The Life of Annie

Alla inlägg under september 2009

Av Annie Johansen - 27 september 2009 20:16


Jajjemensan, ni läste rätt! Gina Tricot och H&M ska öppna i Karlshamn! När vet jag inte, men det är lite mindre viktigt huvudsaken är att de ska öppna där. =)


Idag var jag och mamsen ute och sprang rättså tidigt. När vi kom hem igen så duschade vi och sen gav vi oss iväg till ishallen, surprise! Brodern spelade med 95:orna alltså killar som är två år äldre, stora som utedass med all utrustning och dessutom hade killarna i motståndarlaget någon gemensam diagnos.

Det var slagsmål både hit och dit och även om det är liiite kul i början så tröttnar man tillslut och vill bara att de ska spela riktig hockey. Det blev 2-1 till motståndarna och hör på det här! Sik gör ett mål så att det står 1-1 och motståndarna blir pissura, sen lyckas de göra ett mål. När de gör det så ligger en av sik-spelarna mellan benen/under en av motståndarna en liten bit ifrån målet och motståndaren är påväg att resa sig när han vänder sig om och ser att det blir mål. Då blir han glad och slår lixom sik-spelarens huvud i isen två ggr.!! Inte jättehårt, men han gjorde det och vilken normal pes. gör det?

Sen efter matchen så påbörjade en sik-spelare ett slagge, men det är ju en annan sak... =)


Efter matchen åkte vi till möbelaffären i Bromölla för att ännu en gång checka soffa och märkte, mest till mammas besvikelse, att den vi har spanat in inte fanns kvar längre! Men, dne var "ersatt" med en annan skitsnygg som jag blev kär i, mamma var dock inte riktigt lika glad över priset, menmen.

Efter det åkte vi hem till mormor och hjälpte henne med att installera något på datorn, sen snabbt hem så att pappa kunde ta bilen till jobbet.

Jag åt, satt vid datorn ett tag, tog till slut tag i mitt liv och putsade de tre sista fönsterna så nu är jag 600:- rikare.

Sen satt jag vid datorn, målade naglarna samtidigt som jag tittade på Top Model. Nu tittar vi på Ensam mamma söker, inte jättebra, men vad gör man när det inte finns något annat att titta på?


Imorrn har vi origentering i skolan. Jag vet inte om jag ser fram emot det... kanske, kanske inte.

Jag får nog ta cykeln med mig i alla fall för vi ska nog upp till Ryssberget och jag har dans klockan 4 så jag måste hem snabbt när vi är klara. Japp, vi får se hur det går, jag och M ska vara med och tävla.

Som sagt var, vi får se hur det går.


Av Annie Johansen - 27 september 2009 20:16


Jajjemensan, ni läste rätt! Gina Tricot och H&M ska öppna i Karlshamn! När vet jag inte, men det är lite mindre viktigt huvudsaken är att de ska öppna där. =)


Idag var jag och mamsen ute och sprang rättså tidigt. När vi kom hem igen så duschade vi och sen gav vi oss iväg till ishallen, surprise! Brodern spelade med 95:orna alltså killar som är två år äldre, stora som utedass med all utrustning och dessutom hade killarna i motståndarlaget någon gemensam diagnos.

Det var slagsmål både hit och dit och även om det är liiite kul i början så tröttnar man tillslut och vill bara att de ska spela riktig hockey. Det blev 2-1 till motståndarna och hör på det här! Sik gör ett mål så att det står 1-1 och motståndarna blir pissura, sen lyckas de göra ett mål. När de gör det så ligger en av sik-spelarna mellan benen/under en av motståndarna en liten bit ifrån målet och motståndaren är påväg att resa sig när han vänder sig om och ser att det blir mål. Då blir han glad och slår lixom sik-spelarens huvud i isen två ggr.!! Inte jättehårt, men han gjorde det och vilken normal pes. gör det?

Sen efter matchen så påbörjade en sik-spelare ett slagge, men det är ju en annan sak... =)


Efter matchen åkte vi till möbelaffären i Bromölla för att ännu en gång checka soffa och märkte, mest till mammas besvikelse, att den vi har spanat in inte fanns kvar längre! Men, dne var "ersatt" med en annan skitsnygg som jag blev kär i, mamma var dock inte riktigt lika glad över priset, menmen.

Efter det åkte vi hem till mormor och hjälpte henne med att installera något på datorn, sen snabbt hem så att pappa kunde ta bilen till jobbet.

Jag åt, satt vid datorn ett tag, tog till slut tag i mitt liv och putsade de tre sista fönsterna så nu är jag 600:- rikare.

Sen satt jag vid datorn, målade naglarna samtidigt som jag tittade på Top Model. Nu tittar vi på Ensam mamma söker, inte jättebra, men vad gör man när det inte finns något annat att titta på?


Imorrn har vi origentering i skolan. Jag vet inte om jag ser fram emot det... kanske, kanske inte.

Jag får nog ta cykeln med mig i alla fall för vi ska nog upp till Ryssberget och jag har dans klockan 4 så jag måste hem snabbt när vi är klara. Japp, vi får se hur det går, jag och M ska vara med och tävla.

Som sagt var, vi får se hur det går.


Av Annie Johansen - 26 september 2009 21:34


  


Jag kollar på Män som hatar kvinnor och jag tycker att den är skum. Konstig, skum, äcklig och lite bra.

Av Annie Johansen - 25 september 2009 23:10


Jag läste nyss igenom några gamla inlägg och la märke till följande:

1. Jag shoppar rättså mycket

2. Jag har nästan alltid ont om pengar

3. Det blir ofta rättså många stavfel

4. Jag skriver "sjukt" för mycket

5. Jag skriver uttryck som "Satan i gatan" och "Du din jäkel" för ofta

6. Jag skriver jäklar för mycket


Bra att jag skrev upp detta i en lista så att ni kan irritera er på det ännu mer! =)

Av Annie Johansen - 25 september 2009 22:04


Nu, mina kära vänne ska jag visa er något coolt som jag fick reda på i veckan.


Det här:

  


är inte bara en grå låda, det är en transformator. Visste ni det?


Vänta, jag kollar på "Red Eye", återkommer strax.


Satan i gatan vad bra den var! Den rekomenderar jag verkligen! =)


Japp, back to the transformator. En snabbförklaring för er som inte har haft no på länge. Den ändrar styrkan i spänning och ström så att de passar i eluttagen i våra hus. Tänkte att det kunde vara kul att veta, nu kan ni skryta om det.


En läsare kommenterade ett inlägg och tipsade mig om en sida på nätet där man kan på gratis kläder mm. Lite skeptisk, men ska checka läget så återkommer jag senare! =)


Vi hade inlämning av no-arbetet idag. Det kändes bra, jag läste igenom det och sådär innan jag lämnade in det. Men tror ni inte att jag kommer på något när jag kommer hem? Jag hade glömt att rita till tvättmaskin och torktumlare på husritningarna så jag gjorde ett litet "akutrum" innan jag lämnade in det. Bara det att jag glömde räkna ut arean på det vilket även betyder att arean i hallen inte längre stämmer.

Om jag har tur kollar no-läraren på mitt arbete typ sist, så kanske han inte märker något... Yeah, like that is going to happen!


Av Annie Johansen - 24 september 2009 21:08


Jag och mamma konstaterade nyss att vindruvor är underskattade. De är riktigt goda, spec. de röda, de är godare än de gröna tycker jag. =)

Imorrn händer det en hel del. Jag har "städdag" imorrn så jag ska dammsuga, städa toaletter, putsa fönster. Och så ska jag duscha och måla naglarna och fixa klart med hockeyskivan. Den måste nämligen vara klar till på lördag.

Ni förstår att jag är lixom "chef" över musiken i ishallen under 97:ornas matcher. Det är skitkul! Jag sitter här hemma och känne rmig som en liten datornörd när jag klipper och klistrar i låtar och har mig.


Ja just det, och så ska jag cykla ner till Ica och köpa Ben and Jerrys. Jag blev sjukt sugen på det nu =)

Såg ni idol? Jag tål inte den där lilla varelsen. Hon går mig på nerverna! Hoppas hon åker ut! De har sjungit till musik, både med band och inspelad och hon har sjungit i fel tonart båda gångerna. Fattar inte juryn att hon är dålig??


Jag och mamma gjorde en rolig sak idag. Eller ja, jag får nog ta åt mig äran faktiskt för det var trots allt jag som kom på det =)

Mamma delar arbetsrum med en av träslöjdslärarna på skolan och han hade inte loggat ut från datorn innan han smet hem så jag gjorde en bild på tre sek. på Paint där jag skrev en liten rolig fras och klistrade in en bild på ett monster. Sen ändrade jag bakgrunden på datorn så imorgon när han ska använda datorn så får han en trevlig överraskning. Eller?


Av Annie Johansen - 23 september 2009 21:15


Jag tror att det var i februari  någon gång som jag och mamma skulle ner till stan. Påväg dit så krockade en moped med en bil utanför Ica och killen på mopeden föll all världens väg och skadade sig rättså illa.

Skrev jag om det då? Jag kommer inte ihåg. Men anledningen till att jag tar upp det här är för att idag när jag och mamma skulle åka in till BR.Skor i Bromölla och köpa mina efterlängtade stövlar så hände typ samma sak igen.

Ni vet rondellen innan Bromölla? När vi skulle "köra in" i den så skulle mopeden lixom köra förbi först. Ja, ni fattar hur det går till i en rondell. Det regnade och tydligen blir det väldigt halt där när det regnar för mopeden sladdade och voltade.

Det var två tjejer i min ålder som satt på mopeden och tjejen som satt längst bak hoppade lixom av i farten medan tjejen som körde, ja, jag kommer inte riktigt ihåg men hon flö i alla fall.

När dom ramlade hamnade de precis bredvid varandra. Tjejen längst bak hoppade upp på benen snabbare än du hinner säga fiskpinnar och sprang för att ta in mopeden till kanten medan det stannade en massa bilar vars förare sprang ut för att hjälpa tjejen som inte rörde sig. (Det blev lite felformulerat, tjejen som hoppade upp tvekade naturligtvis mellan mopeden och tjej nr 2 men bestämde sig för mopeden när hon såg att andra sprang fram till tjejen.)

Mamma var en av de som sprang ut och precis som förra gången var det hon som ringde 112. Jag stannade i bilen då jag har en tendens att må illa om någon annan ser ut att må dåligt. =)

En av de som hjälpte till var undersköterska vilket gjorde mamma oerhört lättad. =)


Senare när vi var på Maxi så träffade vi en av tjejerna som "hjälpte till" och hon sa att tjejen troligtvis hade stukat handleden och kanske brutit benet. De visste inte säkert, men hon fick i alla fall åka in med ambulansen.

Jag tror inte på Gud. Men någonting vill nog inte att jag ska ha moped.



Av Annie Johansen - 23 september 2009 16:39


Idag var jag hos min personliga svälthjälpare. Hon tog bort tandsten, bytte tråd och spände. När hon tog bort tandsten sa hon: "Nu ska jag göra något som du nog tycker är lite obehagligt".

Sen började hon och jag överdriver inte när jag säger att det kändes som om hon skulle dra upp tänderna med rötterna utan bedövning! Din jävel vad ont det gjorde! När jag kom tillbaka till skolan gjorde jag lite eftersökningar och har kommit fram till att hon måste ha gjort fel eftersom att nästan ingen annan tycker att det gör ont.

Och det kan faktiskt inte vara så att det är jag som är känslig för jag har fått stå ut med mycket i min mun så jag är rättså härdad.

Ja, förrutom det och att hon skämde ut mig för en skitsnygg kille som råkade befinna sig i rummet samtidigt som jag så skötte hon sig faktiskt rättså bra. Eller tja, efter att hon tagit bort tandstenen så började det blöda, och hon gick iväg en sväng och det började lixom rinna blod ner i halsen (jag skämtar inte) och när hon kom tillbaka så sa hon: "Oj då, det blöder visst lite". Och då började hon blåsa eller suga eller vad det var med en slang.

Lite? LITE? Jag hade en stor jävla insjö med blod i käften!


Ja just det, och så bokade hon en tid till mig längre fram. Gissa datum.

Japp, 23 december. Hon tycker på fullt allvar att jag ska dit och spänna och ha mig dagen innan julafton! Fattar hon att det gör ont? Fattar hon att det kommer att förstöra hela min julhelg?

Jag är nog den enda människan i världen som svälter över julhelgen (jag har aldrig riktigt gillat julmat), men fatta vad jag kommer att magra om jag inte kan äta någonting!

Okej, jag kanske överdriver liite. Men ni fattar vad jag menar? Hade ni t.ex velat att någon skulle bryta era två pekfingrar eller tummar eller några andra fingrar dagen innan julafton så att ni inte kan öppna några utav era julklappar utan er elaka lilla bror sliter upp alla dina presenter och har dubbelt så kul än du?

Nej, jag tänkte väl det.

Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards