The Life of Annie

Direktlänk till inlägg 6 maj 2009

Blåsdag

Av Annie Johansen - 6 maj 2009 17:03


Det gick inte att komma in på sidan igår så det är därför det inte kom något inlägg. Bara så att ni vet det lixom.


Idag har det blåst och regnat precis som igår och det är inte kul! Jag vill inte ha mera regn nu! Det räcker.

Dagen började i vilket fall som helst med ett läsförståendetest på svenskan. Det gick nog bra tror jag, jag kan ha misförstått uppgift fyra dock. Menmen.

Efter det hade vi tyska och där skrev vi färdigt vår uppsats som vi har skrivit om en vän.

Efter det hade vi bild. Min kreativitet var inte riktigt på topp idag så det blev inte så mycket gjort tyvärr.

Sedan åt vi lunch, spagetti och köttfärssås.

Musik följde och jag vet inte varför men jag är rättså säker på att det lät bättre igår. Det kan vara för att  H spelade på elgitarr igår och idag spelade på banjo. (Hur stavas det?). Elgitarren låter ju mer.

Hur som helst så fixade jag hela låten idag! Ja, nästan hela i alla fall, jag är på god väg =)


No:n gick åt en massa frågor och genomgång till provet på fredag.

På so:n fick vi en översakning med ett oförberett prov på europas länder och huvudstäder.

Det passade mig utmärkt för jag kan alltihop =)

Det är nämligen så att brodern ska ha prov på det nu på fredag så vi tävlar på Seterra om vm som gör det snabbast. Just nu leder jag med två sekunder och har gjort i några dagar :P

Trevligt. =)


Nu har jag övat på tyskan, ätit och jag trodde att vi hade engelska glosor till på fredag men det har vi nog inte för jag har inte skrivit upp något...Vi kanske bara har bokrecentionen då.

L är alldeles för snäll, hon tar bort glosorna om vi ska göra något annat, det skulle ingen annan lärare göra. :P 

Men, det tackar vi såklart för.


Nu ska jag läsa lite no och sen ska jag se om jag hinner skriva bokrecentionen innan det är dags för dans.


(Grey's Anatomy ikväll klockan 21.00 på Kanal 5. Missa inte! Det verkar bli jättespännande! :P)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie Johansen - 27 oktober 2016 16:52

I tisdags satt jag på bussen på väg hem från skolan. Jag, H och N slutade olika tider så jag åkte själv. Satt längst in på ett tvåsäte, tittade ut genom fönstret på, för en gångs skull, ett soldränkt Göteborg med podd i lurarna. Precis när vi lämnar ...

Av Annie Johansen - 22 augusti 2016 12:50

Förra året fick jag den stora äran att som andraårselev på PAS få vara med treorna och dansa på Mary Kay. De fyra dagarna innan skolstart då vi repade var de svettigaste och jobbigaste på hela året! Jag hade sådan sjuk träningsvärk i nacken att jag k...

Av Annie Johansen - 12 augusti 2016 13:20


  Men ni borde testa detta också för jag tror det är freakin halleluja-varning på den här! ...

Av Annie Johansen - 5 augusti 2016 19:04

En solig eftermiddag i sena maj/tidiga juni satt jag och Hilda på altanen och knep de sista solstrålarna innan de försvann bakom de onödigt höga och buskiga träden. Jag tror jag hade fått pengar nyligen och kände mig ganska rik och jag vet inte hur v...

Av Annie Johansen - 27 juli 2016 19:49

Dippen efter USA-resan asså... Antagligen förstärktes mina känslor för att jag var precis innan mens och vi vet ju alla att då går hormonerna bananas. Men även om jag skulle skala bort alla hormoner så mådde jag fortfarande jäkligt dåligt. Jag hade å...

Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards