The Life of Annie

Alla inlägg under april 2009

Av Annie Johansen - 23 april 2009 20:40


Dag fyra av sju avklarad.


Dagen började med en slöjdlektion som gick bra.

Efter det gick vi på en föreläsning som var rättså intressant.

Sedan var det dags för lunch, efter lunchen hade vi tyska och sen came the problems. Det var nämligen såhär att Musiklärare 1 hade sagt att vi inte skulle ha någon musik för att vi skulle på en annan föreläsning då. Musiklärare 2 sa att vi skulle ha musik och sa detta till vår Kf (klassföreståndare).

En annan lärare sa att vi skulle på föreläsning 14.20 - 15.20

Det var lite förvirrande, men efter många om och men så hittade vi rätt.

Jag är däremot sjukt trött på att vi aldrig, i alla fall väldigt sällan, får olika direktiv från olika lärare. Det är en aning förvirrande! "Suck".


Efter skolan kom jag hem, åt och sen började jag att baka en av två kakor till på lördag. Det gick bra och jag diskade efter mig och allt :P

När det var klart begav jag mig till kyrkan.

Vi provade kåpor - stavningen där? - och så körde vi igenom allt från början till slut.


Jag har nu duschat och till min besvikelse märkt att det är en repris av Ghost Wisperer, så nu sitter jag och deppar. Snart börjar dock medium och innan dess ska jag gå ner och äta en macka eller två.



Av Annie Johansen - 22 april 2009 21:42


Dag tre av sju avklarad.


Skolan var rolig om man bortser från lektionerna. Dagen började med 80 min. svenska och det var den tyråkigaste lektionen jag har haft i hela mitt 15-åriga liv! Jag höll på att dö!


Efter svenskan hade vi tyska, men precis när vi hade satt oss ner så skulle Likabehandlingteamet ha möte - jag och H är med där - så vi slapp, jag menar missade, hela tyskan.

Därefter följde 40 min. bild som jag spenderade till att rita ett ansikte som jag faktiskt blevv ganska nöjd med, enda tills jag tittade på T:s. =)


Lunch = Hamburgare. Musik. No. So.


Efter skolan så körde jag, modern och brodern direkt till Bromölla. Köpte nya skor, converse. Handlade ingredienser till en spec. kladdkaka som jag ska göra tills på lördag och sen stack vi inom Juhlins för att kolla på lite grejer.

Så är det.


När vi kom hem så stack jag och modern ut och sprang. Det var inte riktigt på min sida idag, men alla har sådana dagar.

När vi kom hem så gjorde jag lite läxor, åt och sen cyklade jag till dansen.

Dansade, cyklade hem och nu har jag nyss tittat på Grey's Anatomy.



Av Annie Johansen - 21 april 2009 21:24


Idag var det dag två av sju.

Skola till 14.40, hem och äta en macka sen rusa vidare till kyrkan med biblen i högsta hugg.

Det var inte helt hemskt. Jag hade dock kunnat komma på något roligare...


När jag kom hem var det egentligen meningen att jag och mamma skulle ut och springa, men vi sköt upp det till imorgon, har mer tid då.

Gud vad jag längtar tills denna veckan är över! Allt är huller om buller and it´s driving me crazy! You know?

Och som om inte det var illa nog så fastnar inte engelskaglosorna i min skalle. De vägrar att sätta sig där! Helt sjukt! Jag har aldrig problem med glosor! "Suck"


Nu ska jag de om jag hittar något i köket, att äta.


Av Annie Johansen - 20 april 2009 19:49


Nu är en av sju dagar avklarad. Skönt.

No i 80 min. inledde dagen. Efter det hade vi engelska och där skrev jag klart uppsatsen. Efter engelskan hade vi matte, där vi räknade =O

Sen var det lunch. Hk:n var faktiskt rättså rolig idag. Trevligt =)

Tyskan var tråkig och sen cyklade jag och F till dansen.

Jag kom ihåg att ta med mig T:s skiva som jag glömt två veckot i rad, pinsamt. Solen lyste rakt på fönstrerna in i dansstudion och fatta att det var varmt där! Jag höll på att dö! Det var som att dansa i en bastu!

Usch, men dansen var kulig i alla fall! =)


Nu har jag precis duschat och snart börjar 90210. Jag tror inte att det är repris idag. Om jag har tur så är det inte det i alla fall. Är så trött på att tv400 aldrig skriver om det är repris eller inte! Buu och tummen ner för tv400!

Tyskan måste jag oxå läsa, usch!


Av Annie Johansen - 19 april 2009 20:24


Jag har gjort som jag har lovat. Jag har slappat och tagit det lungt hela dan.

Vaknade imorse och läste Harry Potter. Sen tittad jag lite på tv, åt gemensam frukost tillsammans med mor och bror. Sen tog jag på mig lite kläder, putsade ett fönster, städade toaletten, läste mer Harry Potter, var ute och sprang, duschade, åt middag, målade naglarna och har alldeles nyss tittat på Gossip Girl. Jag tror att jag fattade nästan allt, men det var lite förvirrande idag.


Ja, så intressant är det att heta Annie Johansen en söndag.

Å andra sidan är det bra att jag har tagit det lungt för det är en minst sagt hektisk vecka som väntar.

Måndag: Skola till 15.30, dans 16.00-15.00, läxläsning.

Tisdag: Skola till 14.40, springning, konfirmationsövning.

Onsdag: Skola till 15.20, springning, ett snabbt besök till Bromölla för att köpa skor, dans till 20.15, läxläsning(?)

Torsdag: Skola till 14.40, läxläsning, konfirmationsövning, läxläsning.

Fredag: Skola till 13.35, förberedning för konfirmationskalaset

Lördag: Förberedning, konfirmation 15.00, kalas.

Söndag: Vila ut.


Och i någon lucka ska jag hinna med att tillaga tre olika kladdkakor.

Good luck!


Av Annie Johansen - 18 april 2009 21:08


Idag har jag spenderat min lördag i Bromölla där jag har passat tvillingarna.

De var lite kinkiga spec. J. Han grät så fort jag försökte närma mig och så fort farmor eller farfar lämnade rummet eller var utom 3 meters avstånd.

Lite tråkigt, menmen.


När de sov middag passade jag och farmor på att åka in till byn och kolla på alternativa konfirmationspresenter på Juhlins. Jag hittade en del fint faktiskt.


Imorgon ska jag läsa och ta det löjligt lungt. Bara såsa omkring och göra allt och inget. =)


Tittar ni på Robinsson? Gud vad jag tyckte synd om träsk-lagetnär de förlorade tävlingen! De förtjänade att vinna!

Men, nu ska de få flytta =D


Av Annie Johansen - 17 april 2009 21:16


Idag var det städdag i skolan. Vi hade no och engelska och sen bar det av till folkets hus där vi skulle städa. Vi gick hela vägen vid hamnen, ni vet reningsverket och där, och vidare bort till räkrestaurangen. När vi var framme, var det ungefär 40 min var innan vi skulle få äta korv på torget.

Medan vi väntade så satt vi utanför Hästtorgskiosken och fantiserade om kebabtallrikar, pizzor och glassar.


Vid tolv gick vi bort till torget, jag sa till klassföreståndaren att jag skulle gå hem - ville inte ha någon äcklig korv - så jag gick hem.

Här hemma satt jag mig vid datorn. Satt där i kanske en halv timme,sen kom min underbara pappa och sa: "Du får inte sitta vid datorn när solen skiner".

Okej om man säger det en gång, men min pappa är världsbäst på att tjata. Om det fanns någon tävling i att tjata mest så hade han vunnit över farmor i finalen.

Tro det eller ej, men jag älskar de i alla fall =O


Imorgon ska jag passa tvillingarna i Bromölla och M fyller år imorgon!


Av Annie Johansen - 16 april 2009 20:41


Idag är det torsdag. Imorgon är det fredag. I övermorgon är det lördag. Då är det exakt en vecka tills jag ska stå i kyrkan och sjunga på konfirmationen och så fort jag tänker på det så får jag ångest. Så är det alltid när jag ska uppträda med något. typ, tre veckor innan tänker jag att "äsch, så hemskt är det inte". En vecka innan har jag ångest, dagen då det händer är jag jättenervös och sekunderna/minuterna innan jag ska sjunga så är jag så nervös att jag tror att jag ska spy och så blir jag helt torr i munnen. Hemskt! Och det är då som jag alltid tänker för mig själv att "det här gör jag aldrig om igen". Men så står jag där igen förr eller senare och kallsvettas. Varför lär jag mig aldrig?

Men nu har jag inget annat val, det är bara att ställa sig där och sjunga, vare sig jag vill eller inte, vare sig jag spyr eller inte så ska jag sjunga.

Så är det bara. Life is tough!


Nu ska jag kolla färdigt på Ghost Wisperer! Jim har nyss blivit sig själv igen! Jag gråter! =)



Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards