The Life of Annie

Alla inlägg den 9 september 2009

Av Annie Johansen - 9 september 2009 17:02


Bokelundsloppet idag alltså. Det gick bra, jag trodde att jag skulle spy den sista biten, men jag tog mig in i mål på 26 s.-någonting om jag har rätt. Det är riktigt bra med tanke på att jag sprang på 29.30 när jag sprang med mamma för en vecka sen. =)


Visste ni att lärarna var de som protesterade mest när lagen om att lärare ej får slå barn kom till? Så var det, och de är fortfarande sura för att de inte fick sin vilja igenom och det är anledningen till att de gillar att plåga oss så fort de får chansen.


Under loppets väg så är vissa lärare utsatta på vissa ställen. De kollar så att vi elever inte tar genvägar eller råkar ta omvägar (egentligen sitter de där för att de vill se oss plågas). De verkar även tro att deras jobb är att peppa oss när vi springer förbi de. Vissa lärare är mer engagerade än andra. Vissa sitter i skuggan, i en solstol, och säger: "Nu har ni sprungit mer än halva" medan han tar upp sin vattenflaska från marken och dricker en klunk.

Om man hade orkat hade man stannat och slagit de lite, de ska vara glada att vi är trötta när vi springer förbi.

Om man som lärare står vid Netto och peppar har man inte tillstånd att skrika: "Bra hörrni! Nu är det sista biten kvar! eftersom att "målet" är på konstgräsplanen på Svartaled! =) 


Nu ska jag äta minsann, sen ska jag nog öva lite på tyskan!


Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards