The Life of Annie

Direktlänk till inlägg 29 november 2009

Första advent

Av Annie Johansen - 29 november 2009 21:28


Jag måste erkänna att trots julpynt, julbak och julklappsköp så har julstämningen fortfarande inte infunnit sig i mig. Vad ska man behöva göra för att få lite julkänsla? Jag känner mig trög denna julen ;)

Jag tror snö är problemet. Precis som förra året. Kommer ni ihåg när vi skulle be till Gud klockan elva varje kväll för att få snö? Det funkade sådär dock.

Jag tror faktiskt det var en söndag jag kom på det...

Ivfsh, känner ni för det så kan ni ju prova.


Jag känner mig väldigt snäll idag. Jag har bestämt mig för att vara lite trevligare mot min bror, även om bråken inte bara är mitt fel, inte på långa vägar.

Men någon måste ju vara den mogna att börja sluta fred eller hur? Så det har jag börjat med idag, jag tror faktiskt inte att jag har hånat honom en enda gång, och jag är väldigt försiktig med att vara ironisk för i 90% av fallen så får han ett raseriutbrott.

Igår gjorde jag något annat moget, jag la mig inte i när mamma och brodern bråkade. Annars brukar jag ta mammas parti, vilket egentligen inte behövs då hon klarar det alldeles utmärkt själv, men jag vill lixom göra mig hörd, vet inte riktigt varför... Men det har jag slutat med nu i alla fall, eller ja, börjat försöka sluta med ;)


Jag gjorde ett test på datorn igår. Ett fjortistest, jag fick 8,2%. Hehe. Jag gjorde vuxentestet istället och sidan kom fram till att jag borde vara 22 år.

Men det håller jag inte med om. Är man 22 måste man kunna slå in paket och det kan inte jag. Jag är världens sämsta på att slå in paket.

Till att börja med så klipper jag jättesnett, vi snackar megasnett! En gång när jag var hemma hos farmor, för flera år sen, så skulle jag slå in julklappar och när jag hade klippt i omslagspapperet så frågade farmor mig om jag var full.

Japp, så illa är det.

Och så kan jag inte vika in kanterna heller, mamma försökte lära mig idag, men det går inte. Jag vet inte vad jag gör för fel.

Skit samma, felen syns för det mesta inte, och personerna ska ju ändå riva upp paketen sen så det skulle bara göra ont i mig om jag slog in julklapparna fint ;)


Imorgon är det måndag och det känns inte alls bra. Denna helgen har bara försvunnit och det är inte bra för jag behöver helgerna!

En skön sak är att jag "slipper" dansen imorgon. = Jag slipper stressa från skolan.

På tisdag har vi genrep med dansen, onsdag är reserverad för eventuell läxläsning, på torsdag har vi scenrep, på fredag har vi show. Lördagen är ledig fram tills på kvällen då vi har show och så på söndag så ska vi på hockey i Jönköping om jag minns rätt.

Usch, jag är så trött på hockeyn just nu, varför måste jag vara den bästa filmaren? *Suck* ;)


Nu ska jag pynta lite innan jag går och lägger mig!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie Johansen - 27 oktober 2016 16:52

I tisdags satt jag på bussen på väg hem från skolan. Jag, H och N slutade olika tider så jag åkte själv. Satt längst in på ett tvåsäte, tittade ut genom fönstret på, för en gångs skull, ett soldränkt Göteborg med podd i lurarna. Precis när vi lämnar ...

Av Annie Johansen - 22 augusti 2016 12:50

Förra året fick jag den stora äran att som andraårselev på PAS få vara med treorna och dansa på Mary Kay. De fyra dagarna innan skolstart då vi repade var de svettigaste och jobbigaste på hela året! Jag hade sådan sjuk träningsvärk i nacken att jag k...

Av Annie Johansen - 12 augusti 2016 13:20


  Men ni borde testa detta också för jag tror det är freakin halleluja-varning på den här! ...

Av Annie Johansen - 5 augusti 2016 19:04

En solig eftermiddag i sena maj/tidiga juni satt jag och Hilda på altanen och knep de sista solstrålarna innan de försvann bakom de onödigt höga och buskiga träden. Jag tror jag hade fått pengar nyligen och kände mig ganska rik och jag vet inte hur v...

Av Annie Johansen - 27 juli 2016 19:49

Dippen efter USA-resan asså... Antagligen förstärktes mina känslor för att jag var precis innan mens och vi vet ju alla att då går hormonerna bananas. Men även om jag skulle skala bort alla hormoner så mådde jag fortfarande jäkligt dåligt. Jag hade å...

Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards