The Life of Annie

Alla inlägg under oktober 2009

Av Annie Johansen - 4 oktober 2009 17:40


Min bror är så härligt lättretad. Det är verkligen jätteenkelt att reta upp honom. Och eftersom att det är mitt heltidsjobb, det är det faktiskt, det är alla storasyskons jobb, så sköter jag ju naturligtvis det.

Ändå säger jag till min bror hela tiden, att jag bara gör det för att han blir så sur. Men han värkar inte förstå att jag, varje gång jag säger det, berättar för honom vad han ska göra för att få mig att sluta =)

Men, inget mig emot, jag överlever =)


De spelade hockey idag, brodern och laget. De spelade mot Mörrum och vann med 13-0. Utklassning?

De var riktigt bra idag, jag är djupt impad! =)


Nu ska jag göra min engelskaläxa =( Sen mååååååste jag öva på so:n. Jag har prov på fredag...

Av Annie Johansen - 3 oktober 2009 13:52


Jag sitter här hemma i soffan och fryser häcken av mig! Fy fasiken vad kallt det är! Jag har gått runt i hela huset och kollat om något fönster har varit öppet, men icke. Det är stängt överallt och ändå är det som en iglo är inne!


Jag har nyss kollat på ett avsnitt av Taking the stage som egentligen går på MTV, men jag lyckas alltid missa alla avsnitt så jag kollar på webben. I "dagens avsnitt" gjorde de en föreställning, Nötknäpparen. Och jag säger bara ett ord. Hjälp. Hjälp vad bra de är! När balettdansöserna står där och gör piruett efter piruett och de får det att se så läskigt lätt ut! Själv jobbar jag på mina dubbelpiruetter... det ska nog gå snart.

Om pappa bara hade gett med sig och gjort en dansstudio till mig nere i källarn så hade jag kanske redan kunnat det. Men nejnej, där skulle det bli ett styrketräningsrum. No room for mirrors där inte.


Nu ska jag nog öva lite på so:n... eller så struntar jag i det...


Senare ska i alla fall jag, H och M till den där Michael Jackson hyllningen som jag skrev om innan. Det ska bli trevligt, hoppas det blir bra! =)


Av Annie Johansen - 2 oktober 2009 19:58


En man ~50 och hans dotter ~16 sitter och pratar. Pappan säger någonting till dottern som ser totalt oförstående ut.
Pappan: Men Ebba, har du inget ordförråd?
Dottern: Vad fan är "ordförråd"?

Av Annie Johansen - 2 oktober 2009 19:50


Igår hände något coolt. Vi har, som jag nämt innan, haft gymnasieinformation och igår lyssnade vi på bl.a Handel- och administrationsprogramet. Det var en lärare och två elever som gick i tvåan som pratade.

Läraren började med att presentera sig själv och eleverna. Den ena hette något och den andra hette Hannah. Och jag trodde, på fullt allvar, att jag skulle trilla av stolen. Vem stod där framme om inte min gamla "barndomskompis" som jag inte träffat på säkert tio år?! Helt sjukt! Hade jag inte hört namnet hade jag nog inte kännt igen henne. Hon kände nog inte igen mig =) Menmen. Jag tänkte först gå fram och säga något, men sen ångrade jag mig. Tänk om hon har glömt mig. Jag menar, helt och hållet. Tänk om hon inte kommer ihåg att vi lekte en massa i farmor och farfars husvagn när vi var yngre? Det skulle bli lite pinsamt =) 

Jag kommer till och med ihåg vad vi lekte. Mamma, pappa, barn fast utan barn. Jag var mamma och var hemma i husvagnen och diskade hela dagarna och Hannah var pappa och jobbade.


Nu är det Idol hördeni! Jag hoppas på att juryn väljer Carl, tjejen med långt, vågigt hår och Eddie!


Av Annie Johansen - 2 oktober 2009 18:38


En pappa - 40 har nyss varit och handlat och han och hans dotter - 15 står i köket och packar upp varorna.

Pappa: "Vad gör du för handlarlistor egentligen, det blev ju skitdyrt!"

Det går ett tag, och när dottern börjar packa upp den näst sista kassen säger hon:

"Det är fan inte konstigt att det blir dyrt! Du har ju köpt en massa saker vi inte behöver!"

Pappan har bl.a köpt två paket med kyckling även fast dottern inte skrivit upp kyckling över huvud taget-

Pappa: "Men det var jättebilligt, extrapris."

Dotter: "Men herregud pappa! Du är alla affärers dröm, du går ju på allt såntdär reklamskit!"

Pappan skrattar och sen säger han:

"Du låter inte alls som din mamma".

Dottern fortsätter plocka upp varor och efter en liten stund säger hon, med en aning ironi i rösten:

"Jasså, var det extrapris på vitlöksklyftor, oliver, köttfärs och fläskfilé oxå??"

Pappan skrattar och efter några sekunders tystnad säger han, tyst:

"Ja"


Av Annie Johansen - 1 oktober 2009 18:04


Tror ni inte att jag, nu när jag satt här vid datorn, lyckades klicka mig in på Lunds dans- och musikalgymnasiums hemsida?

Det gjorde jag och nu är jag naturligtvis inte lika säker på vad jag vill längre.

Gud! Jag skulle vilja vara en såndär person som vet exakt vad han/hon vill. Som vet vad man vill göra och vad man ska göra för att nå dit.


Nackdelar med Lunds...:

1. Jag måste pendla eller flytta, lägenhet i Lund = dream on

2. Tänk om jag inte kommer in!

3. Tänk om alla andra är jättebra och jag är medelmåttig

4. Jag vet inte hur studieförberedande det är.


Fördelar:

1. Jag älskar dans


Jag ska i alla fall gå på informationsdagen, det är ett som är säkert.

Tänk vad lätt det hade varit om det bara fanns ett program man kunde välja...


Sur

Av Annie Johansen - 1 oktober 2009 17:02


Mamma är i Stockholm på någon jobbgrej så jag får försöka överleva med de två herrarna i huset.

Och det börjar inte bra för jag är redan sur! Vi har ingen mat hemma! Vi har ost, smör och lite bröd. Annars är det helt tomt i kylskåpet och skafferiet och jag blir så sur när pappa kommer hem från jobbet och så säger han: "Lagar du maten så den är färdig när vi kommer hem?".

Jag svarar: "På ett vilkor, att ni veckohandlar efter träningen".

Men nej, det är ju hockey på tv då.

AAAAAHHH, jag blir så arg! Vad är det för fel på planering?! Om han nu visste att han inte skulle hinna idag, varför gjorde han det inte igår då??? *Suck*


Förresten, innan jag glömmer det.


  


Man ser inte allt som står, men ni får gissa er fram =)

Det gäller en hyllning till Michael Jackson. Jag är lite sur på mig själv för att jag inte fick med hela telefonnummret, jag skulle vilja veta om man måste gå dit båda lördagarna och hur det funkar, men jag får väl se hur jag ska lösa det =) Som ni ser så måste man inte vara så bra på att dansa så tveka inte att komma även om ni inte är några höjdare på det!


Av Annie Johansen - 1 oktober 2009 16:21


Jag tror att jag har drabbats av en allvarlig sömnsjukdom. Jag håller på att somna hela tiden!

I söndags gick jag och la mig rättså tidigt. I måndags la jag mig rättså tidigt. I tisdags hade vi studiodag så då sov jag länge. På kvällen la jag mig tidigt och vi hade sovmorgon igår så jag sov lite längre. Igår gick jag och la mig tidigt och idag hade vi sovmorgon igen så jag sov lika länge som igår.

När man sover såhär mycket. Hur kommer det sig då att man nästan somnar på lektionerna?

Jag är pigg och glad när vi har gymnasieinformation men så fort det är slut och vi har vanliga lektioner så blir jag dödstrött!


Det är förresten anledningen till alla sovmorgnar. Det är för vi har gymnasieinformation onsdag, torsdag, fredag.

Det kommer elever och lärare från de olika programmen uppe på Furulund och snackar lite. =)

Jag hade ju hoppats på lite snygga killar från de linjerna jag tycker verkar tråkiga, så att jag i alla fall skulle ha något att kolla på. Men jag måste säga att det har varit dåligt utbud dehär två dagarna =)

En söt kille har varit där och han gick på samhällsprogramet och det var jag ju intresserad av så jag kunde ju inte titta så mycket =)

Imorgon däremot, då är det bara tråkiga program som kommer och om det inte kommer någon snygg kille då så får jag nog börja fundera över om jag ska börja på Furulund eller inte...

Nej, jag bara skojar, men det fattar ni ju.


Som ni ser/såg (det beror ju på i vilken ordning ni läser inläggen), i det förra inlägget så har jag praktiskt taget bestämt mig nu. Men senare denna terminen, tror jag det är, så ska vi ha ett litet samtal med syon, en och en och då ska jag fråga om det finns något program där man slipper idrotten.

Jag betvivlar det, men om det finns, blir det mitt förstaval! Även om det är ett gymnasie där man rensar fisk eller något!

Nej, nu skojade jag igen! Men jag skulle gärna slippa idrotten...


På tal om idrott så kom jag och M på fjärde plats på origenteringen! På första plats var det två idrottskillar, på andra en idrottskille och på tredje två idrottskillar. Och så jag och M på fjärde! Coolt! =)


Nu ska jag ta och öva lite på engelskan. Kanske lite på so:n oxå...


Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards