The Life of Annie

Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Annie Johansen - 6 januari 2010 18:28


Kommentar till Isfransar och falskt alarm
Du svarar aldrig på dina kommentarer va? din fisk ;-) Så jag tänker skriva tills du svarar! ha ha ha! Har ni det bra? Fryser häcken av er? det får vi inte hoppas. För hur skulle det se ut? att inte ha en rrrrrrrrrrrrrrumpa? Ha ha ha! inte kul .. Svara nu din firredirrelirremirrepirrekirrrestirre:D pussssss

                                                  
                              av H

 

De har inte kunnat identifiera hennes bokstavskombination ännu...



Av Annie Johansen - 6 januari 2010 18:10


Ja, idag hade vi strömavbrott. Allt blev mörkt när mamma stod och tillagade soppa innan idag. Pappa tog ut sin aggression på skåpet där alla säkringar finns och medans han gjorde det försökte mamma stänga av fläkten. När vi lyckades stänga av den så kom strömmen tillbaka så nu vågar vi inte använda den mer ;)


Det är kallt, jag måste duscha så att jag får lite värme i kroppen.


Det var rättså härligt väder idag. Inte lika kallt som gårdagen och solen sken. Jag och mamma skulle ta oss bort till backarna som vi brukade hålla till vid förrförra året när vi var här. Vi tog oss dit, åkte backarna några gånger och sen skulle vi ta oss tillbaka. Men vi tog fel transportsträcka och kom fram till en backe som vi inte förväntade oss att komma fram till. Mamma fick ta fram den lilla kartan vi hade med oss och kunde konstatera att backen var röd och skulle vi fortsätta på den så skulle vi få åka slutet på en svart innan vi kom till en lift som skulle ta oss till toppen.

Ja, det där med backarnas färger tyckte inte jag var några problem. Hur svårt kan det vara att ta sig nerför slutet på en svart backe? Men att ta en lift till toppen, nej, jag kände inte för att förfrysa.

Så vi fick staka oss tillbaka till backarna vi nyss åkt i, åka nerför en halv backe och sen ta en transportsträcka som gick brant uppåt. Japp, vi fick ta av oss skidorna och gå hela vägen. Ingen höjdare, fast vi blev rättså varma =)


För ett tag sen kom vi in efter att ha gått en runda. Ja, har ni läst föregående inlägg så förstår ni nog hur mycket jag uppskattade det.

Mamma och pappa tänker mycket och bra, men ibland undrar man om de tänker över huvud taget. Så satans kallt...brrr


Nej nu ska jag hoppa in i duschen. Imorgon väntas det inte bli något vackert väder så jag får se hur länge jag klarar mig uppe i backen. Det är inget roligt att åka om det snöar och blåder och är skitkallt...

Men pappa kommer säkert lyckas tvinga ut mig i alla fall, ni förstår att "han" har ju betalat dyra pengar för liftkorten ;)


Av Annie Johansen - 6 januari 2010 17:08


Jag har varit ute och gått.


Jag har för närvarande ingen känsel i mina kinder eller läppar och från min högra näsborre hänger en lite istapp.


Kreta.

Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards