The Life of Annie

Alla inlägg den 20 december 2009

Av Annie Johansen - 20 december 2009 21:24


Före:

 

  

 

Efter:

 

  

Som vanligt gör den sig inte lika bra på bild ;)

 

  

När skärpan inte är riktigt på topp

 

Av Annie Johansen - 20 december 2009 21:00


Bilder på granens förvandling kommer senare, nu: Wallander - Skulden

Av Annie Johansen - 20 december 2009 20:17


Jag gillar snön, missuppfatta mig inte nu för guds skull, men när den plötsligt blir ett hinder för min trip till IKEA så är den inte lika uppskattad längre.

Men, nu har det i alla fall slutat snöa så det lutar åt att vi ska dit imorgon. Hoppas det inte börjar snöa igen bara. Hörde att det ska snöa tisdag-onsdag eller något sånt, det är trevlans =) Det blir en vit jul utan tvekan, undrar om man ska ta med sig termobrallerna på onsdag och torsdag så man kan leka i snön med kusinerna?


Söndagen har varit redigt slapp. Nästan läskigt slapp faktiskt ;)

Jag steg upp vid halv tio, åt frukost, sen fastnade jag framför Nyhetsmorgon på fyran så jag blev kvar där ett tag. Sen gick mamma ut och gick och köpte med sig hobbyfärg, vit, som jag ska använda till att måla några ramar som så småningom ska hängas upp på väggen ovanför sängen.

Det blev dock inte gjort idag. Det skulle ha blivit gjort, men så blev det inte ;)

Istället satt jag vid datorn på tok för länge och mycket, dammsög, dammade, slängde de döda blommorna som stått på soffbordet alldeles för länge och, ve och fasa, satt vid datorn lite till.

Vid 18.55 fick jag panik och fick springa från datorn upp till tv-rummet och sätta på tv:n i racerfat för att inte missa Project Runway. I pausen hämtade jag upp mat, fläskfilé med någon potatis-och-andra-rotfrukter-blandning. Gott =)


Just nu sitter jag och kollar på Anna Ankas julprogram och jag vet inte vad jag ska säga. Att hon är dum i huvudet är ju inget nytt, att hon är rättså underhållande är inte heller något nytt så det känns lite som "old news" lixom ;)

Läs följande med skånsk dialekt, reedig skåånsk dialeekt

"Asso de finns ingen snygg bruonett. Alla är såo jäävla fula. Visa maj ein enda snygg bruonett asso. Naj fy fan."

"Oh, ditta ser brao ut, här kan jao ha mycke siex"

 

Anna Anka är konstig och behöver hjälp. Stackars hennes barn...


OBS!

Jag beundrar tv3:s programledare som stått ut med henne i egen hög person.


Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards