The Life of Annie

Alla inlägg den 6 september 2009

Av Annie Johansen - 6 september 2009 13:41


Filmkvällen/natten igår var skitkul!

Efter att ha besegrat vår beslutsångest över vilket godis vi var mest sugna på så tog vi oss hem från Ica. Vi "värmde upp" med Lindsay Lohan och Chris Pine i "Just my luck". Trevlig och rolig familjefilm som jag inte sett på över ett år.

Efter det var det dags för "Barnhemmet" och jag och M såg förtvivlat på när H:s ansiktsfärg försvann mer och mer. Någon stanns i mitten av filmen kom vi på oss själva med att sitta intryckta i hörnet på vår stora hörnsoffa alla tre med kuddar i famnen. Det var faktiskt riktigt mysigt och jag har nog aldrig skrattat så mycket när jag sett en film innan i mitt liv.

Den var inte så läskig som jag trodde att den skulle vara, men jag hade ju aldrig satt mig och tittt på den ensam =)

Det var bra att ha M och H där för de är precis som jag och sitter och förutspår vad som ska hända. T.ex så skrek H varje gång skärmen blev svart för att hon var säker på att det skulle komma något äckligt när det svarta försvann.

Vi skrattade oss som sagt var igenom en hel del av den filmen men mest skrattade jag nog när M reste sig upp för att ta godis eller kolla på klockan eller vad det nu var hon gjorde. Just då, när hon är djupt koncentrerad på något annat så smälls ett fönster igen på filmen. Jag var förberedd på det, "saw it coming" lixom. Men H och M var inte det. De har en rättså bristande erfarenhet av surround system så H hoppade till och tryckte kudden mot ansiktet och M som stod upp skrek till och kastade sig i soffan. Gud vad jag skrattade! Det regnade dessutom i den filmen var och varannan dag och varje gång det åskade tittade de undrande ut genom fönstret =)


Efter "Barnhemmet" var det dags för filmen som H längtat efter. Nämligen "Big Momma".

Efter den klickade vi runt på kanalerna och hittade "Heartbreake Kid". Vi hoppade in i den någonstans i mitten och den var väl okej. Lite skum, ingen jag hade köpt precis, men i och med att den var så skum så var den riktigt rolig att titta på. Även den skrattade vi oss igenom.

Efter det, vänta, nu måste jag tänka. Jo, då hittade vi någon annan film som hette "Meet the Spartans". Det var någon film, producerad av mannen bakom bl.a "Scary Movie". Den var helt sjuk! Helt s.j.u.k Men rolig =)


Efter lite kamsportstittande så stack de båda damerna hem vid tvåtiden. Jag borstade tänderna och satt mig och tittade på några vänner-avsnitt. Jag somnade nog vid halvtretiden och sen väcktes jag av ett sms från farfar vid åtta! Jag hade kunnat döda honom med mina bara händer. Det stod: Ring när du har vaknat. Mmmm.....

Jag klicka bort det och somnade om. Fem minuter senare ringer farmor och frågar om jag fått messet... Jag var beredd att strypa henne oxå. Menmen, de menade inget illa =)


Jag gick upp, satt mig vid tv:n och nu sitter jag här vid datorn. Hade tänkt skriva på no:n men när jag satt mig här så tänkte jag att jag skulle kolla alla bloggar först. Mmm, det tog ett tag + att jag fastnade vid tradera =)

Och nu börjar jag bli hungrig oxå så jag måste nog äta innan jag sätter mig och skriver. Man kan ju inte skriva på tom mage! Det vet ju alla!


Det blev ett långt inlägg idag och det kommer bli lite längre. Jag ska bara påminna er, mina kära läsare, att Top Model börjar ikväll klockan 19.00 på kanal 3. Missa inte!

Och så ska jag bara lägga in denhär sköna konversationen mellan en mor och hennes son inne på Ica. Jag hittade den på tjuvlyssna.se, en sida värd att besöka!


En ung mamma och hennes son ~7 går förbi godishyllan och sonen tittar längtansfullt mot sötsakerna.
Sonen: Mamma, kan inte jag få lördagsgodis?
Mamman: Nehedu! Glöm det, jag blir ruinerad och du blir skitfet!


Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards