The Life of Annie

Alla inlägg under februari 2009

Av Annie Johansen - 21 februari 2009 17:06


Idag har det varit dött i mitt hus.

Pappa väckte mig vid nio!!! Kan han inte åka till Gävle igen? Det var så skönt att få sova när han var där och lekte med brynäs coola spelare!


Vi åt frukost, sen satt jag och brodern vid datorn. Moder och fader tog en promenad, brodern stack till ishallen, jag satt vid datorn. Moder och fader kom hem, fader var hemma i 2 min. och stack sen till ishallen. Moder läste, jag satt vid datorn. Broder kom hem och gick ut. Fader och moder lagade mat. Jag satt vid tv:n.


Nu har vi precis ätit och nu ska vi spela plump.

Eftersom att jag har en liten "klaga på pappa-dag" så kan jag lika gärna fortsätta. Plump är ett helvete om man spelar med min pappa. Han tänker så himla länge! Och när jag, moder och broder har klagat på honom så slänger han dramatiskt ett kort på bordet så att det rammlar ner på golvet. "suck"


Nu tjatar han på mig att jag ska sätta på webbradion för att han ska lyssna på någon oviktig brynäs-match. Screw you dad! Screw you!


Jag får väl gå nu...


Av Annie Johansen - 20 februari 2009 10:13


Nu ska jag rusa iväg till frissan!

Av Annie Johansen - 19 februari 2009 11:04


Jag hittade denna, minst sagt underbara gummistövel på DinSko, tror jag att det var. Jag funderade på att köpa den till kusinen, men den fanns ej i storlek 21. Däremot fanns den både i storlek 20 och 22. "Suck".

Av Annie Johansen - 19 februari 2009 10:43


Fr.V: Kruka Interflora, Blommigt armband Lindex, Svarta armband Gina Tricot, Puder H&M, Orangea vantar Lindex, Solglasögon H&M, Blommigt paraply Kappahl, Virkade örngott IKEA, Påslakan IKEA, Virkad löpare Maxi, Eyeliner Lindex.

Ej på bild: Vitt linne Gina Tricot, Kakburk Second hand, BH + trosor H&M.


Ja, som ni märker så hade jag inte jättetur på klädfronten, så jag passade på att köpa en massa grejer som jag aldrig köper annars just för att pengarna ska räcka till kläder.


Jag älskar att känna mig vuxen förresten.

Som när man drar kortet när man betalar ist för att betala med kontanter. Eller som när man är på Ikea och moderns kort inte funkar - det blir lite bråkigt i vissa affärer - och jag måste rycka in och betala. Inte bara det att jag drar kortet utan att jag faktiskt har pengar, så att jag kan betala.

Fattar ni vad jag menar??

Och jag känner mig även vuxen när jag inte bara köper kläder och smycken utan saker till rummet. Helt sjukt vad vuxen jag är!


=D



Av Annie Johansen - 18 februari 2009 18:33


Oj, vad jag har shoppat! =)

Jag försökte fota sakerna från igår + lite nytt från idag, men ljuset blev dåligt så jag fotar imorrn ist.

Men, dessa orangea skor som jag hittade idag på Secondhand i Bromölla lyckades jag få en någorlunda bra bild på.

Jag har fortfarande inte bestämt mig för om de är hemska eller coola. Men, om det slutar med att jag aldrig använder de så gör det inget, de kostade 25 :-.


Igår stack jag och mamma från stan 09.42 Vi körde till Väla, gick där i....sex timmar, tror jag. Sen gick vi till IKEA som ligger precis bredvid. Jag var och är fortfarande lite skeptisk till att logan "IKEA" är röd, ist för blå och gul. Det är ju fel! Och ikeat var inte alls lika bra som i Älmhult (dit vi annars åker). Nej, Ikeat bredvid Väla var alldeles för litet och hade dessutom inte min favvo-mat!! Och jag fasar för att Älmhult oxå har tagit väck denna maträtt som är så gudomligt god. Jag menar, har ni ätit deras bearneisesås??? När man äter den är det som att dö och komma till himmeln!


Menmen, vi gick på ikea i ytterligare några timmar. Sen åkte vi till k-stad där vi skulle hämta mormor och hennes vänner som har varit i Stockholm. Eller ja, på finlandsfärjan, men sak samma, de skulle komma med tåget klockan 22.04

Det var bara det att det var två och en halv timme tills de skulle komma med tåget. Men vi körde till Maxi och tänkte slå igen tiden där inne. När vi hade betalat var det en och en halv timme kvar.

Vi satt på en grön bänk vid kassorna och läste Hänt Extra och åt kexchoklad i en och en halv timme. Sen började personalen och de som gick förbi ge oss underliga blickar så vi gick därifrån och körde världens omväg till tågstationen.


Vi lämnade mormor och vännerna i deras hus och sen åkte vi hem. När vi kom hem tog jag med mig sakerna jag köpt upp på rummet, borstade tänderna och stupade i säng.


Idag sov jag till 11.00


Idag har jag och modern varit i stan. Modern skulle klippa sig så jag roade mig på stan. Först, innan klippningen, gick vi till Lumpan där jag köpte vitt tyg, jag ska göra kuddfodral. Sen gick modern till frissan och då gick jag till Bibblan där jag lånade ljudböcker till modern. Sen gick jag till Interflora där jag hittade världens finaste kruka och så strosade jag runt där lite.

När mamma var klar stack vi till Bromölla för att utforska secondhanden.

Och nu är vi hemma, mamma håller på att laga mat och jag har nyss tittat på repris av första säsongen av Grey´s Anatomy.

Det börjar ikväll förresten, nya säsongen, klockan 21.00 på kanal 5.



Av Annie Johansen - 16 februari 2009 21:45


Den här tröjan hittade jag i mormors garderob. Bilden är inte den bästa, menmen. Föresten, jag har bestämt mig för att bli bättre på att ladda upp bilder här på bloggen. Det blir roligare att läsa då.

Jag kan inte lova att det kommer bilder varje dag eller att de blir så bra - min nya kamera är inte så bra som jag trodde den skulle va - men, en bild är en bild och den säger mer än tusen ord, eller hur?


Imorrn ska jag som sagt var till Väla, så då blir det nog inget inlägg, vi får se.


Good night, folks!

Av Annie Johansen - 16 februari 2009 15:00


Grey´s Anathomy börjar klockan 21.00 på onsdag!


Guuud, vad jag har längtat! Äntligen =)


Idag har jag suttit vid datorn hela dan och det är inte bra.

Det värsta är att jag inte har gjort någonting, egentligen, om man tänker efter. Menmen, efter allt datasittande satt jag mig vid tv:n med en tallrik yoggi och kollade på Ellen DeGeneres show. Trevligt =)


Nu ska snart jag och modern gå ut till mormor i Falkvik. Vi ska rota i hennes garderob och sno saker, får passa på nu när hon inte ser. :P

Jag tänker kolla om jag hittar en randig tröja, typ en sån som på bilden ovan från Ebba von Sydows blogg. Får se vad jag hittar =D


Imorgon ska jag och min moder till Väla!!! Jihoo! Jag ska shoppa, shoppa, shoppa. =D Iiiii!


Nej, nu ska jag upp och rota fram skidjackan ur garderoben och sen ska vi promenixa ut till mormor. =)



Av Annie Johansen - 15 februari 2009 17:24


Hej allihopa!


Nu har jag precis skickat iväg so-arbetet till Bente. Framsidan till arbetet krånglade så jag har suttit och svurit över Paint och andra otrevliga program på datorn.

Men, nu är det över i alla fall, nu slipper jag tänka mer på det =)


Idag vaknade jag 08.32 Jag åt frukost, duschade, satt vid tv:n och tittade på Lilla sjöjungfrun på Disneychannel. Sen hängde jag med moder och broder till ishallen där 96:orna spelade mot Kalmar. De förlorade...men, det var ganska trevligt i alla fall.


Efter det så körde vi ner till stan. Jag skulle checka mitt kontoutdrag och jag kan säga att jag blev possitivt överraskad :P Mamma gick inom Ica och köpte lite mat.

Sedan körde vi hem, jag satt mig vid tv:n och sen satt jag mig med so:n.

Åt och satt sen med so:n, fram tills nu.


Klockan 19.00 = Kanal 5 = Gossip Girl. Jihooo!


Imorgon vet jag inte vad jag ska hitta på....Brodern ska på hockeyläger, eller något, så då har jag ingen att retas med. Eller jo, modern, men hon blir inte lika sur. :P


Nu ska jag nog äta en chokladmuffin =)


Todelooo!



Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards