The Life of Annie

Alla inlägg den 29 december 2009

Av Annie Johansen - 29 december 2009 22:36


Innan jag går och lägger mig måste jag berätta om skummisarna som förföljde oss igår när vi var i Malmö.

Det började med att vi satt på stationen och väntade på att tiden skulle gå. Vi hade slagit oss ner på ett trappräcke och jag satt och skalade en clementin och märkte inte när de båda skummisarna kom fram till oss. Killen som pratade mumlade så jag såg inte de förns M puffade till mig och sa: "Annie"

(Efteråt visade det sig att killen hade frågat om vi snackade engelska och då hade varken H eller M svarat ;))

Killen frågade mumlande om vi hade tändare och jag svarade att det hade vi inte. Då förväntade vi oss att de skulle gå iväg men icke. Han började småprata medan hans långa, smala kompis satt sig på trappan.

Killen som snackade var riktigt äcklig. Alltså till sättet. Han mumlade på och frågade hur gamla vi var och var vi bodde. Eftersom de andra två vägrade öppna käften och svara på någon av hans frågor så fick ju jag svara. Nu i efterhand tror jag att jag mest hånade honom när han frågade om jag var fifty. (Hans engelska var inget att hänga i granen).

Tillslut sa jag att vi var tvungna att gå och jag gick och slängde mitt clementinskal. Vi gick upp och började gå mot stan och när vi stod och väntade vid övergångsstället och vände vi oss om och då stod dom vid busshållsplatsen utanför stationen och vinkade på oss...

Vi gick vidare och glömde så småningom bort den lilla händelsen.


Senare, när det började bli mörkt gick vi runt på stan och helt plötsligt ser jag att vi går förbi killarna. Alltså, vi gick så nära att M fick vika av för att inte gå in i dom. Men hon var mitt inne i ett samtal med mig så hon märkte de inte. Inte H heller som gick lite bakom oss. Vi gick några meter till och jag viskade till M att det var de vi hade gått förbi. Helt plötsligt säger någon "Hello my darling" bakom oss och jag vänder mig om och ser hur H bokstavligen flyger upp i luften av förvåning och så blev hon ju rädd oxå ;) Hon visste ju inte att de var i närheten.

Vi ignorerade de och smet in i en affär.

När vi sen gick ut från den affären så gick vi över en väg och in i en anan affär. När vi kommer ut därifrån så kommer de igen och börjar gå bredvid oss, närmast mig.

Och så börjar killen med dålig engelska snacka om att vi är vackra och att H är hans flickvän och precis som innan så är det jag som får prata med honom då de andra två pratstrejkar. Han tyckte att jag skulle gå armkrok med honom men jag förklarade att det var jag inte särskilt sugen på och då frågade han om jag hade pojkvän och jag ljög att det hade jag, och de andra två oxå för den delen.

Han trodde mig inte fast jag lät faktiskt väldigt övertygande.

Sen sa han: "Well, I have a girlfriend to but I like the little girls".

Och då sa jag; "Hm, well...that's kind of grouse".


Där någongång i samtalet så fick jag nog och skulle precis öpnna munnen för att be de att lämna oss ifred men då öppnar H munnen för första gången och säger det istället. Så vi smet ifrån de.

Senare på tåget så kom M med denna sjukt härliga kommentar:

"Ja, antingen var de höga eller så var de polacker."


Av Annie Johansen - 29 december 2009 22:05


Shit, såhär många bilder har jag nog aldrig haft i ett inlägg förut. Och då är det ändå inte hälften av alla bilder som togs.

Ps. Jag kan redan innan be om förlåtelse till mina vänner för att jag la upp bilderna här utan deras tillåtelse ;) ds.

 

     

Ett under att jag lyckades fånga denna minen utan att hon märkte det ;)

  

En viss dam vägrade vara med på bild

  

Men jag lyckades övertala henne tillslut

  

Lägg märke till the redhead som kollar rakt in i kameran ;)

H: "Jag är i stort behov av en toalett just nu"

Jag: "Äch, skit på dej"

  

     

   

Och så traditionen. Prova sjukt fula kläder på H&M

  

Fråga mig inte vad vi gjorde här...

       

    

Bilderna som följde efter denna håller vi inom klanen ;)

   

Sängkammarblick till höger =D


  

Och så dagens inköp: Svart diadem m. rosett från Zara, Örongängen med orange lapp från Gina Tricot, Svarta öronhängen från H&M, Svart ring från H&M, Svarta strumpbyxor från H&M och Hårinpackning från H&M

       

Av Annie Johansen - 29 december 2009 21:48


Å herre Gud! Ni skulle bara veta vad trött jag är just nu! Jag är så utmattad att det är jobbigt, sjukt jobbigt att hämta luft för att säga någonting. Så jag sitter helt tyst och suckar lite då och då. Ibland får jag energikickar och sjunger med i en reklamfilm men efteråt är jag ännu mer utmattad än jag var innan.

Vi har varit på hockeycup i Diö idag. Det ligger en bit utanför Älmhult. Jag gick upp klockan 05.00 Japp, ni hörde rätt! Och igår var jag i Malmö och då gick jag upp 06.00 Helt sjukt! Inte konstigt att jag är trött!


Diö har den kallaste jäkla ishallen jag någonsin varit i. Det rök när man andades med munnen och det brukar det verkligen inte göra i ishallar! Jag glömde mina termobraller hemma så jag hade bara strumpbyxor och en tunika på mig. Fast jag frös egentligen inte om benen. Jag fryser för det mesta bara om tårna och händerna (i och med att jag filmar). Idag fick jag dessutom stå i avbytarbåset och filma för det var nät vid läktaren som distraherar filmandet. Kameran fokuserar lixom på nätet ist för pucken. Och i avbytarbåset är det ju ännu kallare än på läktaren då det är närmare isen.

Nej fy. Mina fötter är aldrig varma, jag fryser alltid om fötterna. Den dagen jag inte fryser om fötterna och de är varma så har grisarna fått vingar. Men så kalla som de har varit idag har de nog aldrig varit!


Vi gjorde så klart ett litet besök till IKEA nu när vi ändå var så nära. Jag köpte två ramar och galgar =) Jag var billig idag.


Jag ska snart ladda upp några bilder från gårdagen. Jag ska bara ladda över dom till datorn.


Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards