The Life of Annie

Alla inlägg under januari 2010

Av Annie Johansen - 24 januari 2010 17:38


Fy vad jag har noll insperation till att skriva här just nu!

Så, vad vill ni läsa om? Vad tycker ni är roligast att läsa om?


Dom som inte kommenterar med förslag kan börja arbeta fram pengar till en utlandssemester för mig.


Ja, det var ett hot.

Av Annie Johansen - 23 januari 2010 18:13


Shit, nu åt jag ett grillchips. Det skulle jag inte gjort, nu kommer jag äta upp hela skålen...



Idag har jag och mamma röjt K-stad ;)

Jag har inte gjort av med så lite pengar på en shoppingrunda på länge. Allt gick på 207:- tror jag det var.

En minst sagt underbar tröja från H&M + ett lipgloss från Max Factor, för halva priset! Jag köper alltid en massa läppstift och lipgloss och sen när jag kommer hem märker jag att det inte var alls den färgen jag ville ha och trodde det var. Men denna gången blev det rätt minsann och dar!

Men vänta bara, nästa gång jag ska köpa det så kommer det ha slutat säljas, det kan jag ge mig f*n på!


Vi tog en fika och lite sådära, sen begav vi oss hemåt.

Nu har jag suttit vid datorn, kollat bloggar och så kollade jag på två avsnitt av Taking the Stage. Underbart program, man blir danssugen bara man ser signaturintrot, heter det så?


Nu ska jag äta upp chipsen i skålen i väntan på att maten ska bli klar =)


Av Annie Johansen - 22 januari 2010 20:07


Gissa vem som ska vara hjälpledare i 11-13 jazzdans? =D


  

No stress, showen i maj 2009


Som det ser ut nu så kommer det bli dans i fyra timmar på onsdagar!


Av Annie Johansen - 22 januari 2010 11:35


Här ligger jag i ena hörnet av våran gigantiska soffa medan andra har...någon lektion.

Jag är sjukligt hungrig, men jag kanske skulle ta en dusch först? Jag känner mig sjukligt äcklig, svettades sjukligt mycket inatt för er som vill veta det ;)


Jo, så får det bli, jag tar en sjukligt skön dusch och sen kryper jag nerför den sjukligt långa trappan med min sjukligt hungriga mage och ser om jag hittar något sjukligt gott jag kan trycka i mig. Och efter det tänker jag äta sjukligt god glass om vi har någon och sen måste jag nog läsa lite sjukligt rolig no även om mitt sjukliga huvud värkar protestera.


Av Annie Johansen - 21 januari 2010 18:35


Lisseberg

 

 

      


Varberg

 

 

       


Öland

 

 

     


Grillat med släkten

 

  

 

Kommer ni ihåg?

 

  

Lilla jag vann hela skiten för första gången i mitt liv! (Plump)

 

 

     

Av Annie Johansen - 20 januari 2010 19:29


Idag tog jag tag i mitt liv och gick ner till stan och köpte en ny kejda till min klocka som jag inte använt på jättelänge p.g.a att förra kedjan hade blivit helt grön/blå/rostig. Efter att jag hade använt den så hade jag ett stort grön-blått streck i nacken.

Snyggt.


När jag ändå var där, på Juhlin's, så tänkte jag fråga om de var intresserade av att sponsra till musikalen. Men ägarna var inte där så det får vänta.

Jag får väl förfölja dom på Facebook.


Varför måste det snöa heela tiden? När ska vädergudarna fatta att vi har fått nog med snö nu, vi är nöjda, det räcker. Jag vill ha vår och sommar och jag blir deprimerad när jag fattar att det är minst tre månader kvar tills det kommer!

Om man inte för självmordstankar av det vad får man det då av?


Nu har jag lyckats pressa in två, relativt olika skrivämnen i ett inlägg och nu ska jag kolla klart på Biggest looser och därefter börjar Det okända minsann och dar.



Av Annie Johansen - 19 januari 2010 19:43


Jag gjorde det! Jag gjorde det! Jag tog tjuren i hornen och klättrade upp i de där jäkla ringarna på idrotten och så bara lutade jag mig framåt och gjorde därmed någon övning man ska göra på redskapsgymnastiken.

Jag har aldrig vågat göra det innan eftersom att jag faktiskt, hör och häpna, lider av en viss höjdskräck. Jag har inte märkt det själv förns förra året när jag skulle göra samma övning och inte vågade ta mig ner därifrån.

Det var en otrevlig nyhet.

Men, som sagt, idag gjorde jag det. Jag tog ett djupt andetag och med hjälp av peppande kommentarer från människor på marken så blundade jag och lutade mig framåt och överlevde!


Jag har jätteont i mina händer efter idrotten idag. Jag hängde i ringarna och gick armgång och grejer och det tar på händerna. Det gör riktigt ont och jag tycker synd om mig själv.


Ikväll är det So you think you can dance.


Imorgon är det onsdag och då går jag bara till 13.35 När jag kommer hem ska jag inte sätta mig i soffan och fastna framför gammla avsnitt av Ghost Wisperer utan jag ska städa på mitt rum och göra läxor.

Så det så.


Nu ska jag öva på engelskan, som ligger där nere, gud vad jobbigt, och tyskan som ligger här uppe.


Av Annie Johansen - 18 januari 2010 19:31


Nej, nu är jag hungrig oxå. Som om inte mitt liv är tillräckligt jobbigt just nu!

Jag har ångest. För det är en massa som händer denna terminen.

Vi kan ju börja med gymnasievalet som ska vara klart till den 1/2? Tror jag.

Inge kul.

1/2 har vi även bildprov med massa tavlor och saker som jag är på tok för odjup för att förstå mig på.

Sen är det en massa prov och läxor och musikalgrejs och sen har vi sportlov.

Och det kan ju vara skönt, om man inte har en massa saker att gå runt och ha ångest över ja. Då kan det vara rättså skönt med lov.

Men nej, vi kommer tillbaka till skolan och då är det vecka 9 va? Vecka 11 börjar vi jättegenrepa med musikalen, vi har ett nationellt i engelska, jag fyller år ( =D )och veckan efter det är det premiärvecka + att vi har ett nationellt i engelska!


Sen efter den veckan händer en massa andra grejer men det är fram tills dess som det känns mest stressigt och otrevligt.

Jag vill spola fram till påsklovet. Så det så.


Annars då? Jo, dagen har varit okej. Inledde med slöjd, F jämförde symaskinen med ett horroskop. Efter det, engelska och något slags test. Jag förstod inte riktigt vad det skulle vara bra för...

Matten, det var nog det enda ämnet som var på min sida idag. Efter det, No, det var oxå rättså mycket på min sida faktiskt.


Lunch


Och jag ställer mig återigen frågan: "Vad är det med mattanterna? Dom har helt ballat ur"


På tyskan klurade vi till det ordentligt och på bilden log jag hela tiden!

Jag har aldrig varit glad en hel bildlektion, spec. inte dom i 80 min.

Men det var faktiskt roligt idag, hör och häpna. Vi började med våra mappar som vi alltid gör på första lektionen och jag ritade Nalle Puh. JAjjemensan och grann blev an oxå minnsann. Även om M hittade en massa fel och till och med skrattade åt honom!


Nej, nu börjar vi bli lite för optimistiska här känner jag så det är bäst att jag börjar klaga på något igen och återgår till mitt vanliga, pessimistiska jag.

Jo, vi har ju manuset oxå. Det bara bråkar med mig! Jag ska vara en maffiaboss och vi ska bryta på italienska eller något liknande och fattar ni vad svårt det är?

Jag tänkte strunta i det och snacka redig svenska men låta lite hotfull men nej, det låter nästan ännu värre.

Skit.


Som sagt var, jag är hungrig. (Det känns som att jag inleder och avslutar en hel del inlägg så nuförtiden...)


Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards