon oxå.

Efter det hade vi musik. Gick bra, förutom att vi har fått i uppdrag att trycka in en helt ny, huvudroll, i musikalen...

No följde därefter, jag missade halva för jag hade ett litet möte med Syon. Hon hjälpte mig en del och jag har nu äntligen kommit fram till att jag ska välja Samhälle Media. Men det är en hel del, jättemånga, som vill välja det så det kommer nog bli rysligt höga intagningspoäng. Men det fixar jag =)

Tyska var nästa på schemat, shit, vi hade läxa tills imorgon...helvete.

Lunch, svenska. På svenskan letade vi fakta om våra gudar eller myter från grekiska mytologin som vi ska redovisa om. Jag kan allt mitt utantill =) Är det intressant så fastnar det =)


Nu ska jag stänga ner innan mamma ryter igen. Jag kommer troligtvis vara död imorgon. Men nu är det bara två dagar kvar sen är det helg! Och nästa vecka har jag bara ett tyskaprov. Och läxor, såklart ;)


Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards