The Life of Annie

Alla inlägg den 13 december 2009

Av Annie Johansen - 13 december 2009 20:53


Idag vaknade jag med världens magvärk. Inget roligt alls.

Jag satt i soffan ett tag och kolalde på Amazing Race sen gick jag ner och åt frukost med familjen.

Egentligen ville jag bara ligga i soffan och kolla på tv, men, jag hade en hockeymatch att filma, en springrunda att springa och fika hos farmor och farfar att käka.

Så jag gjorde mig iordning, städade undan lite på rummet och sen bar det av till ishallen. SIK förlorade med 2-3.

Direkt efter det började jag och mamma springa mot Bromölla. Ungefär halvvägs kom pappa och brodern och hämtade upp oss.


Hemma hoss farmor och farfar var det julpyntat och fint. Vi i fam. Johansen var hungriga och fick därför en specialmåltid enbart gjord till oss. Hemgjorda köttbullar och potatismos med lingonsylt. Mmm, underbart!

Lillkusinerna var där och lussade, Lucia och Pepparkaksgubbe. Jättesöta var dom.

Vi fikade på lussebullar och vi kollade på det inspelade luciatåget från i fredags.

Farmor visste inte att jag varit lucia så hon blev lite chockad ;) Kusinerna dansade runt till de väldigt röjiga låtarna.


Vid kvart i fem stack vi hem. Jag började med att dammsuga huset innan jag skulle in i duschen. Fy vad hårigt det var! Hundhår överallt, skönt att man slipper hunden i några dagar nu. Imorse var jag nära att ta död på honom, han är aldrig tyst! Han gnäller hela tiden!

Efter att jag hade dammsugat skulle jag in i duschen. Men jag hittade inget tvål så jag fick gå ner och leta på toaletten där nere. Hittade ett efter ett tag, menn jag hittade även handtvål så jag fyllde på flaskan där uppe. In i duschen, ut ur duschen, inpackning i håret, in i duschen, ut ur duschen. Och så var det klart.

Sen gick jag ner och gjorde te till mig och mamma. Blev inte särskilt bra idag dock...tror jag tog för mycket mjölk ;)

Jag värmde en vetekudde och så satt jag mig i soffan på rummet och kollade på Project Runway.


Nu har jag kollat runt på bloggar och nu börjar Wallander på Canal+First.

Jag ska försöka ordna en outfitbild imorgon då jag tänkte ha premiär för jeansskjortan. =)


Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards