The Life of Annie

Alla inlägg den 28 juni 2016

Av Annie Johansen - 28 juni 2016 05:21

Hej på er!


Idag gick vi upp tidigt ännu en gång och gav oss iväg på utflykt. Om man ör ute tidigt slipper man folkmäng och alldeles för varma solstrålar. Idag körde vi till Fort Mayers Beach, en strand som var bredare än den igår och hade mer finkornig sand, typ som i Sandviken hemma i Sölvesborg = fastnar ÖVERALLT! Precis som igår förbluffades jag över de fina husen, helt underbara. Inte riktigt lika pampiga som de igår men sjukt fina alltså! Och så härliga färger, nu har jag aldrig varit i Miami, vi ska dit i helgen, men jag kan tänka mig att det påminner om Miami på 80-talet. Jag vet inte alls var jag har fått det ifrån, men hus i alla olika pastellfärger du kan tänka dig, lite sådär surfarkänsla och coola hak. Typ så. 


Vi hade lärt oss från strandtrippen igår så idag var vi där bara i två timmar, alldeles lagom. Vi hann med några bad, solning, läsning och åt vindruvor, sen körde vi till Kmart. Jag visste inte vad det var för affär, men jag kände igen namnet och vi körde förbi det på vägen till stranden så vi bestämde oss för att stanna till där istället för att köra till vårt älskade Walmart ;) Vårt huvudsakliga mål var väl egentligen att hitta en strandtennisboll... När vi kom in såg jag bara kläder, och vin, sen visade det sig att affären fortsatte på andra hållet och var GIGANTISK. Så ja, jag och mamma tappade bort pappa och Oscar. Tillslut hittade vi dom och kunde åka hem till huset. Kmart är som ett Walmart Superstore, alltså de säljer typ allt. Men Walmart är billigare än Kmart. Så nu vet ni det :)


Hemma i huset åt vi pizzarester till lunch. Sen solade vi, badade, åt grönsaker med dipp, solade lite till och sen började det regna. Som bara den! Det ööööste ner, mer än vi varit med om innan, och blåste gjorde det oxå, så pass mycket att det regnade in från sidan in i vårt "uterum" med nätväggar så vi fick gå in... Det har vi inte varit med om innan ;) Vi slappade lite inne, jag läste, när det hade slutat regna tyckte pappa att vi skulle gå och handla lite nödvändigheter, så det gjorde vi. Gick bort till närmsta affär, har faktiskt ingen aning om hur långt det var, tog väl kanske sju min och gå, njaa mellan sju och tio kanske. Vi handlade och när vi kom ut hade det börjat regna igen. Först väntade vi på att det skulle dra förbi, men det verkade inte ha några planer att göra det så tillslut började vi gå i regnet. På vägen började det blåsa upp och när vi hade kanske 500 m kvar så öppnade himlen sig och spydde ut tefatsstora regndroppar på oss. Det var ganska kul tyckte jag, mamma och pappa sprang mot skydd, men jag var redan så blöt så tänkte att jag kunde väl bli lite mer blöt. Regn är ganska kul och rofyllt att gå i när maj inte bryr sig om att man blir blöt ;)


Nu ikväll har vi käkat hamburgare, chillat och ätit massa gotte och spelat yatzi (med svenska regler) och plump. Nu hade jag tänkt skriva att jag skulle döda en irriterande fluga här i rummet innan jag släcker lampan och sover, men Oscar lyckades på något sätt fånga in den i sin snusdosa och nu är den där, haha! Så nu återstår bara att släcka lampan. Godnatt på er!

Presentation

Mitt namn är Annie Johansen. Jag bor tillsammans med min familj i lilla Sölvesborg. På fritiden shoppar jag, dagdrömmer och dansar.
Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord och jag hoppas att ni gilla't!

Omröstning

Bor du i Sölvesborg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards