The Life of Annie

Alla inlägg under januari 2010

Av Annie Johansen - 18 januari 2010 19:06


På en krog:

 

En tjej ~18 går in på en toalett.
Tjejen: Ah, vad skönt, jag var så pissnödig! (Lång paus) Ahhh, åååh, FAN! Jag glömde dra ner trosorna!

Av Annie Johansen - 17 januari 2010 19:55


Oj vad jag är hungrig märkte jag nu... Vad ska vi göra åt detta? Jag är på övervåningen men maten, den är på undervåningen...


Min dag idag, mina damer och herrar, har inte varit mycket att hänga i eken.

Jag har inte en aning om var klockan var när jag vaknade, men jag satt mig i soffan på rummet och kollade på One last dance. Inget bra, inte den sämsta dansfilm jag sett, men konstig. Ni vet sådär konstig som en film kan bli om regissören är dansare, en sån där konstig dansare som är alldeles för djup för sitt eget bästa. Nej, titta inte på den gott folk.

När filmen var slut gick jag ner och åt frukost, 11.10 Sen joinade jag modern i soffan där nere och kollade på långskidsklassiker eller vad det var. Vad heter det när de stakar sig ett varv och sen lämnar de över till en annan lagmedlem? Långskidsstafett? Nu vet ni i alla fall vad jag menar.

Det kollade jag på och som sagt var så var det klassiker, från OS tror jag och både herrarna och damerna vann guld. (De svenska då alltså för er som trodde något annat).


När det var slut så fortsatte det med något annat som jag inte vet vad det heter.

Skit samma, det jag vill komma fram till är att det troligtvis var min och mammas förtjänst att både en svenk dam och en svensk herre tog guld.


Ja.


Tillslut tog jag mig upp från soffan och satt mig vid tv:n där uppe istället. Sen gick tiden, jag åt middag och nu är klockan 20.07. Duschat har jag gjort oxå förresten.


Vid middagen:

Brodern hade en kompis här hemma och när vi sitter vid matbordet kommer fadern hem från jakt. Han tar upp sin mobil, ger den till brodern och visar en bild på fyra döda vildsvin. Kompisen reser sig upp för att kolla, när han ser bilder kastar han huvudet bakåt lite lätt, lägger handen, lite sådär feminint på pannan och säger:

- Men Gud vad hemsk!

 

Av Annie Johansen - 16 januari 2010 20:39


Nej vad säger ni? Ska vi fixa om lite här?


Nej, jag orkar inte, vi tar det senare när det finns gröna blad på träden och grönt gräs på marken.

Av Annie Johansen - 16 januari 2010 15:39



Idag var det dags för en loppisdag! Det var ett tag sen vi hade det sist. Jag hittade inte så mycket dock, typiskt för jag har aldrig tittat så noga när vi har loppisat ;)

Men lite inhandlades. På loppisen i Bromölla hittade jag en gammal, sliten, fin, svart bok som ska användas som dekoration på rummet och en liten ask som man, bl.a kan förvara klämmor i. Kanske.

Vi gick inom Markislagret oxå och där köpte jag ett pennskrin och pennor, lika bra att rusta sig till gymnasiet redan nu ;)


    



Av Annie Johansen - 16 januari 2010 15:35


Nu har jag laddat upp lite bilder från skidresan! Enjoy!


          

      

          


The End


Av Annie Johansen - 15 januari 2010 21:48


Nee, vad dåligt humör jag blev på nu när jag kom hem från bion! Kan vara för att jag välkomnades med en aggressiv pappa som bråkade med broderns datorn och tvingade mig att fixa helvetet. Men jag blev på så dåligt humör när han suckade hela tiden så jag kunde inte fortsätta. Jag gick och satt mig vid datorn istället.


Filmen var bra i alla fall! Cool, jag rekommenderar den.

Vi tog bussen vid stationen 16.40 och när vi kom fram till Bromölla så gick vi till Böckmans och åt chokladbolle och drack Pucko.

Senare, väl inne i biosalongen så välte killen bredvid M ut hennes popcorn, ungefär en fjärdedel och hon blev skitsur. Men hon vågade inte säga något om det, inte direkt till honom men hon pratade rättså högt när hon snackade med mig så syftet var nog att han skulle höra.


Annars idag så har dagen gått väääldigt långsamt! No-lektionen idag var dödstråkig. Inte för att det vi gör är tråkigt, men det verkade som om jag och M var de enda som fattade på direkten. Läraren förklarade i evigheter och ritade en massa saker och jag förstår såklart att han måste göra det om ingen annan fattar, men det är ju inte roligt när man själv fattade det från första början.

Eller hur?


Nej, jag tror jag ska gå och lägga mig nu, jag känner hur pessimistisk jag är!

Fast man ska ju inte gå och lägga sig om man är på dåligt humör... men det gör jag i alla fall, det är det enda sättet att komma bort från resten av familjen som är så överdrivet glada.


Av Annie Johansen - 14 januari 2010 19:38


Gu så härligt! Bara några timmar kvar och sen är det bara en dag kvar tills det är lördag! Ska bli så härligt att sova!

Imorgon blir det nog en vanlig dag i skolan, efter, vid fem tror jag så tar jag, M och M bussen till Bromölla och kollar på Sherlock Holmes! Trevligt, trevligt


Jag är jättehungrig och jättetörstig och har poängterat detta för mamma ett antal gånger. Inget händer. Säljer de riktiga mammor på Tradera?


I skolan idag började vi med att lyssna på Mietek Grocher, överlevande från andra världkriget. Han är jude och hamnade i nio olika konsentrationsläger, förlorade hela sin familj, han var den enda kvar.

Man förstår vad bra han är på att berätta och fängsla åhörarna om han t.o.m lyckas få tyst på idrottskillarna!

Jag har hört honom en gång innan och jag hoppas jag får lyssna igen.


Efteråt hade vi musik. Vi började läsa manuset tillsammans.

På lunchen var det soppa. Jag tror att mattanterna försöker sig på en ny strategi. De ger oss äcklig mat hela första veckan, kanske till och med flera veckor frammåt så att vi sen blir mer tacksamma när vi får den vanliga goda maten.

Fast soppan var faktiskt inte så illa, falukorven och ungspannkakan var värre.


På matten räknade vi järnet och efteråt på no:n så snackade vi en massa om periodiska systemet och några olika grupper som reagerar än på det ena och än på det andra.

Och så på idrotten hade vi redskapsgymnastik. Det gick bra, mitt mål är att klara fler saker än förra året. Fast jag kommer inte ihåg hur många jag klarade då... så det blir en rättså enkel målsättning.


Jag har anmält mig till Helens 13+ jazzdans idag oxå. Jag tänker kolla läget, se om småttisarna kommer dit. Gör dom det så slutar jag.

Synd för jag älskar hennes danser. Hoppas hon får en 15+grupp till hösten!


Nu ska jag ner i köket. Går inte mamma får jag väl gå själv... Sen ska jag titta lite på tv, sova och sen är det fredagsmys som gäller!


Sur

Av Annie Johansen - 13 januari 2010 19:58


Jag är lite tjurig just nu. Min dator är jätteseg idag! Den vill ingenting som jag vill, och det är inte internetet det är fel på utan själva datorn. Jag försökte ladda upp en ny profilbild på Facebook men datorn är så seg så den kunde inte visa bilderna så jag hade inte en suck om vilken jag skulle ha. Jag tänkte att jag skulle rensa i papperskorgen, jag kanske har lite för mycket skit där, och så tänkte jag rensa bland bilderna osv. Men det går inte, eftersom att det vägrar att visa sig!

Skit, skit, skit!


Just nu har jag Det okända på i bakgrunden, hur smart nu det är när jag är ensam hemma. Och H har match så henne kan jag inte lura över...

Fast alla lampor som går att tända är i princip tända här uppe just nu. Pappa glömde släcka när han stack och jag orkar inte gå upp och släcka i taket!

Åh vilken fin glasveranda det var på tv:n! 

Jag kanske ska koppla över till Roomservice istället?


Jo, jag gör det.


Och så är jag tjurig över en annan grej oxå.

I julklapp fick jag en platt/locktång som jag hade önskat mig av min mormor. Babyliss Icurl heter den och är gjord för att locktångsamatörer som jag ska kunna locka håret.

Nu ska ni ha klart för er att jag inte har någon direkt låg IQ-nivå.

Nej, faktiskt inte.

Så jag borde klara detta, men det går inte! Mamma har fått prova men det blir ju inget snyggt! Jag vill inte ha sånna lockar!

Det är så irriterande att det inte går! Fan det är ju som att en lock genom att knäppa med fingrarna, så lätt ska det vara.


Nej, om jag skulle lägga mig ner och dö...Jag har så sådana problem, riktiga ilandsproblem faktiskt.


Nu ska jag rikta min fulla uppmärksamhet till Tommy och Mattias på Kanal5 och i pausen ska jag gå ner och äta allt som finns i skafferiet. Har man sådana problem som jag har så får man tröstäta.


Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards