The Life of Annie

Alla inlägg den 7 december 2009

Av Annie Johansen - 7 december 2009 19:53


Allt började med att jag sov otroligt dåligt inatt. Jag somnade inte förns vid tolv och sen vaknade jag och somnade, vaknade och somnade hela tiden. Inget bra.

Imorse tog jag mig upp från sängen efter många om och men, julkalendern hans inte med idag ;)


I skolan började vi med klassamling. Vi drog chokladkalendern och pratade lite om veckan. Jag älskar att vår lärare har sån stenkoll på läget. Det är så skönt att vi aldrig behöver påminna honom om att vi ska ha nya pennor eller att det är klassråd. Härligt.

På slöjden blev jag nästan klar med syandet på morgonrocken/kimonon jag gör. Jag ska bara fixa ena ärmen och så ska fickorna på. Om jag har en himla tur hinner jag det nästa vecka. Det är målet, annars gör det kanske inget om den första lektionen efter jul går åt det. Egentligen hade jag tänkt att allt syande skulle vara klart nu till jul och att jag sen kan ägna mig helt åt jättebroderiet på ryggen, menmen.


Efter slöjden hade vi klassråd. Vi röstade till lucia och pratade om den kommande klassresan. Det är såhär att om vi vill se en musikal så måste vi åka tidigt, då är inte Grönan öppen. Vill vi gå på Grönan måste vi därför åka senare men då kan vi inte se någon musikal, då får det bli opera ist. Vilket jag är helt för, det blir perfa. Men eftersom att vår klass inte är direkt känd för att komma bra överrens och eftersom vissa blir jäkligt sura om de inte får sin vilja igenom så bestämde vi att lärarna och föräldrarna som ska med ska bestämma det.


Matten därefter gick rättså okej, imorgon har vi prov...*biter på naglarna*

No:n gick rättså trögt, jag läste en del när jag kom hem från skolan och jag tror att jag fattar det mesta. Men jag vet att jag kommer fatta att det gör jag tydligen inte imorgon när jag pluggar med H.


På tyskan hade vi oförberett läsförståelse. Det gick nog okej.

Efter det hade vi HK. Vi åt avslutningsmiddag. Kycklingpaj och kladdkaka med en massa grädde. Jättegott! Jag var äckligt mätt efteråt, faktum är att alla var äckligt mätta efteråt, ingen ville nämligen ha de sista två bitarna kladdkaka.

är vår grupp mätt!


Nu ska jag kolla på Ullared. Såg att 90210 har börjat igen på tv400. MEn jag är lite sur på tv400 för att de är så dåliga på att informera och sega på att visa nya säsonger så jag tv400-strejkar.


Oj vad jag blev sugen på riskakor...


Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards