The Life of Annie

Alla inlägg den 1 september 2009

Av Annie Johansen - 1 september 2009 20:46


Jag är ledig imorrn! Jihoo!

Det är nämligen så att det är Klassföreståndarens-dag imorrn och vi i musikklass är lediga då eftersom att vi måste stå ut med våra klassföreståndare - mer än vanligt - när vi har musikxafé osv.

Trevligt. Jag tänker ägna dagen åt viktiga saker. Städa toaletterna, bädda sängen, damma på rummet (?), göra lite på no:n - nu är min kf/No-lärare stolt - öva på engelskan, tyskan, göra lite matte. Jag har typ rättså fullt upp kan man säga. När mamma kommer hem vid ett ska vi ner till stan. Jag ska bl.a titta in till P och be henne att tunna lite mer på håret mitt.

Efter stan ska vi ut och springa.


På tal om att springa. Vi gjorde det idag på idrotten. Vi skulle springa slingan på tid, det gör man minst en gång varje termin och tar tiden.

Förra gången, någongång innan skolavslutningen, så sprang jag på 8.33 Det var precis när jag och mamma hade börjat springa. Gissa vad jag sprang på idag! 7.52 Det kanske inte är så jättesnabbt, men dock riktigt bra. Jag är stolt över mig själv.

Just nu håller jag på att försöka visa idrottsläraren att jag vill ha ett VG i idrott - ja, jag hade ett skamligt G i åttan - så för att förstärka den övertygningen så tog jag och M ett andra varv på slingan vilket idrottsläraren tyckte att vi skulle göra. Det var endast jag och M som gjorde det dock...

Efter det andra varvet var det därför väldigt ont om tid innan matten började. Precis när klockan slog tjugo över så gick vi mot klassrummet.

Jag har nog aldrig varit så "sen" till en lektion =)


Idag när mamma kom hem gick vi upp till Brokiga boden. Det är en loppis på en av gatorna som "grenar ut" från Asplyckegatan. Om ni kommer från Asplyckan och går mot idrottsvägen så precis efter lekplatsen tar man höger.

För någon vecka sen så lämnade jag in lite grejer där, böcker, kläder, handväskor. Lite såntdär och idag skulle vi lixom hämta stålarna.

Det blev mer än jag trodde, vilket alltid är trevligt!

Det är en rättså liten affär, men ägaren är väldigt trevlig och hon har riktigt bra priser. Gå dit någongång vettja! =)


Så, nu har jag reklamat färdigt. Nu ska jag gå och lägga mig och försöka besegra huvudvärken! Och så ska jag sova lääääänga imorrn!


Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards