The Life of Annie

Alla inlägg under september 2009

Av Annie Johansen - 18 september 2009 15:59


Jag hade tänkt ladda upp det här YouTube-klippet tidigare men det är inte förns nu som jag har förstått mig på hur man lägger in det i ett inlägg =)

Det här klippet är skitcoolt. En hyllning till Michael Jackson som gjordes i Stockholm av dansgruppen Bounce. Det är så satans coolt! Riktigt powerfult =)

Något liknande ordnades här i närheten av Sölvesborg, men jag missade tyvärr det. Var på Öland...



Av Annie Johansen - 17 september 2009 21:09


"Snart är det fredagsmys, åh vad trevligt det ska-a bli"

"Snart är det fredagsmys, hoppas inte någon förstör"

"Snart är det slut på veckan, det är sna-art fredagsmys!"

Av Annie Johansen - 15 september 2009 20:43


Tänkte bara skriva lite kortfattade saker idag.

Bra dag.

Dagens citat: "Det är något fel på bollen, den är rund"

Dagens citat 2: "Nej det var inte roligt sagt av mig. *Paus*. Eller jo, det tycker jag faktiskt!"

Förlorade tröjan på Tradera.

Skrivit på no:n även om jag blev väldigt distraherad av H&M-tidningen som låg bredvid.


Dagens från Tjuvlyssnat.se:

 

En tant är och handlar med sitt barnbarn ∼5.
Tanten: Vill du ha en sådan där? (Tanten pekar på en radiostyrd båt.)
Barnbarnet (ser överlycklig ut): Ja!
Tanten: Det kan jag tänka mig.
Sedan skrattar hon högt och går därifrån med ungen utan leksaken.

 

Dagens från Tjuvlyssnat.se 2:


Tunnelbanetåget har precis kommit in på perrongen och folk har klivit på.
Tågföraren (i högtalarna): Du, kille i jeans och svart keps som precis klev på och kastade en snus på vindrutan när tåget kom in… jag hoppas du bryter ett ben.


Av Annie Johansen - 14 september 2009 20:40


 

  

 

Två killar ~20 går bredvid varandra och den ena tar upp en gammal mobil ur fickan.

Kille 1: Men ta och skicka in din nya mobil på lagning, den där är så ful!

Kille 2: Det har jag, men den går inte att laga säger de.

Kille 1: Va!? Den var ju nästan helt ny! Var det inte Cissi som förstörde den? Kräv henne på pengar, den kostade ju 1500!

Kille 2: Ja, hon förstörde den, och nej det kan jag inte göra… 2000 kostade den…

Kille1: 2000!? Det är fan 4000 tuggummi! Ingen brud är värd så mycket!


Källa: Tjuvlussnat.se

Av Annie Johansen - 13 september 2009 19:52


  

Brodern och kusinen i soffan i Malmö

 

Jaha, vart tog den här helgen vägen?

Idag var det kalasdags igen. Denna gången var det kusinen som fyllde 4 år!

Av oss fick han en röd stickad tröja med "Bilar" på och en "Lotta på Bråkmakargatan"-film. Inte illa sa en gorilla.

Alltså, ni skulle träffat den här ungen. Han har så sjukt roliga miner för sig och får alla att skratta lätt som en plätt.


Vi kom till Malmö, åt smörgåstårta, sen begav vi oss till Entré och allvarligt talat börjar jag fundera på om jag kanske gillar att plåga mig själv. Vilken normal shopaholic går till et stort jävla shoppingcenter när hon knappt har några pengar!?! VA? Det var ett helvete kan jag säga er. Men jag köpte ingenting och jag är sjukt stolt över mig själv faktiskt!

Mamma köpte en skitsnygg, svart, stickad tröja på Gina Tricot och några armband på Glitter. Jag vet inte riktigt om hon köpte det för att hon ville eller för att hon tyckte synd om mig och köpte det mest för min skull... =)


Nu ska jag minsann och dar gå ner och fixa något att äta, märkte nyss hur hungrig jag faktiskt är. Konstigt med tanke på alla glass och kladdkaka jag tryckte i mig i Malmö!


Av Annie Johansen - 12 september 2009 15:18

  


Idag ska vi ha kalas för min kära pappa som fyller år.

Eftersom att ni var pinsamt dåliga på att ge mig förslag på vad jag kunde köpa så begav jag mig till H&M där jag tillslut bestämde mig för att han behövde ett par nya pyamasbyxor. Så det blev ett par svart, vit, grå, blå rutiga sådanna. Jag stod och valde mellan de och ett par knallrosa kallingar. Men de rosa coolingarna får bli en julklapp istället. =)


Som vanligt så hittade jag en massa snyggt eftersom jag inte har några pengar. Eller jo, jag har typ 300:- kvar av barnbidraget som jag fick en vecka tidigare förra månaden och med detta vill jag understryka hur sparsam jag faktiskt kan vara! Men jag vill lixom hålla i de lite. En anledning är att jag, mamma och mormor snart ska till Ullared och även om jag nästan aldrig hittar så mycket som jag tror att jag ska hitta där så krävs det ju ändå en del pengar för att åka dit. Den andra anledningen är att jag håller lite koll på några akutioner på Tradera.

Det finns spec. en vit tröja som jag har förälskat mig i. Det var kärlek vid första ögonkastet och fram till igårkväll låg den påå 3:-. När jag gick in nu nyligen för att kolla läget så hade den gått upp till 51:-! Och med frakt kostar den då plötsligt 99:-. Men det struntar jag i för jag ska ha den tröjan. Om jag så ska dö på kuppen så ska jag i alla fall, fan i mig, ha den på begravningen! Så det så!

Så jag kastade mig in och la några bud och nu har jag lagt 70:- som min gräns.

Hoppas den inte blir för dyr dock för jag har några andra grejer oxå som jag är sugen på =)


Menmen, nog snackat om det. Oj! Gästerna kommer nu när som helst! Och här sitter jag och bloggar!


Av Annie Johansen - 10 september 2009 21:47


Jag kan meddela att jag nu har hittat min kära bror. Ringde till en av hans kompisar som inte svarade, ringde sen pappa som tydligen hade bestämmt en tid med brodern. Bra att jag fick veta det =)

Halv nio knackade brodern på dörren och han hade klarat sig hem utan några värre skador.


Nu ska jag bannemig sova. Jag är dödstrött!

Av Annie Johansen - 10 september 2009 20:00


Hej!

Tänkte att ni kanske ville veta att jag inte vet var min bror är någonstans.

Han har inte varit hemma på hela dan - han gick till en kompis direkt efter skolan - och jag tänkte inte på att säga till honom att komma hem och hämta sin mobil så att jag kunde nå honom. Och nu vet jag alltså inte var han hållet hus...

Det började en hockeymatch uppe i ishallen klockan sju, han är säkert där. På ett sätt så känns det som om jag borde ringa och säga att han ska komma hem, att han måste äta o.s.v

Men asså, han är tolv år. Fattar man inte att man ska gå hem när et hockeymatch är slut då? Fattar man inte att man kanske måste ringa hem och säga vart man tar vägen?

Ah! Jag blir så trött. Får väl ringa någon av hans kompisar och kolla om de vet var han är...

Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards