The Life of Annie

Direktlänk till inlägg 23 september 2009

Serious

Av Annie Johansen - 23 september 2009 21:15


Jag tror att det var i februari  någon gång som jag och mamma skulle ner till stan. Påväg dit så krockade en moped med en bil utanför Ica och killen på mopeden föll all världens väg och skadade sig rättså illa.

Skrev jag om det då? Jag kommer inte ihåg. Men anledningen till att jag tar upp det här är för att idag när jag och mamma skulle åka in till BR.Skor i Bromölla och köpa mina efterlängtade stövlar så hände typ samma sak igen.

Ni vet rondellen innan Bromölla? När vi skulle "köra in" i den så skulle mopeden lixom köra förbi först. Ja, ni fattar hur det går till i en rondell. Det regnade och tydligen blir det väldigt halt där när det regnar för mopeden sladdade och voltade.

Det var två tjejer i min ålder som satt på mopeden och tjejen som satt längst bak hoppade lixom av i farten medan tjejen som körde, ja, jag kommer inte riktigt ihåg men hon flö i alla fall.

När dom ramlade hamnade de precis bredvid varandra. Tjejen längst bak hoppade upp på benen snabbare än du hinner säga fiskpinnar och sprang för att ta in mopeden till kanten medan det stannade en massa bilar vars förare sprang ut för att hjälpa tjejen som inte rörde sig. (Det blev lite felformulerat, tjejen som hoppade upp tvekade naturligtvis mellan mopeden och tjej nr 2 men bestämde sig för mopeden när hon såg att andra sprang fram till tjejen.)

Mamma var en av de som sprang ut och precis som förra gången var det hon som ringde 112. Jag stannade i bilen då jag har en tendens att må illa om någon annan ser ut att må dåligt. =)

En av de som hjälpte till var undersköterska vilket gjorde mamma oerhört lättad. =)


Senare när vi var på Maxi så träffade vi en av tjejerna som "hjälpte till" och hon sa att tjejen troligtvis hade stukat handleden och kanske brutit benet. De visste inte säkert, men hon fick i alla fall åka in med ambulansen.

Jag tror inte på Gud. Men någonting vill nog inte att jag ska ha moped.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie Johansen - 27 oktober 2016 16:52

I tisdags satt jag på bussen på väg hem från skolan. Jag, H och N slutade olika tider så jag åkte själv. Satt längst in på ett tvåsäte, tittade ut genom fönstret på, för en gångs skull, ett soldränkt Göteborg med podd i lurarna. Precis när vi lämnar ...

Av Annie Johansen - 22 augusti 2016 12:50

Förra året fick jag den stora äran att som andraårselev på PAS få vara med treorna och dansa på Mary Kay. De fyra dagarna innan skolstart då vi repade var de svettigaste och jobbigaste på hela året! Jag hade sådan sjuk träningsvärk i nacken att jag k...

Av Annie Johansen - 12 augusti 2016 13:20


  Men ni borde testa detta också för jag tror det är freakin halleluja-varning på den här! ...

Av Annie Johansen - 5 augusti 2016 19:04

En solig eftermiddag i sena maj/tidiga juni satt jag och Hilda på altanen och knep de sista solstrålarna innan de försvann bakom de onödigt höga och buskiga träden. Jag tror jag hade fått pengar nyligen och kände mig ganska rik och jag vet inte hur v...

Av Annie Johansen - 27 juli 2016 19:49

Dippen efter USA-resan asså... Antagligen förstärktes mina känslor för att jag var precis innan mens och vi vet ju alla att då går hormonerna bananas. Men även om jag skulle skala bort alla hormoner så mådde jag fortfarande jäkligt dåligt. Jag hade å...

Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards