The Life of Annie

Alla inlägg under oktober 2009

Av Annie Johansen - 12 oktober 2009 20:17


Jag fick inte berätta för någon att en utav mina musiklärare missade en stor del av hans rastvakt idag.


Nolärare: Vi skulle ju ha testat er lungkapacitet i sjuan så att vi kunde ha sett skillnaden nu!

Elev: Ja, så smart är du!

No-läraren ger eleven en s.k dödarblick.


Av Annie Johansen - 10 oktober 2009 19:46


Kusinen: "Vet du vad, vet du vad, att, att, O åt en godisbit innan maten!"

Mamma: "Jaha, vad ska vi göra? Ska vi slå honom?" =)

Kusinen efter lite tänkande: "Neeej, jag har inga plåster med mig"



Mamma: "Kom nu Prutten, annars äter vi upp din kladdkaka"

Kusinen: "Ja, kom nu Prutten, annars äter vi upp din kladdkaka"

Den s.k Prutten kommer inte.

Kusinen: "Han kommer inte! Kom! Vi måste prutta honom!"

Mamma: "Nu kommer vi och pruttar dig!"

Kusinen: "Ja, nu kommer vi och pruttar dig Prutten!"


En rolig sak är att vi i vår familj har samma humor som denna goa 4-åring. Efter middagen gick han på toa och hade dörren öppen. Min far börjar sjunga på "Sudda, sudda, sudda, sudda bort din sura min" och i slutet joinar resten av familjen honom. Sen hör vi kusinen från toaletten:

"Traaallla, traaallaa"

Vi i famlijen börjar skratta.

Kusinen: "Det var gumpen som pratade!"

Mamma: "Var det gumpen som pratade?"

Kusinen: "Ja-a"

Mamma: "Vad sa han då?"

Kusinen: "Godnatt"


En annan diskution när kusinen satt på toaletten och sa att han var färdig:

Mamma: "Nu måste det vara någon annans tur!"

Jag: "Nehe-e! Jag har redan gjort det en gång"

Mamma: "Har du? Med bajs?"

Jag: "Ja"

Mamma: "När då?"

Jag: "Ja, egentligen skulle Oscar ha gjort det, men han skrek, från övervåningen "Annie, kom. FORT!" så jag fick ju offra mig."

Mamma: ""Suck" Jaja, då får väl jag göra det då"


Heja Zlatan!





Av Annie Johansen - 10 oktober 2009 19:31


Här kommer min lördag i bilder (!)


        

Först blev det en liten trip ner till stan. Eller ja, jag kanske ska nämna att killen vaknade vid sex, då väckte han min bror. Klockan åtta kom de in och väckte mig och när jag frågade varför berättade min bror att jag faktiskt oxå måste plågas lite =)

Mormor var med nere i stan, hon kom dock inte med på bild. Jag shoppade igenting men brodern köpte en jacka och ett par skor, modern köpte en sjal, leggings och en tunika/klänning och kusinen köpte en pilbåge på leksaksaffären.

Vi var inne i den nya affären nere i stan, den med inredningsprylar. Det finns en liten "avdelning" som heter "Mormors hörna" och jag fullkomligt älskade den! Bara blommiga, rosa, lantliga saker. Underbart!


På Ritz fikade vi på wienerbröd, kanelbulle, glass, coca cola, vatten och kaffe.


      

Sen bar det iväg till Bowlinghallen i Bromölla. Det var första gången för kusinen men han klarade det galant!

Hans taktik var att rulla iväg klotet och sen springa iväg och kolla in i hålet där klotet kommer upp igen =)


  

När vi kom hem var det middagsdags. Fläskfilé, kroketter och bearnesås (som kusinen älskar).

Efter middagen blev det efterrätt, kladdkaka, som jag och kusinen "slängde ihop" innan vi stack och bowlade.


  

Först hade han en brynäsoutfit på sig, men har nu bytt till Sverigeoutfitten inför fotbollen =)


Av Annie Johansen - 10 oktober 2009 09:29


Nu ska vi införa en ny tradition här på bloggen. Varje fredagkväll/lördag ska jag ladda upp bilder på de idolerna som var snyggast klädda och bäst på kvällen. Nice va?


Snyggast klädda kille:

 

  

Calle

 

Snyggast klädda tjej:

 

  

Tove

 

Bästa kille:

 

  

Erik

 

Bästa tjej:

 

  

Tove

 

Special - Bästa makeovern:

 

  

Camilla

Av Annie Johansen - 9 oktober 2009 17:13


Har precis kommit hem från ishallen. Jag, mamma, brodern och kusinen stack upp dit och åkte lite. På vägen dit pratade vi om bussar. Kusinen berättade att han och hans mamma bara åkte buss när de skulle till Ikea. Efter lite diskutioner om detta säger han: "Ikea är jättebäst!"

Jag är så arg på mig själv för att jag glömde kameran hemma! Ni skulle ha sett! Kusinen är som Bambi på hal is. Han och brodern fick tag på ett mål som man kan stödja på medan man åker. Brodern hade sina armar lite runt kusinen så att han inte skulle trilla när de åkte. De åkte förbi mig och mamma där vi stod och tittade på och då var det som taget ur en komedifilm! De kommer i högsta fat, kusinen springer för livet (med skridskor) medan brodern står bakom, och eftersom kusinens ben lever ett eget litet liv så måste han backa bak lite vilket gör att hans rumpa står rakt ut i luften. Fattar ni?


Vi hade som sagt både so-prov och matteprov idag. So-provet var först och det gick nog rättså bra tror jag. Direkt efter det var det dags för matteprov. Det gick oxå rättså bra enda tills jag kom till de sista tre uppgifterna. Där sket det sig lite. Och dte var inte särskilt bra eftersom de var tre-poängare. =)  Menmen.


Dagens: Klass 9A sitter i ett no-klassrum och har no. De har, de sista 20 minutrarna, pratat om blodkroppar och andra sådana saker. Kommer ej ihåg namnet på just den "sorten" vi snackade om.

En tjej, som nyss färgat håret, frågar något. Läraren svarar och nämner den där "sorten". Då säger tjejen:

"Vad är det förnågot?

Alla i klassen suckar och en annan elev säger:

"Det hjälpte inte att färga håret va? Du är fortfarande lika blond! Du kommer fan ta knäcken på (lärarens namn)."


Nu ska vi snart äta våfflor och glass. Senare ikväll blir det Idol. Eller "Idol 2009", med stor entusiasm, som min kära kusin föredrar att kalla det. Imorgon blir det lite stan, bowling, kanske lite handboll och en massa godis.




Av Annie Johansen - 8 oktober 2009 22:55


Jag vet att jag inte har varit så rolig de senaste dagarna, men jag har inte riktigt haft något att skriva om =)

Now I´m back, men bara för några minuter för jag är dödstrött. Har ni tur så hinner jag avsluta dethär innan jag deckar. Och blir det många stavfel i detta inlägg är det för att jag ser dubbelt.


Okej. Lite kortfattad info.

Jag har varit på seans idag. Det var coolt och kvinnan (mediumet) var riktigt rolig. Hon stod lixom och sa: "Jaja, nu får du lugna ner dig hjärtat" och "Nehe du, det där tänker jag inte göra/säga".

Riktigt trevligt.

Vi simmade på idrotten idag. Jag simmade 68 längder.

Vi ska ha so-prov imorrn.

Min kusin kommer och hälsar på imorrn, han ska vara här över helgen.

Jag har matteprov imorrn.


Ooooooch, nu har jag deckat.


Av Annie Johansen - 6 oktober 2009 20:58


Hallojsanhejsan!


På en av bloggarna jag läser finns det en rolig tävling som ni kan vara med i om ni känner för det. Man kan vinna ett valfritt klädesplagg eller accessoar från onlineshopen petit-handsewn.se. Gå bara in på denhär länken så hittar ni tävlingen där!

Av Annie Johansen - 6 oktober 2009 16:11


Vi började dagen idag med en nutidsorientering i skolan. Det är något som alla elever i årskurs 7-9 gör samtidigt i hela Sverige eller något sånt. Jag kunde svara på det mesta vilket gjorde mig stolt =)

Efter det hade vi ca. en halvtimmes rast innan vi skulle ha uppsatsskrivande på svenskan. Det höll på i fyra lektioner. Det tog ett litet tag innan jag kom på vad jag skulle skriva om, men när jag väl kom på det så skrev jag på och när jag var klar hade jag skrivit nästan 11 sidor.

Det är inte något som jag kände att jag var jättestolt över när jag lämnade in det, men ibland är det så. Jag hade  en rättså fantasilös dag idag helt enkelt =)


Efter det gick vi och åt och idag var det schnitzel!!! =) Jag älskar schnitzel!

När vi var mätta och glada gick jag och H på likabehandlingsteams-möte =) That went goodigoodi.

Sen var det då dags för musik. Jag, M och J som är i en grupp i manusgruppen hade som mål att bli klara med det vi skriver om. Det blev tyvärr inte så, men vi kom en bra bit. Det enda kluriga är ledtrådarna som ska leda till höger och vänster. Men jag och Z bestämde att alla i manusgruppen ska snacka oss samman imorgon och gå igenom allt =)


Nu har jag suttit här vid datorn på tok för länge. Jag känner att jag behöver öva på so:n, men jag måste nog äta först....och städa rummet....och göra tyskan....


Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards