The Life of Annie

Alla inlägg den 27 april 2010

Av Annie Johansen - 27 april 2010 17:11


Idag fick vi ingen god spontanfika men jag överlevde dagen i alla fall. Dagen började med so, vi håller på med ett arbete om etik och moral. Vi ska redovisa imorgon och idag var två av mina gruppkamrater sjuka och en är i Kiruna. Om jag har otur kommer jag få göra det själv imorgon...*gulp*

Sen hade vi svenska, vi hade det absolut sista muntliga nationella idag och resten av lektionen satt vi vid datorerna och letade bilder på författare.

Nästa vecka ska vi redovisa om böckerna vi läst och författarna till böckerna osv.

Det är mycket nu alltså, jag tror jag får en hjärtattack snart.


Till mat hade vi fiskgratäng med ris. FEEEEEEEL!

IG till mattanterna! Alla, ALLLLA vet att man inte äter fiskgratäng och ris ihop. Det är FEL!


På idrotten lekte vi lekar. Egentligen skulle vi ha spelat softboll men det var så många frånvarande att vi fick leka istället. "Björnen sover" kom upp som förslag men lärarinnan var inte ett fan av den leken...


Jag hade NP muntligt i matte efter idrotten. Har inte en aning om hur det gick. Jag är rättså tyst och det är ju kanske inte så bra i vissa fall, menmen, det gick säkert bra =)


På musiken sjöng vi musikklasstjejer med alla killar i nian.

Vi har som tradition på skolan att alla killar i nian och alla manliga lärare sjunger in våren den 1:a maj. Idag sjöng vi tillsammans med dom när dom övade och det var milt sagt KAOS.

Jag och T stod och diskuterade hur dom små liven kan finna något roligt i allt som händer och sägs, vi kom fram till att det måste vara pga osäkerhet.

Det var syrefattigt i rummet och jag blev på dåligt humör.


Efter skolan stack jag ner till biblioteket för att leta böcker om 50-talsmode, eller leta och leta, jag gick till informationsdisken och bad om hjälp på direkten. Kvinnan bakom disken hittade en massa böcker och jag lånade hem fyra varav en är tjockare än tre biblar tillsammans. Kunde knappt styra påväg hem då dom vägde så mycket där dom låg i cykelkorgen.


Nu har jag lagat mat, skrivit lite på so:n och slöjdarbetet och snart, klockan sex, ska jag på show på skolan. Grundsärskolans show är det som ska få finbesök. Har hört att dom har reserverat en plats till mig i mitten.



Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards