The Life of Annie

Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Annie Johansen - 12 januari 2010 20:19


Gissa vad som hände för tio minuter sen...



Japp, strömmen gick. Haha, det problemet förföljer oss. Har inte en aning om varför dock, men det var säkert inget allvarligt.


F.ö har jag nu plockat undan alla julsaker på mitt rum. Ena stjärnan är oxå nertagen, den andra får jag inte ner, då måste jag hämta en stol och det är väldigt jobbigt. Känner att min hälsa inte klarar av det just nu lixom...

Det känns skönt men tomt på samma gång. Skönt eftersom att jag är väldigt trött på vintern och julen just nu, bort med snön! Det känns jobbigt oxå för nu när jag tar bort allt så ändrar jag om med allt jag hade uppe innan. Något som stod i fönstret innan står nu på soffbordet osv. och på något sätt så har jag en massa fläckar där det gapar tomt och då måste jag ju köpa nya saker! Både jobbigt och roligt. Jobbigt för att jag har bestämt mig för att spara det mesta av pengarna som är i min ägo just nu och jobbigt för att jag, utöver de kostnaderna har räknat ihop allt "vill-ha" i H&M katalogen. Bättre sent än aldrig.

1154:- blev det och jag kan inte beställa hem allt då vissa saker behöver provas. Men när jag väl tar mig i kragen och inhandlar det mesta av det så kommer det att försvinna 1154:- + lite till och det känns.

Fast snart är det ju dags för barnbidrag och då kan jag handla upp hela det och lägga undan alla julklappspengar så att jag inte råkar handla upp dom!


Andra dagen i skolan var det idag. Jag höll på att somna på de två första lektionerna. Det är hemskt när man känner att; Nej, jag kan verkligen inte hålla ögonen öppna. Men jag lyckades att ha ögonen stängda lite utan att somna.

Vi hade förintelseblablabla de två första. Och det i sig är intressant, men det vi gör om det är tråkigt, eller förlåt, inte riktigt lika intressant.


Till mat var det fisk, potatis, sås och morötter. MUMS! På idrotten hade vi olika styrketräningsstationer, det var kul. Efteråt hade vi avslappningsövningar eller något liknande.

På matten började vi räkna procent och på musiken efteråt fick vi manuset till musikalen!

Jag, M och H började genast öva på våra repliker. Vi ska bryta rättså kraftigt, egentligen på italienska, men vi har snarare hittat på egna brytningar ;) Men dte ska nog gå bra.


Nu ska jag kolla på Bygglov och efter det börjar So you think you can dance.

 

 

Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards