The Life of Annie

Alla inlägg den 16 december 2009

Av Annie Johansen - 16 december 2009 21:35


En klass sitter i ett klassrum och har matte. De spelar sk. mattebingo och läraren skriver upp olika tal på tavlan. Även fast man inte får säga svaret till någon så sitter alla och diskuterar talen ivrigt. Hon skriver: 212/4 och en kille på ena sidan rummet vänder sig till kompisen bredvid och säger ironiskt:

 - "10"

Kompisen säger (väldigt seriöst):

 - "Blir det?"

Matteläraren tittar upp och suckar.

 

Av Annie Johansen - 16 december 2009 19:42


Har ni varit ute och lekt i snön ännu?

Det har jag, fast dock inte så länge med tanke på att jag inte äger några jättesnövänliga skor =)


Något bra på tv idag?




Av Annie Johansen - 16 december 2009 15:17


Dagen började med So. Läraren sa: "Nu ska jag prata lite strunt i en kvart och sen ska vi se film." En kvart gick: "Bla, bla, bla". En halvtimme gick: "Bla, bla, bla". Trekvart gick: "Bla, bla, bla".

Sen blev det film de sista minutrarna.


På musiken sjöng vi en låt och sen fick vi gå...Vi ska ha genrep imorgon tillsammans med alla musikklasserna. Då har H sin solodebut och jag är nervös för hans skull ;) Jag hade varit sjukt nervös om jag skulle sjunga nästan en hel låt själv!

Men det går säkert bra för oss båda två. =)


På No:n därefter så kollade vi på en bra film om stjärnor i rymden och vad som händer när de (sprängs) osv. Under tiden fick vi reda på våra betyg.

Jag fick MVG i biologi. Och så kommer jag kanske troligen höja mig i Kemi och kanske Fysik oxå. Prima =)

På tyskan kollade vi på film och sen åt vi äckligt julbord. På svenskan gjorde ingen något spec. viktigt. Vissa satt och läste, jag försökte men kunde inte konsentrera mig så jag struntade i det och satt och pratade med M ist.


Just nu sitter jag och lyssnar på bra julmusik och jag ska alldeles strax dumpa julmusikslistan och Spotify för en bra film och nagellack =)


Av Annie Johansen - 16 december 2009 15:10




Det snöar allihopa! Det gjorde det igår oxå, men då var det inte riktiga flingor, nu är det riktiga, maffiga dasslocksflingor som faller från himmeln, underbart!

Om vi har en jäkla tur så ligger det kvar, det snöar ju faktiskt ganska mycket nu...fast vägarna är blöta och äckliga så det kanske inte lägger sig där =(


  



Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards