The Life of Annie

Alla inlägg den 21 oktober 2009

Av Annie Johansen - 21 oktober 2009 18:16


Vi började dagen med ett matteprov. Ett låtsatnationellaprov, ungefär. Vi är uppdelade i olika grupper på matten, vi har det inte klassvis. Alla grupper förrutom vår hade A-delen igår på 40 min. Idag hade de B-delen på 80 min.

Vi i vår grupp fick ha A-del + B-del på 80 min. Orättvist? Ja.

Vi, eller jag, hann i alla fall inte göra klart alla uppgifter och vissa fick jag hoppa över istället för att sitta och klura på eftersom att det var så ont om tid.

Efter provet gick jag och några till för att fråga rektorn om detta. Han var naturligtvis inte där. Men så träffade vi vår Kf och tänkte fråga honom. Men vi hann inte ens öppna munnen innan han sa, på ett ungefär: "Jag har redan fått frågan och jag tänker inte svara på den". Vadå konflikträdd? =)

Först trodde jag att det var de andra lärarna som gjort fel, men tydligen var det vår som hade gjort fel. Inte för att hon missuppfattat det utan för att rektorerna och de andra mattelärarna inte klarar av att informera en ny lärare om hur det går till. Dåligt? Ja.

Så vi får helt enkelt se vad som händer.


Efter matten hade vi musik. Det gick okej, jag är lite utav ett kontrollfreak och får lite lätt damp när jag ser att någon har fel textsnitt, eller fet stil där det inte ska vara fet stil osv. Det har jag ärvt av min mor.

No kommer efter musik och där fick vi svara på en massa frågor. Tyska efter det, vi fick sitta vid datorerna och öva på läxan tills imorrn. Och så kom det några gymnasietjejer med någon drogenkät som vi skulle fylla i.


Sen var det äntligen mat, det enda dåliga med onsdagar är den sena mattiden. Idag var det någon kycklinggrej med ris. Tikka-Masala, eller något sånt heter det. =)

På svenskan, efter maten, pratade läraren lite och efter det satt vissa och läste och vissa gjorde någon stencil.

När jag kom hem satt jag mig vid datorn och övade på tyskan och engelskan. Sen fastnade jag vid The Rachel Zoe Project och kunde inte slita mig så jag blev kvar där ett tag.

Nu har jag nyss ätit och ska alldeles strax svida om till danskläder. Sen bär det av till dansen och efter det blir det skogning av benen och Grey's Anathomy =)


Dagens från Tjuvlyssnat:

En flicka ~6 står vid godishyllan och frågar sin mamma om hon får köpa tuggummi. Mamman ~30 tar upp tuggummipaketet ur hyllan och läser på förpackningen.
Mamman: Om man tuggar det här tuggummit längre än en minut så får man jättemånga hål i tänderna och då kan tänderna trilla av.
Flickan blir jätterädd, stirrar på sin mamma med stora ögon och lägger tillbaka tuggummipaketet på hyllan.

 


Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards