The Life of Annie

Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av Annie Johansen - 26 oktober 2009 15:32


"Jag orkar inte mer, vill inte vara kvar, jag längtar efter er min kära mor och far,

 och maten smakar skit, jag känner mig så klen..."

 

Jag tyckte att denna lilla fras ur Markoolios låt skulle passa in lite på hur jag känner mig idag. Jag har suttit hur länge som helst och försökt skriva en bra bokrecension på den svenska boken, men det vill sig inte. Det känns som om jag bara yrar mig igenom allt och nu orkar jag inte mer. Så nu ska jag ta en paus, vad jag ska göra vet jag inte men jag kommer nog på något. Snart blir det mat och klockan sex ska jag dansa, det är två som är säkra.

För att överösa er med lite mer negativ energi så kan jag säga: Tandställningar suger!

Jag har åter igen en tråd som sticker ut i kinden, inte lika allvarlig som förra gången, men dock irriterande och skadliggörande. Jag har försökt allt, pincett, nagelsax, pappas verktyg, frysta jordgubbar, frysta knivar, frysta pincetter, glass men trådjäveln går inte att böja mer. Pissigt värre.

Jag hade planer på att ringa folktandvården idag men jag vill inte för jag vet vad som kommer hända.

Jag kommer dit med förhoppningar om att allt ska bli bättre. Jag går in till tandläkaren och säger att de inte får klippa men att de kan försöka böja tråden, typ som en sprial. Sen suckar tandläkaren och säger: "Nej, det går inte, vi får klippa". Och även om jag säger att det kommer göra det värre som kommer det sluta med att hon gör som hon vill eftersom att det är hon som har tandläkarkörkortet och inte jag.

Jag vill inte åka till Ullared med ont i käften imorgon, men nu får det vara som det är. Nu är det för sent att ringa både Folktandvården och Karlshamn.

Varför gjorde vi inte det förresten? Jag har inte ens tänkt på att ringa till K-hamn, vi hade ju kunnat åka tid när som helst idag innan halv 2! Gud vad dum jag är!

Jaja.


Nej, nu har jag haft mitt lilla utbrott, tack för att ni lyssnat.


Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards