The Life of Annie

Alla inlägg den 21 september 2009

Av Annie Johansen - 21 september 2009 20:53


...är inte min grej. Jag var rättså positiv i början, men så fort jag steg in i rummet kom jag ihåg vad tråkigt jag tycker det är. Så jag tänkte, vad fan gör jag här? Jag började pilla med stereon och försökte få in något annat än finska nyheter och sen så ställde jag mig på en såndär rund sak som man tränar balansen på.

Det var det jag gjorde. Jag satt på en annan maskin och tänkte använda den men det blev inte så. Resten av tiden satt jag på en matta.

Men det var rättså trevligt ändå.


Dagens citat: Jag, M, H och min mor sitter i skolan och pratar om att M ska riskera sitt liv på någon jävla fiskebåt när hon gått ut gymnasiet. Hon säger: Fast en bekant berättade att man bara sover typ 4 h per dygn.

Jag drar ett förfärat andetag och säger: Då får du dålig hy. Mor, H och M skrattar.


Dagens citat 2: Några vuxna människor sitter och pratar om arbetstimmar. Två damer som jag misstänker jobbar på äldreomsorgen säger någonting om lärarnas arbetstimmar och är uppenbart sura och tycker att lärarna har det glassigt som är lediga på loven och förstår inte hur de kan "klaga" på 45 h arbetstid. I stundens hetta säger en av lärarna: "Jag har hört att det är jävligt lojt att jobba på äldreomsorgen, man lägger de vid fem osså...."

Efter detta uttalande ville inte längre damerna diskutera detta.


Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards