The Life of Annie

Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Annie Johansen - 9 mars 2009 19:17


Kommer ni ihåg att jag berättade att jag ska leta upp en låt tills imorgon till musiken?

Det ska jag, och jag har inte hittat någon. Eller jo, egentligen har jag två förslag, men jag har inte hunnit checka de med Maja och hon var sjuk idag så.... Helsike vad saker kör ihop sig!


Jag vaknade rättså positiv till livet imorse, gick till skolan och fick reda på att jag skulle ha jouren. Jag skickade ett mess till mamma om hur tråkigt det var och vips så retade Daniel och Jan mig för hur tråkigt jag tyckte det var.

Först fick vi kratta löv, se stod vi i kiosken, sen var vi nere i källaren och tog sönder saker, sen åt vi, sen satt jag i kiosken, sen hittade mamma mig och räddade mig från att gå ut och plocka papper från marken, jag fick istället riva sönder böcker.

När vi hade gjort det så fick jag sluta.

Sen var det ju då såhär att jag och Frida har följe till dansen varje måndag, så även idag.

Jag slutade halv tre och vi slutar i vanliga fall halv fyra. Jag hade kunnat gå hem och äta något och sen hade Frida kunnat komma hem till mig och sen kunde vi gå till dansen. Men tror du jag tänkte på det då?

Nej, det gjorde jag såklart inte, så tror du inte att jag, mitt dumhuve, gick på tyskan!?

Hur dum får man vara? Går någon normal människa frivilligt på tyskalektion?

Svar: NEJ!


Dansen var skitkul idag. Vi gjorde klart dansen och nästa vecka ska vi finslipa lite på den.

Den är skitcool och inte helt lätt.

Ni förstår att i vanliga fall dansar man i fjärdedelstakt. 1,2,3,4 - 5,6,7,8 - 1,2,3,4 osv.

Men på denhär dansen dansar vi i tredjedelstakt. 1,2,3 - 4,5,6 - 1,2,3 osv.

Inte helt lätt att hålla räkningen. Man kan helt enkelt inte ha någon räkning, man får bara göra stegen när det känns rätt. :P


Nu har jag suttit här vid datorn på jakt efter låtar på tok för länge. Måste hoppa in i duschen innan 90210 börjar på tv400.


Hej hopp, tjollahopp!


Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards