The Life of Annie

Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Dagens kommentarer

Av Annie Johansen - 19 april 2010 18:25

 

- Vi måste "gå på" fjället.

- Jag har aldrig varit på ett fjäll förut...

- Har du inte?

- Naej...eller...räknas en fjord?

Flabb, gapflabb

- Men asså, ett fjäll är väl såndär snö...och fjord är väl gräs?

 

Hjälp vad trött jag är! Och hungrig!

Nu har jag kollat igenom bloggarna, hade tänkt plugga men dissade det, tänkte faktiskt titta på ett The Hills-avsnitt istället och plugga lite senare...Jag såg hela första The Hills-säsongen igår, fast med mellanrum då... ;)


Mina två bästa vänner åker till Kiruna nästa vecka. En av dom ska på studiebesök på en skola och den andra hänger med. Dom har lovat att köpa en "I love Kiruna"-tröja till mig. Det är bussigt =)


Vad äter man om det enda som finns i frysen är frysta wokgrönsaker och kärleksmums, i kylskåpet; marmelad, smör och ost, och i skafferiet; några skivor bröd?

Ska man äta brödet då även om man är riktigt hungrig? Eller ska man käka kärleksmums?


Ni känner mig, jag kör på kärleksmums =D

Men först ska jag kolla på The Hills, sen mums, sen plugg, sen 90210.


Japp,japp


Jag måste berätta om No-lektionen idag föresten! Jag har inte skrattat så mycket på länge, eller jo, i lördags när H kom förbi med apelsinen, men idag var det mycket svårare att sluta för att en viss person med ett väldigt smittsamt skratt satt bredvid mig och gjorde att det var omöjligt att sluta.

Vi har börjat med fysik nu och det är no-lärarens favvodel i hela ämnet. Man märker det på honom han blir helt stirrig och låter inte eleverna slutföra sina meningar innan han säger; JA, vi behöver syre. Eller något liknande.

Innan jag berättar vad det var jag började garva åt måste jag berätta att tidigare hade några elever fnissat lite för att han var så stirrig, mitt i en mening avbröt han sig själv och sa;

- Ja men, jag går igång på dethär.

Ni kan ju förstå att det fick en hel del att börja flabba...

Nu kan man tycka att jag är konstig för att jag inte skrattade åt det men åt det som strax kommer, men då får man tycka det. Det är min humor...tyvärr.

Lite senare skulle läraren säga någonting om värmeenergi, växelvärme och blablabla. Då skulle han ta orm som ex. och sa;

- Vi tar en huggorm. (Fet stil = betoningsfel)

Det var så JÄVLA kul!

Utan att tänka mig för brister jag ut i skratt och härmar honom och strax ligger både jag och H på bänkarna och gråter av skratt.


Ja, herregud...kan man få ta med sig en valfri lärare till gymnasiet?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie Johansen - 27 oktober 2016 16:52

I tisdags satt jag på bussen på väg hem från skolan. Jag, H och N slutade olika tider så jag åkte själv. Satt längst in på ett tvåsäte, tittade ut genom fönstret på, för en gångs skull, ett soldränkt Göteborg med podd i lurarna. Precis när vi lämnar ...

Av Annie Johansen - 22 augusti 2016 12:50

Förra året fick jag den stora äran att som andraårselev på PAS få vara med treorna och dansa på Mary Kay. De fyra dagarna innan skolstart då vi repade var de svettigaste och jobbigaste på hela året! Jag hade sådan sjuk träningsvärk i nacken att jag k...

Av Annie Johansen - 12 augusti 2016 13:20


  Men ni borde testa detta också för jag tror det är freakin halleluja-varning på den här! ...

Av Annie Johansen - 5 augusti 2016 19:04

En solig eftermiddag i sena maj/tidiga juni satt jag och Hilda på altanen och knep de sista solstrålarna innan de försvann bakom de onödigt höga och buskiga träden. Jag tror jag hade fått pengar nyligen och kände mig ganska rik och jag vet inte hur v...

Av Annie Johansen - 27 juli 2016 19:49

Dippen efter USA-resan asså... Antagligen förstärktes mina känslor för att jag var precis innan mens och vi vet ju alla att då går hormonerna bananas. Men även om jag skulle skala bort alla hormoner så mådde jag fortfarande jäkligt dåligt. Jag hade å...

Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards